Skip to main content
Beantwoord

Youtube app op KPN tv-ontvanger loopt constant vast

• 4 augustus 2025
  • 40 reacties
  • 502 keer bekeken

• Deelnemer
  • 8 reacties

Wij kijken regelmatig You-Tube en deze app loopt continue te pas en te onpas (meestal het laatste) vast via de tv-ontvanger, die rechtstreeks is aangesloten “hard-cabled” (door monteur) aan modem.

Stream loopt na bepaalde tijd vast waarna zandlopertje in beeld komt en niets het meer doet (ook TV-niet)

Eerste keer monteur laten komen die heeft één connector op kabel (rest was in orde) vervangen en alles gereset (natuurlijk) deed het 't allemaal daarna weer (even)

op advies HD de 2e TV-ontvanger geprobeerd (van boven) deze geeft ‘t hetzelfde’probleem op dezelfde locatie omdat daar bekabeld ge tubed wordt.

Helpdesk tig-keer gebeld en wordt daar door steevast met standaard vragenmenu geteisterd waarna fabrieks-reset het probleem weer even oplost, het terugbel nummer is maar een paar dagen geldig dus daarna is het issue weer aanwezig.

Omdat het terugzetten naar fabrieksinstellingen iedere keer gedaan moet worden van de HD moeten overal weer de wachtwoorden worden ingesteld en ingeregeld wat 1-malig geen probleem is maar vaker wel problematisch wordt en frustrerend.

Nu haal ik de stekker uit het kastje en daarna doet ie ut weer (een onregelmatig/onbekend tijdje wat een uur kan zijn maar ook gerust een week)

Helaas is het probleem niet reproduceerbaar en zeer onregelmatig aanwezig maar super irritant, en omdat je iedere keer een standaard vragenlijst wordt ingezogen bel je van ellende de helpdesk maar niet meer…….. maaar het probleem en de (groeiende) frustratie blijft bestaan. (laatste jaren Ziggo gehad en echt nergens problemen mee gehad)

Dit topic komt regelmatig voor en ik zie geen andere oplossingen als terugzetten naar fabrieksinstellingen….. ik vraag mij oprecht af of dit unberhaubt wel de aandacht krijgt die het verdient?

Misschien is er iemand die mij hiermee kan helpen.

Beste antwoord door Maja van KPN

Het is wel erg vreemd dat álles goed gaat, behalve die YouTube app ​@ONKO 🤔

Zou je toch, puur om dingen uit te kunnen sluiten, YouTube eens aan kunnen zetten op de ontvanger boven? Als ik het goed begrijp, loopt de boel vast en gaat de ontvanger niet uit zichzelf weer werken. Je hoeft er dus niet bij te blijven om daadwerkelijk naar YouTube te kijken, maar zou bijvoorbeeld na een uur even kunnen kijken of YouTube nog steeds afspeelt of dat het toch mis is gegaan.
Zonder dat ik weet of dit probleem op beide locaties speelt, kan ik geen verdere navraag doen helaas.

Bekijk origineel

40 reacties

• 7151 reacties
  • 4 augustus 2025

Welke tv ontvangers heb je? Arris? 5202 of 2952? HMB2260? TV+? DIW7022?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 4 augustus 2025

Dat is een DIW7022

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 5 augustus 2025

Hier precies hetzelfde issue, om gek van te worden. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • 15883 reacties
  • 7 augustus 2025

Wat ontzettend zuur dat dit probleem steeds terug blijft komen ​@ONKO, ondanks al jouw inspanningen samen met de klantenservice 😕

Ik begrijp dat je al meerder keren contact met ons hebt gehad en ook al vele vragen beantwoord hebt, maar ik heb er toch nog een paar voor je:

