Skip to main content

Sinds 1 maand is t bijna onmogelijk om youtube te kijken via de tv ontvanger. De app op de smart tv geeft geen problemen. Waar ligt dit aan?

.. Arris VIP2952 ...

Hier ook dit model en geen problemen mee. We gebruiken YouTube regelmatig en dat werkt gewoon goed.

 

Laat me raden, jij hebt de Arris 2952V2 die in 2017 is gemaakt. Oftewel verbeterde hardware, CPU en geheugen waardoor je dan niet tegen de Youtube geheugen cache problemen zal gaan aanlopen.

 

Aangezien ik zelf er niet van houd van een netwerkkabel in mijn smart tv …

Waarom niet? Waar bent u bang voor?

 

Ik heb geen vertrouwen meer in grote bedrijven zoals samsung etc. met wat voor data heen en weer wordt verzonden via je tv. Zoals heb je een camera in je tv dan wordt er zo nu en dan zelfs scans gemaakt om te achterhalen hoeveel mensen gelijktijdig gebruik maken van hun product voor hun “marktonderzoek”. Na meerdere malen dat ze op de vingers zijn getikt voor met name schending van privacy hebben ze mijn vertrouwen verloren.

 

Je gaat geen enkele vergoeding krijgen omdat je niet betaalt voor YouTube. KPN is zo vriendelijk geweest om er voor te zorgen dat je via je ontvanger YouTube kunt kijken maar dat is gewoon een extraatje. 

Inderdaad. Dat is ook hoogstwaarschijnlijk waarom de Youtube problemen geen enkele prioriteit heeft bij KPN.


Thomas, hoe staat het ervoor? er is wel een lijst met updates beschikbaar maar nergens wordt gesproken over youtube.

en ik lees op het forum gigantisch veel klachten over hetzelfde probleem.

????


Thomas, hoe staat het ervoor? er is wel een lijst met updates beschikbaar maar nergens wordt gesproken over youtube.

en ik lees op het forum gigantisch veel klachten over hetzelfde probleem.

????

Ik ben Thomas niet, maar in de komende update zitten aanpassingen voor de Youtube app. De apps omgeving krijgt zeer binnenkort wel een make over wat ook invloed heeft op de apps. Ik durf nog niet te zeggen of dit alle problemen oplost die je ervaart, maar laten we het hopen. 


Hoi @Wilhelmien en @youtube72, dit word met een komende update opgelost.
Tot die tijd heb ik helaas niet echt een andere oplossing dan de youtube app van TV zelf(als het een smart-tv is) te gebruiken.
Zodra ik hier meer over weet zal ik jullie op de hoogte stellen.

Het laatste nieuws over updates van onze TV ontvangers kun je altijd vinden in het onderstaande topic:

 

Nou thomas. Ik zie net aan t tv menu dat er n update is geweest. Maar t is nog slechter geworden nu. Youtube trager dan traag. En loopt regelmatig vast. REC blijft dan branden op de ontvanger en deze doet dan niks meer. WANNEER WORDT DIT EENS OPGELOST??? en voor de 1000e keer...toen t nog telfort was, had ik dit probleem niet!!!


 

Hoi @henkzon75, we zijn inderdaad een update verder inmiddels.
Als je nog steeds problemen ervaart, kun je dan via de systeeminstellingen je ontvanger een frisse start geven?
Heb je het nog steeds op beide TV ontvangers?


Met elke ITV update wordt youtube gebruik alleen maar nog slechter mocht je de Arris 2952 hebben. Het doorlopen van de ITV menu, gids etc. verlopen ook trager. Mocht je de Arris 2952V2 hebben dan ervaar je hoogstwaarschijnlijk geen problemen. De Arris 2952 dateert van 2013 en de V2 ervan 2017 met verbeterde hardware etc. Men zou zeggen niet voor niks verbeterd echter KPN geeft er geen gehoor aan mocht je de oude Arris 2952 hebben. Alle ellende is ontstaan na de release van bijna 2 jaar geleden van de ‘verbeterde vernieuwde’ ITV menu. Gevolg was super traag in alles en enorme youtube problemen. Zelfs een blinde persoon kan inzien dat de nieuwe ITV menu gewoon te zwaar is voor de Arris 2952. En praktisch elke loyale klant van 8+ jaren heeft deze miserabele Arris 2952 tuners. En wanneer je vraagt wanneer de youtube problemen verholpen zal zijn, wordt sedertdien beantwoord met  ‘hou het ITV updates hier in de gaten’ echter in elke update wordt dan niks over de youtubeproblemen beschreven. Ondertussen hebben de nieuwere tuners veel betere hardware componenten zoals SSD etc. Logisch dat elke ITV update voor de Arris 2952 het alleen maar erger en erger maakt en ook zal gaan maken. Na 2 jaar lang dagelijks meerdere malen youtube problemen te ervaren en trage ITV menu is voor mij het geduld op. Het is duidelijk dat men loyale klanten met super verourderde apparatuur wat het huidige gewoon niet aankan dat KPN ze aan het lijntje houdt. Zoals ik gezegd heb, voor mij is het geduld op, tijd om ITV te beindigen.


