Skip to main content

Wij hebben ons nu net geabonneerd  op viaplay maar kunnen de app niet downloaden op de tv omdat deze te oud is. Dat is toch te belachelijk voor woorden. We worden nu dus gedwongen om een nieuwe tv aan te schaffen terwijl onze huidige tv nog prima is. Ik lees dat de aanschaf van een chromecast ook een oplossing is maar ook extra kosten dan dus. Kunnen ze nu niet gewoon de app standaard aanbieden. Net als Netflix??

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

Wij hebben ons nu net geabonneerd  op viaplay maar kunnen de app niet downloaden op de tv omdat deze te oud is.

Beste @Potgerneels,

Welke merk en type tv heb je, en wat is dan het bouwjaar van de tv? De minimale eisen van veel streamingdiensten (uitzondering Netflix) is 2016, en het er ook mee te maken dat oudere tv’s een langzamer processor hebben. Dan kun je tegen dingen aanlopen zoals dat de app vastloopt, en dat het beeld gaat haperen. Maar zo werkt het helaas met de meeste apparatuur zie maar aan Windows, op de meeste laptops kan geen Windows 11 erop gezet worden als ze die willen upgraden van Windows 10 naar 11. 


Wij hebben ons nu net geabonneerd  op viaplay maar kunnen de app niet downloaden op de tv omdat deze te oud is. Dat is toch te belachelijk voor woorden. We worden nu dus gedwongen om een nieuwe tv aan te schaffen terwijl onze huidige tv nog prima is. Ik lees dat de aanschaf van een chromecast ook een oplossing is maar ook extra kosten dan dus. Kunnen ze nu niet gewoon de app standaard aanbieden. Net als Netflix??

Dat hád je ook eerder kunnen bedenken natuurlijk. 


Wij hebben ons nu net geabonneerd  op viaplay maar kunnen de app niet downloaden op de tv omdat deze te oud is. Dat is toch te belachelijk voor woorden. We worden nu dus gedwongen om een nieuwe tv aan te schaffen terwijl onze huidige tv nog prima is. Ik lees dat de aanschaf van een chromecast ook een oplossing is maar ook extra kosten dan dus. Kunnen ze nu niet gewoon de app standaard aanbieden. Net als Netflix??

 

Helaas is dat het beleid van de fabrikant.

Op die manier proberen ze nieuwe tv's te verkopen.

Terwijl een Smart tv (LCD met LED achtergrond, ook wel LED tv genoemd), makkelijk 15 jaar of langer mee kan.

Dit beleid geld helaas voor heel erg veel apparaten (niet alleen tv's).

 

Gelukkig heb je al een Chromecast vanaf 40 Euro en die kan gelukkig ook lang mee. 


Hi @Potgerneels, balen dat je tv de mogelijkheid niet biedt om de app te installeren :slight_frown:

Wij hopen op een later moment ook een koppeling met Viaplay te kunnen maken in onze tv-ontvangers, op dit moment is het echter nog niet duidelijk of we die mogelijkheid echt zullen krijgen en zo ja, per wanneer. Tot die tijd is een Chromecast wel de beste oplossing. Of kijken via een kleiner scherm, dat kost je niks extra natuurlijk :slight_smile:


Check wel eerst of de tv 2 of meer hdmi poorten heeft. Mij tv heel maar 1 hdmi poort. Als ik dus Chromecast wil gebruiken, dan moet ik de stekker van de tv ontvanger er uit trekken, wat ook flut is natuurlijk.

Ik kan eventueel de tv ontvanger via scart kabel aansluiten. Maar dan is de beeldkwaliteit aanmerkelijk minder. Dat is goed zichtbaar, zelfs voor mij 🙃

Een andere optie is een aparte hdmi switch. Maar ja ... kost ook weer geld. En een beetje stroom.


@Nick83 

Maar 1 hdmi poort…? Dan is de tv '’al wat ouder'’ lijkt me.

N.B. via chromecast kun je ook kpn tv kijken met de kpn tv app (op je phone) natuurlijk. Scheelt ompluggen van de hdmi stekker.

 

Voor de meelezers:  Viaplay kan, net als de smart-tv app van kpn tv, op de volgende tv's gebruikt worden.

Samsung (Tizen v.a. 2016)
… BRD spelers v.a. 2013 met Samsung Smart TV hub (Orsay of Tizen)

LG smart-tv met WebOS vanaf 2016

Android-TV: Philips (v.a. 2016), Sony, TCL

En anders een streaming apparaat: Chromecast V3, Chromecast Google-TV, Xiaomi MI (stick/box), Apple TV, …

laptop via de website http://viaplay.com/nl-nl .

Viaplay FAQ: via welke apparaten is het mogelijk .


@Nick83

Maar 1 hdmi poort…? Dan is de tv '’al wat ouder'’ lijkt me.

N.B. via chromecast kun je ook kpn tv kijken met de kpn tv app (op je phone) natuurlijk. Scheelt ompluggen van de hdmi stekker.

Maar is dan de beeldkwaliteit beter dan via de tv ontvanger die via scart is aangesloten? 


Ik heb via de app in de Samsung een prima beeld. Met chromecast is dat hetzelfde:

1080 p50 / 5 Mb/s.

De beeldkwaliteit is BETER dan met de ontvanger via SCART. Via scart heb je SD namelijk. Ook al ontvangt het kastje HD.

Via scart: 576 i 50