• Het gaat alléén mis met YouTube? Via andere apps geen problemen? Of gebruik je eigenlijk geen andere apps waardoor je deze vraag niet goed kunt beantwoorden?
  • Heb je de YouTube app ook al eens helemaal verwijderd en daarna opnieuw geïnstalleerd?
  • De 2e ontvanger van boven geeft hetzelfde probleem als hij beneden aan wordt gesloten, maar daarmee gaat het boven wél goed? Hoe in de ontvanger daar dan precies aangesloten?
  • De ontvanger beneden is bekabeld aangesloten, maar is dat rechtstreeks op een ethernetpoort van je modem? Of loopt dit via een switch/versterker/router of iets dergelijks?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 8 augustus 2025

@Maja van KPN 

• Voor zover ik andere apps gebruik (alleen F1-tv heel soms Videoland en voorheen heel soms Netflix), ja komt dit alleen voor bij You-Tube
  • Ja op aanraden van de helpdesk ook al gedaan, daarnaast ook eens het advies om You-tube niet meer via KPN maar rechtstreeks via TV-app te gebruiken gekregen maar dat vind ik niet van toepassing omdat deze dienst gewoon moet werken.
  • Met 2e ontvanger boven wordt alleen maar gewone tv gekeken en geen gebruik gemaakt van You-tube of andere apps.
  • Dit is rechtstreeks maar ook via een switch (beiden geprobeerd) geeft beide zelfde problemen, kabel gecontroleerd door monteur. (moest voor de zekerheid alleen een nieuwe connector op). Alles wat maar kon ge-reboot. gisteravond weer moeten her-opstarten daarna deed 't 't weer soms gebeurt dat meerdere keren op een dag (om gek van te worden)

Wat opvalt is dat de laatste tijd (maand ofzo) het beeld soms gedeeltelijk (ene reclamemoment wel andere weer niet) gedurende de reclames zwart (zonder weergave) is en Vlog weer doorgaat na zo'n ±59 seconden(=reclametijd) en ineens krijg je het zandlopertje en kun je de boel weer opnieuw booten.

Na crasch (voor rebooten) gaat TV-kijken ook niet goed blijft hangen of op zwart in EPG met live geluid ed….… rebooten en 't is weer opgelost. MAAR het kan ook zomaar een paar dagen goed gaan.

Bij tv kijken en opgeslagen programma's bekijken ed. is geen enkel probleem, zolang je maar niet de YOU-tube app gebruikt bij KPN. (bij Ziggo via kabel had ik nooit problemen…..)

Hoop dat je hier iets mee kunt, want het wordt zo stilletjes aan een frustratie waarbij er regelmatig nieuwe woorden door de kamer gaan, als je nog iets wilt weten hoor ik het wel ;-) (als dit tot een oplossing leidt zou mooi zijn ook voor anderen met gelijk probleem)

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • 15883 reacties
  • 8 augustus 2025

Ok bedankt ​@ONKO 

Jouw antwoord leveren nog weer nieuwe vragen op:

• wat gebeurt er als je -om te testen- ook een poosje YouTube gaat kijken op de tv boven? Het is me op het moment nog niet helemaal duidelijk of dit een algemeen probleem is dat op beide ontvangers speelt, of dat het alleen mis gaat beneden en het dus iets met de aansluitsituatie daar te maken heeft.
  • de kabel van je modem naar je ontvanger (en/of switch), hoe lang is die precies en is die wellicht ergens doorgetrokken waardoor hij niet makkelijk te vervangen is? Zou je kunnen testen met een andere kabel? Het zou ondanks de handeling van de monteur nog steeds kunnen dat de kabel voor problemen zorgt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 11 augustus 2025

Wij gebruiken eigenlijk nooit You tube oid. op de andere unit boven (kijken soms alleen gewone tv). Daarnaast kan ik (helaas) niets reproduceren dus wordt 't eerlijk gezegd een lastig verhaal vandaar dat ik de unit naar beneden gehaald heb om te testen of het probleem zich daarop ook voordoet (ja dus).

En om antwoord te geven op je 2e vraag, ja de kabel loopt (vrij) tussen meterkast en TV opstelling lengte is ±10 mtr en was ook al eerder ge-bypassed met een directe kabel om probleem van die bekabeling uit te sluiten, resultaat was helaas zelfde probleem……. ook met monteur geconstateerd. Hij heeft voor de zekerheid een nieuwe connector op de kabel gezet.