ik heb de V2. geen verschil. gewoon kut


 

Hoi @henkzon75, we zijn inderdaad een update verder inmiddels.
Als je nog steeds problemen ervaart, kun je dan via de systeeminstellingen je ontvanger een frisse start geven?
Heb je het nog steeds op beide TV ontvangers?

frisse start helpt niks. youtube blijft supertraag. wordt dit nog financieel gecompenseerd? want toen het nog telfort was, deed youtube t gewoon. de gedwongen overstap naar kpn kost alleen maar meer geld voor mindere diensten


Ah duidelijk, ik geef de feedback weer door mijn collega's.
Helaas kan ik je hier geen vergoeding voor aanbieden, dit is geen betaalde dienst namelijk.


Goedenavond,

Ik heb exact dezelfde problemen en dezelfde casus. Nu zit ik zelf in de software ontwikkeling en dit is echt een heel duidelijk probleem. Het probleem is dat Youtube gewoon veel geheugen en/of processor kracht vraagt. Veel meer dan de andere apps. Omdat de software over de jaren heen steeds meer resources is gaan vragen wordt dat uiteindelijk een probleem en als je de onderliggende hardware niet vervangt. KPN wilt gewoon geen nieuwere TV ontvangers opsturen, maar zonder dat wordt het probleem gewoon niet opgelost. Youtube als app via de TV tuner is gewoon een must, zeker als je kinderen hebt. Die kijken nauwelijks nog naar normale TV. Youtube streamen vanaf je eigen telefoon is echt geen goede workaround voor dit probleem. Ik eis echt van KPN dat ze nieuwe hardware gaan leveren. Ik ben inmiddels meer dan 10 jaar trouwe klant en zit gewoon met afgeschreven en verouderde apparatuur.


Ik heb alles aangedaan en heb ik ook een internet met snelheid van1000mb ,maar niks heeft geholpen.hier voor ga ik toch na 20 jaren lang klant bij KPN weg .ik vind een bedrijf zoals KPN moet gewoon goed dienst verlengen.mijn klein kinderen moeten kunnen van YouTube genieten,

 


Met elke ITV update wordt youtube gebruik alleen maar nog slechter mocht je de Arris 2952 hebben. Het doorlopen van de ITV menu, gids etc. verlopen ook trager. Mocht je de Arris 2952V2 hebben dan ervaar je hoogstwaarschijnlijk geen problemen. De Arris 2952 dateert van 2013 en de V2 ervan 2017 met verbeterde hardware etc. Men zou zeggen niet voor niks verbeterd echter KPN geeft er geen gehoor aan mocht je de oude Arris 2952 hebben. Alle ellende is ontstaan na de release van bijna 2 jaar geleden van de ‘verbeterde vernieuwde’ ITV menu. Gevolg was super traag in alles en enorme youtube problemen. Zelfs een blinde persoon kan inzien dat de nieuwe ITV menu gewoon te zwaar is voor de Arris 2952. En praktisch elke loyale klant van 8+ jaren heeft deze miserabele Arris 2952 tuners. En wanneer je vraagt wanneer de youtube problemen verholpen zal zijn, wordt sedertdien beantwoord met  ‘hou het ITV updates hier in de gaten’ echter in elke update wordt dan niks over de youtubeproblemen beschreven. Ondertussen hebben de nieuwere tuners veel betere hardware componenten zoals SSD etc. Logisch dat elke ITV update voor de Arris 2952 het alleen maar erger en erger maakt en ook zal gaan maken. Na 2 jaar lang dagelijks meerdere malen youtube problemen te ervaren en trage ITV menu is voor mij het geduld op. Het is duidelijk dat men loyale klanten met super verourderde apparatuur wat het huidige gewoon niet aankan dat KPN ze aan het lijntje houdt. Zoals ik gezegd heb, voor mij is het geduld op, tijd om ITV te beindigen.

