Skip to main content

Wij hebben precies hetzelfde gezeik met YouTube. Al een jaar!!! Opnieuw opstarten is een dagelijkse irritatie. Die Experia box hebben we inderdaad al een paar jaar. Misschien inwisselen voor een nieuwe zwarte modem? Ook internet is hier op het Groningen platteland waardeloos af en toe. Als we gebeld worden op ons mobiel moeten we voor de voordeur buiten staan om verstaanbaar te zijn voor de beller. Heel vervelend.

En het gekke is dat alles het soms ineens weer prima doet. Daarna weer gedoe. Nu ineens een hele hoge kpn alles rekening. Komt ook door slechte WiFi dus wellicht veel datagebruik.

 

*Admin: eigen topic voor vraag gemaakt

Welkom terug @treesjan1! Goed dat je je ervaring bij ons neerlegt. Vervelend dat het niet helemaal goed gaat. 

Je kaart een paar problemen aan. Laten we ze onafhankelijk van elkaar beoordelen en behandelen om het overzicht te bewaren. 

  1. YouTube app werkt niet (naar behoren)
    1. Je geeft aan precies hetzelfde ‘gezeik’ te hebben als in het andere topic. In dat topic gaf de TS* aan dat een fabrieksreset van de tv-ontvanger het probleem oplost. Heb je dit al eens geprobeerd? Kun je daarnaast meer context geven over het probleem? Welk Modem heb je met welke tv-ontvanger. Hoe zijn ze onderling verbonden. Wat krijg je te zien als de YouTube app niet meer functioneert? Bijv. zwart beeld, foutcode, stilstaand beeld. 
  2. Internet Groningen platteland is waardeloos
    1. Bedoel je alleen de internet verbinding of het bereik in het algemeen? Als onze dekkingskaart  aangeeft dat er voldoende dekking is op jouw woonadres, dan zou je geen problemen moeten ondervinden. Kun je dit eens controleren? 
    2. Wellicht is bellen via Wifi een oplossing op deze dagen? 
  1. Rekening alles rekening door veel dataverbruik
    1. Hier gaat het vermoedelijk over mobiel data verbruik, klopt dit? Als je een mobiel abonnement bij ons hebt, dan wordt -zodra je bundel op is- je datasnelheid geknepen. Wij hebben geen buitenbundel kosten voor datagebruik. Ook zal dit bedrag nooit op de factuur komen van je vaste aansluiting, dus dat die factuur hoger is dan normaal heeft een andere oorzaak. Op de factuur leggen we uit (of specificeren we) hoe het totaal bedrag tot stand is gekomen. Op onze site leggen we uit hoe onze facturen in elkaar zitten en hoe je die moet lezen (zie: Factuur & Betalen).  

*TS= topic starter


Hallo Lisa 

Hartelijk dank voor je reactie en tips. Wij hebben een Experia box en een Arris tv ontvanger. Door het resetten op fabrieksinstellingen en alles opnieuw opstarten is het aanzienlijk verbeterd. 

Wat de ontvangst op onze mobiel betreft heb ik op de dekkingskaart gekeken en ons gebied is lichtgroen gekleurd. Dus 4k/500


Fijn dat de YouTube app nu beter functioneert:blush:

Wat betreft mobiel. Ik kijk graag even of er iets er aan de hand is bij jullie in de omgeving. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer en de betreffende 06-nummers heb ik nodig. Je mag de 06-nummers toevoegen aan ‘Persoonlijke Opmerkingen’. 

Hoor graag!


Lisa, ik heb de gegevens ingevuld.Â