Ik waardeer je reacties en reactietijd zeker wel maar ik heb juist bij het afsluiten van het abonnement vorig jaar gekozen om de installatie door een monteur te laten doen omdat ik naderhand absoluut geen gezeur/discussies wilde hebben over inhouse bekabeling, het mag geen verrassing zijn dat daar de complete vraagstelling iedere keer weer op terug komt………. terwijl de dienst vorig jaar zonder op-aanmerkingen is vrijgegeven door de monteur na installatie en er in de tussentijd geen zaken gewijzigd zijn in huis, UTP-kabeltje ligt netjes veilig gerouteerd in gootje of langs plint.

Door een van de eerdere seniorlevel helpdesk medewerkers is ook al eens gezegd dat ze iets op de aansluiting tussen centrale en huisaansluiting of op 't modem zagen (al is het glas) maar daar heb ik verder nooit meer iets van vernomen. 

Resumerend:

Normaal internetten (er wordt zo nu en dan zonder klagen zwaar gegamed hier door zoon des huizes) en thuiswerken, maar ook het normaal TV-kijken gaat bij onze beleving prima…. en geeft geen issues.

Alleen wanneer wij You-tube gaan kijken dan gaat het zo af en toe fout. (gisteravond en 't verdere weekend heb ik geen problemen meer gehad)

Ik ben benieuwd of hier toch nog een oplossing voor denkbaar is.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • 15883 reacties
  • Antwoord
  • 12 augustus 2025

Het is wel erg vreemd dat álles goed gaat, behalve die YouTube app ​@ONKO 🤔

Zou je toch, puur om dingen uit te kunnen sluiten, YouTube eens aan kunnen zetten op de ontvanger boven? Als ik het goed begrijp, loopt de boel vast en gaat de ontvanger niet uit zichzelf weer werken. Je hoeft er dus niet bij te blijven om daadwerkelijk naar YouTube te kijken, maar zou bijvoorbeeld na een uur even kunnen kijken of YouTube nog steeds afspeelt of dat het toch mis is gegaan.
Zonder dat ik weet of dit probleem op beide locaties speelt, kan ik geen verdere navraag doen helaas.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 12 augustus 2025

Ik heb gisteravond YT gekeken op de andere unit, ½ geen probleem, ik zal 'm begin van de avond aanzetten en eens kijken wat ie doet.

Wat er beneden altijd gebeurd is dat het beeld vast komt te staan gevolgd door zwart scherm met draaiend wacht icoontje en dat blijft net zo lang in beeld bewegen tot ik de boel reset…….. ik kan terugswitchen naar TV maar daar krijg ik stilstaand beeld of geen beeld wel geluid met regelmatig vastlopend beeld. (kan niets meer manipuleren met AB.)

Ik meldt mij morgen weer met resultaat van een avondje YT aan laten staan.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 14 augustus 2025

Helaas niet verder mee gekomen, ik meld ‘t wanneer ik testavond heb kunnen doen….

• Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 15 augustus 2025

Gisteravond (±0:00 - 01:00 uur) YT gekeken op andere unit =ook bekabeld aangesloten. na ongeveer 20 minuten liep beeld van vlog vast en na uit-inschakelen van YT de vlog weer opgestart en verder meerdere en diverse filmpjes bekeken. Voor alle duidelijkheid ik ben na vastlopen met knopje terug naar EPG gegaan (komt ie dan automatisch terecht) en vervolgens weer app YT gekozen en het eerder vastgelopen filmpje weer opgestart die weer vanaf begin opstarte, ipv. waar ik gebleven was…

Ik zal de komende dagen nog een aantal keer proberen en verslag ervan doen.

Beneden heb ik een paar dagen geen tijd gehad om YT op te starten dus alleen TV gekeken zonder problemen...

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • 15883 reacties
  • 24 augustus 2025

Hoe is het de afgelopen dagen gegaan ​@ONKO?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 29 augustus 2025

Hi Maja dank voor je aandacht, Je raad het al ik ben er niet aan toegekomen ivm. drukte en dat zal nog wel even zo blijven vrees ik met als voordeel dat ik ff geen YT kijk dus ook niet te maken zal krijgen met het issue.

