Skip to main content

Sinds 1 maand is t bijna onmogelijk om youtube te kijken via de tv ontvanger. De app op de smart tv geeft geen problemen. Waar ligt dit aan?

Hoi @henkzon75, ik heb de bovenstaande reacties verwijderd omdat dit een spam account was. Sorry voor het ongemak!
Waar loop je precies tegenaan met de youtube app? Krijg je ook een foutmelding?
Heb je de ontvanger al teruggezet naar fabrieksinstellingen?


Ik heb alles al geprobeerd. 1 jaar geleden speelde dit ook. Ik hadceerst telfort, nooit problemen. Sinds t kpn is, is t mis. Het youtube menu is heel traag, filmpjes laden traag, regelmatig staat t beeld stil, en soms krijg ik helemaal niets te zien. Dit is alleen via de tv ontvanger. Op de app van mn smart tv doet youtube t goed


Duidelijk! Dat sluit een hoop uit. Werkt het wel goed op je andere TV ontvanger?
Als je de TV ontvangers met elkaar omwisselt, verplaatst het probleem zich dan? En werkt de andere TV ontvanger ook goed op deze locatie?
Kun je toelichten hoe je netwerk ingericht is? Hoe heb je de TV ontvangers aangesloten zitten op de experiabox? Gebruik je naast je experiabox nog andere netwerkapparatuur?


Is het een Arris VIP2952 ontvanger? Het is mij ook al een tijd opgevallen. Wanneer je instellingen selecteert in de Youtube app, komen de grijze achtergronden voor de menu opties te voorschijn, en duurt het 20 seconden voordat de tekst wordt ingevuld. Als de video eenmaal speelt is het meestal goed.  Of de Youtube app is te zwaar voor het kastje, of het is op de achtergrond bezig met andere dingen… Experia V10DSL, 1 TV ontvanger bedraad aangesloten. HD-televisie is storingsvrij.


Ik heb alles bedraad. Het is alleen de youtube app. Netflix op de tv ontvanger wetkt probleemloos. Zoals gezegd, voor de verandering van telfort naar kpn geen problemen  daarna is t gedonder begonnen. Dus er moet intern bij kpn iets mis zijn


Heb je dit probeem ook op je andere ontvanger?
En als je de youtube app benadert vanaf kanaal 201?


Op de andere ook. Ik heb voor die op de slaapkamer een nieuwe gehad een tijdje terug maar niks verbeterd. Ook via kanaal 201 werkt t amper. Weet kpn zelf wel wat er aan de hand is? Want zoals gezegd, toen t nog telfort was had ik geen problemen


Ik heb hier eerlijk gezegd niet echt veel meldingen over ontvangen maar dit moet ook los staan van de Telfort-KPN wijziging hoewel de timing wel toevallig is.
Wanneer heb je je experiabox voor het laatst teruggezet naar fabrieksinstellingen? Dit kun je doen door het reset-knopje aan de achterkant ongeveer 10 seconden ingedrukt te houden en wil nog wel eens helpen!


@henkzon75 ik krijg net een reactie van de ontwikkelaars dat dit bekend is en ze bezig zijn met een oplossing. Helaas heb ik geen concrete datum wanneer deze zal komen.


Thomas bedankt. Dat is gelukkig iets. Hoop dat t snel verholpen is. Is t mogelijk op dit bericht te antwoorden als t opgelost moet zijn volgens de ontwikkelaars?


Kan ik je niet beloven maar ik laat het je weten als ik terugkoppeling krijg!


bij mij werkt de youtube app ook niet goed!

waardeloos dit!


You Tube werkt nog steeds niet en we zijn inmiddels bijna een maand verder.

Krijg ik als klant geld retour aangezien ik betaal voor een dienst en die gewoon niet werkt zoals het moet?

Als je You Tube op tv opent zie je altijd filmpjes in beeld. Nu blijft het beeld heel lang grijs voordat de filmpjes verschijnen. Als je een filmpje kijkt kun je met pijl omlaag onderaan weer een rij filmpjes zien. Die zie je nu ook niet (grijs beeld). Filmpjes lopen steeds vast en de decoder ook. Ik ben er nu inmiddels wel klaar mee. Decoder al meerdere keren opnieuw opgestart, maar dat heeft geen enkel effect.  Best vreemd dat dit nu al zo lang duurt terwijl we recent ook nog eens abonnementsverhoging hebben gehad en meer moeten betalen.


KPN: fix dit nu eens!