 

Hallo Berserko,

Ik heb 2 stuks 2952 V2 staan en die hebben allebei problemen met Youtube en ook met Amazon Prime.
Youtube start heel traag op, loopt vast (soms loopt de ontvangeer vast en helpt alleen een harde reset) en geeft de melding dat er geen verbinding is.

Ook de EPG opent niet meer zo snel als voor de "zo goed verlopen” update.

De recente update zou het Youtube probleem oplossen. Nou bij mij in elk geval niet. Ik heb hierover al een tijdje contact met KPN maar tot op heden 0,0 oplossing.
Ik heb al voorgesteld om gratis 4k ontvangers te krijgen maar daar nog geen reactie op ontvangen.
Ben benieuwd of dit ooit wordt opgelost.


Werkt de Youtube app wel normaal op de 4K ITV ontvanger ? , dat wou ik even weten voordat ik die bestel :)


Werkt de Youtube app wel normaal op de 4K ITV ontvanger ? , dat wou ik even weten voordat ik die bestel :)

Ik heb geen idee op het op die ontvanger wel normaal/goed werkt. De webcaremedewerkster van KPN die mijn vraag behandelt, wist dat ook niet. Volgens haar waren er geen klachten over het gebruik van Youtube op de 4k ontvanger. Het is dus wat mij betreft aannemelijk dat die wel goed werkt.
Ik heb echter geen zin om daar elke maand extra voor te gaan betalen.


Hij werkt perfect de YouTube op 5202.Arris. ikzelf kijk regelmatig daar naar. Maar wij zitten op glasvezel aansluiting beste Zyzz777.🙂👍


Bedankt voor je reactie. Goed om dat te weten. Ik zit overigens ook op glasvezel.


 

Hallo Berserko,

Ik heb 2 stuks 2952 V2 staan en die hebben allebei problemen met Youtube en ook met Amazon Prime.
Youtube start heel traag op, loopt vast (soms loopt de ontvangeer vast en helpt alleen een harde reset) en geeft de melding dat er geen verbinding is.

Ook de EPG opent niet meer zo snel als voor de "zo goed verlopen” update.

De recente update zou het Youtube probleem oplossen. Nou bij mij in elk geval niet. Ik heb hierover al een tijdje contact met KPN maar tot op heden 0,0 oplossing.
Ik heb al voorgesteld om gratis 4k ontvangers te krijgen maar daar nog geen reactie op ontvangen.
Ben benieuwd of dit ooit wordt opgelost.

 

Hallo AaWee, zo te horen werkt de 2952 V2 ook niet meer naar behoren voor gebruik van youtube. De 2952 V2 dateert van 2017, nu we bijna 5 jaar verder zijn met tig tal ITV updates is deze blijkbaar ook niet meer voldoende genoeg voor de zware ITV menu. Blijkbaar worden alle ITV updates steeds uitgebreid zonder rekening te houden met de verouderde apparatuur. Laat ik het anders zeggen zodat KPN het misschien begrijpt: het is net als de huidige Windows 10 op een Pentium 4 machine proberen te laten draaien. Dus na elke ITV update zullen de verouderde tuners steeds trager en trager worden. En dat is ook goed te merken. Ondertussen doet KPN net of dit niet het geval is en geeft standaard als antwoord om een harde reset uit te voeren en ontwijkt al bijna 2 jaar met van “Houd de ITV updates in de gaten voor een oplossing”. Ik heb ook een vermoeden dat hoogstwaarschijnlijk met de 4K tuners alles op is gelost echter KPN zal dat nooit erkennen want de kostenplaatje om bij alle bestaande klanten de tuners om te wisselen naar nieuwere of de 4K zal in de miljoenen lopen. Vandaar dat ze de 4K voor extra geld dan maar aanbieden. Ben benieuwd wanneer ze zelfs een sale advies beginnen van “Je ervaart al zo veel problemen met je huidige tuner dat je beter kan upgraden naar een 4K abo zodat je optimaal kan genieten”.


Hallo Berserko,

Ik ben bang dat je helemaal gelijk hebt :disappointed_relieved:

 


Ik lees trouwens in een reactie op mijn post dat er toch iemand is die ook met de 4k ontvanger problemen met Youtube heeft.


Is er geen mogelijkheid om een ontvanger te kopen van KPN die betere hardware heeft (toekomstidee)?