Eerlijk gezegd ga ik er vanuit dat dit gewoon telkens om een of andere reden weer een terugkerend verhaal is en vraag mij daadwerkelijk af in hoeverre KPN hier zelf ook onderzoek naar doet/gedaan heeft gezien de vele meldingen die ik hierover terugvindt.

Het on(be)grijpbare en niet reproduceerbare probleem is zo dat je op een gegeven moment gewoon moe wordt van het proberen en melden. Feit is ik neem een dienst van KPN af en die lijkt niet te voldoen door of de ter beschikking gestelde apparatuur danwel dat er iets niet goed is met het aangeboden signaal misschien is dat wel inconsistent.

Wanneer ik in de komende weken een issue ondervind zal ik dat proberen te beschrijven maar  ik denk dat het bij hetzelfde blijft als wat er al is gemeld.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 2 september 2025

Van de week een aantal avonden zonder problemen (kort) gekeken maar gisteravond liep het weer vast eerst beneden én daarna boven na kort YT kijken.

Beneden zelfs zo dat ook televisiebeeld stil bleef staan voor korte tijd. (gisteravond) --gebeurt soms vaker.

Vanavond rond 18:00 uur tijdens vlog op YT kijken liep deze weer vast na een reclame blok, kreeg toen het draaiende cirkeltje (loading) dat vervolgens dan niet meer weg gaat. (dit is altijd het geval en blijft dan tot ik de stekker weer uit de kastje haal………...)

Terugknop werkt wel maar komt bij EPG geen beeld of alleen stilstaand beeld met alleen geluid dat wel realtime door lijkt te lopen……..

Ik ben eigenlijk wel klaar met dit “ge-onderzoek” en lijk er steeds gefrustreerder van te worden.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 3 september 2025

Wij hebben ook veel last van de Youtube app, eerst was dit vooral bij het laden advertenties. Dan werd het scherm zwart en leek het of de video niet meer wilde laden. Nu heb ik sinds gisteren een rare glitch waarbij een video op 2 of 3× snelheid lijkt te lopen zonder geluid. Nadat ik er klaar mee was geprobeerd op prime een film te kijken en deze had toen hetzelfde probleem. Het lijkt er op dat de youtube app vaak voor problemen zorgt, na het gebruik lopen de normale zenders soms ook niet. Het lijkt op dezelfde problemen als ​@ONKO maar is inderdaad niet reproduceerbaar of continu, soms werkt het prima, soms voor geen meter. Wel ontzettend vervelend. 

Groet Sten

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • 15883 reacties
  • 5 september 2025

Jammer dat het na een aantal goed dagen, toch weer mis is gegaan ​@ONKO 😑

Dat je dit allemaal nogal frustrerend vind, snap ik erg goed. Een oplossing is nog steeds niet gevonden, ondanks al jouw inspanningen en steeds dezelfde vragen beantwoorden of weer nieuwe dingen testen. Het blijkt helaas erg lastig te zijn om de vinger op de zere plek te leggen:

• De verbinding tot aan je woning is goed, dus daar ligt niet de oorzaak
  • De verbinding van je modem naar je tv-ontvanger(s) zou ook goed moeten zijn, zelfs gecontroleerd door een monteur. Ook daar zou de oorzaak dus niet moeten liggen, aangezien er voldoende bandbreedte binnen lijkt te komen om goed mee te kunnen streamen.
  • Alles behalve YouTube werkt op je ontvanger, en ook bij beide ontvangers hetzelfde. Hierdoor lijkt het er niet direct op dat de ontvangers stuk zijn, waardoor het me weinig nut lijkt te hebben om er 1 te vervangen door een ander exemplaar.
  • Wel zorgt een herstart/reset van de ontvanger dat de App tijdelijk weer goed gaat werken. Dit kan er op duiden dat er toch wel iets niet goed gaat met de ontvangers, specifiek op het gebied van de YouTube app. Het blijft echter aardig toevallig dat zo'n vaag probleem als dit voorkomt op beide ontvangers die actief zijn op jouw aansluiting.