Vanmorgen alles weer gereset en wat denk je? Dat heeft niet geholpen. Ook alle kabels weer langsgegaan. Filmpjes laden traag. Wisselen van account verloopt erg traag. 1e filmpje loopt meteen vast. KPN kunt u mij vertellen wanneer ik dat krijg waar ik een behoorlijk bedrag voor betaal? 


Hoi @Wilhelmien en @youtube72, dit word met een komende update opgelost.
Tot die tijd heb ik helaas niet echt een andere oplossing dan de youtube app van TV zelf(als het een smart-tv is) te gebruiken.
Zodra ik hier meer over weet zal ik jullie op de hoogte stellen.

Het laatste nieuws over updates van onze TV ontvangers kun je altijd vinden in het onderstaande topic:

*admin: link aangepast en topic gesloten.


Eerst zien…

Wanneer komt die update?

Medio 2025!?


Ik gebruik de You Tube app op smart tv en die functioneert niet. Ik ga naar menu en kies dan "Apps op tv" en dan You Tube. Het kan ook via kanaal 201 en dus via tv ontvanger en die werkt ook niet. Dus beide mogelijkheden om you tube te kijken functioneren slecht.  Wij kijken altijd via de app en sinds een maand dus problemen.


Alles werkte naar behoren tot een jaar geleden. De menu van itv reageerde supersnel en youtube werkte naar behoren. Vervolgens kwam KPN met een idee om een nieuwe ITV menu uit te rollen. Meteen na het uitrollen ervan ontstonden de problemen zoals de Youtube problemen en dat de menu supertraag op alles van de afstandbediening reageerde etc. Kortom de nieuwe menu was gewoon te zwaar voor de itv kastjes van KPN. Gevolg was dat alles traag werd in de menu etc. Youtube crashte om de haverklap met een foutmelding eruit of liep gewoon helemaal vast en zelfs de tuner liep vast. Mocht je Youtube kijken kon je dagelijks meerdere malen de tuner herstarten. Na meerdere ITV updates wat maanden duurde was de traagheid van de menu etc voor een deel verholpen. Zelfs nu nog als je op gids drukt duurt het een paar seconden voordat gids wordt weergegeven, je krijgt rechtsboven eerst een melding te zien van gids wordt geopend voordat de gids tevoorschijn komt. De afgelopen maanden na nog wat updates is Youtube alleen maar meer en meer bagger geworden. Als je op Youtube nu wat selecteert om af te spelen zie je in de eerste paar seconden altijd het youtube cirkel in midden draaien wat voor haperingen zorgt en soms zelfs film vast laat lopen na een minuut als stilstand beeld met oneindig draaiend cirkel in midden of compleet zwart beeld. En wanneer je reklame te zien krijgt bij youtube en er staat 1 van 2 reklames zal getoond worden dan wordt in 90% van de gevallen de tweede reklame niet getoond en krijg je gewoon zwart scherm te zien na de eerste reklame en als je dan rond de 10 seconden ofzo wacht begint je geselecteerde filmpje soms te lopen. Tevens blijft kanaal info van de youtube filmpje die je onderin hoort te zien leeg, deze blijft gewoon leeg en alle filmblokjes onderin blijven daardoor ook leeg, soms krijg je deze na rond de 15 seconden alsnog te zien maar meestal ook niet. Ook als je terug spoelt krijg je meestal de oneindig draaiende youtubecirkel en kun je opnieuw beginnen. Met al dit is het super duidelijk dat het om een geheugen cache probleem gaat. De geheugen capaciteit van de tuner kastjes van KPN is duidelijk niet voldoende en de “mooie” nieuwe menu blijkt gewoon veels te zwaar ervoor.

Aangezien de oplossing die momenteel wordt aangeboden om dan maar de youtube app van je tv toestel zelf te gebruiken in plaats van die van de itv tuner is het duidelijk dat het youtube probleem geen enkele prioriteit heeft.


Dank je Berserko voor het duidelijk toelichten van het probleem. Hier precies hetzelfde. Ik ga er vanuit dat KPN inmiddels al aan het nadenken is over welke vergoeding wij gaan krijgen 😉. Maandelijks hoge bedragen incasseren bij klanten en dan dit leveren.....


KPN in gebreke stellen en stoppen met betalen misschien?

Massaal naar een andere provider overstappen?

Mijn ouders zijn kort geleden verhuisd. In het appartement zat een aansluiting van Ziggo en een van KPN. Na een compleet drama met KPN hebben ze nu Ziggo, naar volle tevredenheid.