 

Het zijn in verhouding natuurlijk kastjes die zo min mogelijk kosten om te maken maar daardoor werkt Netflix en YouTube niet na behoren ( bij mij in ieder geval). Daarnaast zitten er een aantal achterlijke apps op die niet echt bijdragen. Wat moet je met Dumpert en een spelletje of een haardvuur? Dat YouTube en Netflix worden toegevoegd is echt heel fijn maar blijkbaar ben ik niet de enige waarbij het niet lekker werkt.

Natuurlijk heb ik een Chromecast maar vanaf de afstandsbediening klik ik toch steeds eerst Netflix aan (lekker makkelijk) om mij daarna te irriteren. Geluid doet het niet of wel geluid en juist zwart beeld.

Bij YouTube is hij alleen maar aan het laden en loopt de hele ontvanger vast. Software al een keer herladen maar had geen nut.


De verhuur van de ontvangers is voor alle aanbieders een mooi verdienmodel. Die kost je minimaal € 5 per en voor opnemen komt er nog eens € 5 bij. Wil je meer ontvangers dan betaal je per stuk € 5. Bij 2 ontvangers is opnemen dan wel gratis.
Het gebruik van eigen ontvangers is volgens de aanbieders zoals ze dat zo mooi zeggen “niet meer van deze tijd”. In het oude Ziggo/Casema gebied wordt er door bestaande klanten nog wel gebruik gemaakt van eigen ontvangers. Kon je gewoon in de winkel kopen. Kaartje er in en klaar. Nieuwe klanten moeten ook huren.
Toen ik een jaar of 9 een glasvezelaansluiting kreeg ging dat via het netwerk van Reggefiber. Dat is later overgenomen door KPN. Op het netwerk van Reggefiber waren diverse, veelal kleine aanbieders en ook KPN actief. Er waren 2 platforms. De kleine aanbieders maakten gebruik van een settopbox van het merk Amino. KPN had een eigen platform. De basisontvanger kreeg je bij de kleine aanbieders gewoon gratis bij je abonnement. Een tweede kon je voor een paar tientjes kopen.  Er was er ook een met een harddisk er in om op te nemen. Die koste € 100. Ik moet wel zeggen dat daar wat minder opties opzaten dan wat KPN nu aanbied. 1 opname tegelijk en geen apps. Aan de andere kant bleven je opnames wel altijd op de schijf staan en werden niet na een jaar gewist. De ontvanger werkte altijd. Nooit problemen met opnames in de cloud terugkijken. Eenmalige uitgaven van € 100 en jaren plezier van gehad.

Toen KPN de boel overnam, ging de provider verder onder de naam Telfort. Alles bleef een tijd hetzelfde. Later is het platform met de eigen ontvangers opgeheven en moest je een ontvanger bij Telfort huren. Die was in geval van de overgenomen klanten gratis. Later is Telfort KPN geworden. Ging voor hetzelfde pakket zo'n € 20 meer in de maand betalen.

Ik heb dus een ontvanger gekocht voor € 100 en daar zo'n 7 jaar meegedaan. Het werkte nog gewoon prima. Reken even uit wat KPN in die tijd met de verhuur van een ontvanger verdient: 7 jaar x 12 maanden x € 5 = € 420. Tegen € 100 voor de eigen ontvanger. Uiteraard maakt KPN wel kosten voor aanschaf e.d.
Kortom, reken er niet op dat je ooit nog een eigen ontvanger bij KPN kan gaan gebruiken...

 


Hij werkt perfect de YouTube op 5202.Arris. ikzelf kijk regelmatig daar naar. Maar wij zitten op glasvezel aansluiting beste Zyzz777.🙂👍

Bedankt voor de reactie, 2 dagen geleden toch maar eens een 4K ontvanger besteld, gisteren binnengekregen en Youtube functioneert inderdaad zoals het zou moeten 😃


Bedankt voor je update.

Het is goed om te weten dat de 4k box ook bij jou goed werkt. Ik heb alleen geen zin om daar extra voor te betalen. Ook omdat ik geen 4k tv heb. Zolang mijn huidige tv het goed doet, blijft die gewoon staan.

Ben benieuwd of kpn hier nog op gaat reageren.


Ook hier hetzelfde bovenstaande probleem.. YouTube kijken is gewoon onmogelijk..

Of het filmpje loopt vast, of het werkt helemaal niet..

 

Het wordt tijd voor een nieuwe update, en dan 1 waarbij het probleem verholpen wordt 😅


Hoi iedereen. Thomas is er even niet dus reageer ik namens hem. In de aanstaande update van de tv-ontvangers zitten onder water verbeteringen rondom het geheugen bij het gebruik van apps. Ik hoop dat dat de verbetering brengt die nodig is.