Geen dank Wilhelmien, we zitten helaas allemaal in het zelfde bootje.

 

Ik heb even verder gekeken en de forum hier ook een beetje doorgespit over de Youtube problemen. Wat ik heb gezien is dat vrijwel alle Youtube problemen op de tuner Arris VIP2952 af spelen. Bij deze klant was 1 van zijn Arris kastje vervangen met een nieuwere kastje en op het nieuwe werkt Youtube naar behoren terwijl op zijn nog andere oude Arris kastje het probleem blijft: 

Maar ja, aangezien de Arris VIP2952 gedateerd is van 2013 kan men niet echt verwachten dat de hardware ervan geschikt is voor wat KPN tegenwoordig allemaal in de tuners laat draaien. Tevens heb ik in de link hier boven van Thomas van KPN over updates van ITV bekeken en zie niks, maar dan ook echt niks over de youtube problemen staan in geen enkele van de momenteel 7 paginas daar, laat staan dat er een update voor de youtube probleem gaat komen. Ik zal zo wel een lijst van alle Youtube problemen daar plaatsen. Op pagina 6 staat geplande update voor september en wederom niks over Youtube: 

En voor het geval dat iedereen nu aan de telefoon bij KPN hangen voor nieuwere tuners, voor iedereen geldt namelijk dit: “Voor bestaande klanten zal KPN de huidige tv-ontvangers blijven ondersteunen en verbeteren.” Zo staat het op de KPN site zelf vermeld. Dus ik denk niet dat KPN masaal de tuners gaat vervangen bij klanten. Als KPN klant van meer dan 10 jaar werden mijn eerste tuners die een super formaat hadden, pas jaren later ergens in 2015 of 2016 vervangen met de arris vip 2952 omdat de oude tuners binnenkort niet meer zouden functioneren, dus puur uit noodzaak werden deze vervangen. Met hoe het  er uitziet zullen onze verouderde tuners dan pas in 2030 ofzo worden vervangen zodat je als trouwe klant steeds achter de problemen aan blijft lopen terwijl de nieuwe klanten gelijk de nieuwste tuners etc krijgen.

 

Aangezien ik zelf er niet van houd van een netwerkkabel in mijn smart tv, ik ben wat paranoide wat dat betreft, heb ik maar mijn oude playstation 3 van zolder afgehaald en die maar aangesloten. De Youtube app ervan uitgeprobeerd en verrek, wat een verademing. Geen enkele hapering, zelfs niet aan het begin van een filmpje, ik kan zelfs supersnel door alle filmpjes heen scrollen in de hoofdmenu. Zodra ik een filmpje afspeel wordt kanaal informatie ervan meteen weer gegeven en geen lege grijze filmblokjes meer onderin waar ik ook weer enorm snel doorheen kan scrollen. Heen en weer spoelen verloopt ook probleemloos.

 

Kortom ik heb het probleem voor mezelf momenteel maar zo opgelost buiten KPN om. Na bijna een jaar te zitten wachten dat de Youtube problemen op de KPN tuner verholpen worden wat alleen maar erger en erger is geworden, verwacht ik er niets meer van. 


Het is toch te schandalig voor woorden dat trouwe klanten dus gewoon aan het lot overgelaten worden en nieuwe klanten wel goed kastje krijgen. Ik ga KPN bellen en 2 nieuwe kastjes vragen. Mijn man wilde vandaag al overstap regelen. Hij is er helemaal klaar mee .  En dan te bedenken dat we rond de 75 euro per maand betalen...…

 

 


Dank je Berserko voor het duidelijk toelichten van het probleem. Hier precies hetzelfde. Ik ga er vanuit dat KPN inmiddels al aan het nadenken is over welke vergoeding wij gaan krijgen 😉. Maandelijks hoge bedragen incasseren bij klanten en dan dit leveren.....

Je gaat geen enkele vergoeding krijgen omdat je niet betaalt voor YouTube. KPN is zo vriendelijk geweest om er voor te zorgen dat je via je ontvanger YouTube kunt kijken maar dat is gewoon een extraatje. 


.. Arris VIP2952 ...

Hier ook dit model en geen problemen mee. We gebruiken YouTube regelmatig en dat werkt gewoon goed.

Aangezien ik zelf er niet van houd van een netwerkkabel in mijn smart tv …

Waarom niet? Waar bent u bang voor?