Dank dat jij ook ervaringen met de app deelt hier ​@Piet en Sten, hebben jullie ook al dingen geprobeerd als de app helemaal verwijderen en dan opnieuw installeren? Doorgaans verhelpt dat alle problemen, ondanks dat dit bij ONKO niet het geval blijkt te zijn zou dit bij jullie dus toch kunnen helpen.

• Topper
  • 10 reacties
  • 27 september 2025

Ik heb het zelfde probleem.

youtube filmpjes afspelen gaat eerst goed vervolgens selecteer ik een volgend filmpje gaat het beeld op zwart, ga ik terug en selecteer weer een ander filmpje gaat beeld weer op zwart.

ga ik uit de youtube app terug naar tv gids zie ik wel de tv gids maar niet het tv beeld en ook niet als ik een zender kies. 
hierna moet de box even van spanning gehaald worden en dan werkt alles weer ( Qua dit probleem) type box DIW7020

en ja het probleem heb ik ook op de tweede box.

deze is namelijk al een keer met elkaar omgewisseld ivm een audio probleem met Netflix waarvoor ik naar Netflix wordt doorverwezen. 

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • 18 oktober 2025

Hier hetzelfde probleem. Ik moet het kastje 3x per week van de stroom halen om YouTube werkend te krijgen. YouTube kijken via de TV is voor ons geen optie. Voor onze kids die YouTube veelvuldig gebruiken moet het gewoon makkelijk zijn. Bij Ziggo nooit geen problemen mee gehad. Is er al een oplossing?

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 18 oktober 2025

Ik heb het zelfde probleem.

YouTube filmpjes afspelen gaat eerst goed vervolgens selecteer ik een volgend filmpje gaat het beeld op zwart, ga ik terug en selecteer weer een ander filmpje gaat beeld weer op zwart. Moet de box weer opnieuw opstarten hoppa weer YouTube dit probleem bestaat al heel lang!

Ik neem aan als je de BOX opnieuw opstart dat dan de buffers leeg zijn is dat het probleem niet??

Mvg

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 19 oktober 2025

Hier al sinds begin van gebruik van KPN zelfde probleem. De Youtube app laat de KPN box vastlopen met alles op zwart (Youtube zelf/Netflix/TV). Harde reset of via app nodig om eea werkend te krijgen. Ontvanger hangt met kabel aan de modem. Erg hardnekkig en complex probleem klaarblijkelijk. ...🙄

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • 15883 reacties
  • 20 oktober 2025

Balen dat jullie hier ook last van hebben ​@ToDe, ​@JuE, ​@Twanske en ​@SanderEind 😕

Ik wil hier intern toch even verdere navraag over doen. Zouden jullie me daarvoor kunnen vertellen wat jullie onder Instellingen→ Beeld hebben staan bij de Videomodus? 

• Topper
  • 10 reacties
  • 20 oktober 2025

Deze staat bij mij op HDR.

ik ga er vanuit dat de instellingen niet echt uitmaken gezien het probleem zich na langer tijd zich pas voor doet, als ik YouTube kort gebruik heb ik geen probleem, maar kijk ik meerder filmpjes dan is het probleem er.

hopelijk gaan jullie dit wel oplossen en verwijzen jullie mij niet naar YouTube. Net als het audio probleem dat ik bij Netflix heb .

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 20 oktober 2025

Bij mij staat de Video modus Op Multicast. En nagenoeg zelfde gedrag als bij ToDe..meerdere korte filmpjes zijn een probleem. 

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • 20 oktober 2025

Bij mij staat de modus op Multicast. Dit aanpassen naar Unicast zou ten koste gaan van de beeldkwaliteit, las ik in een ander topic.

Het HDR formaat staat op HDR10, dus niet op DolbyVision. Deze instelling werd geadviseerd om de juiste kleurweergave te krijgen bij 4K zenders.

• Topper
  • 10 reacties
  • 21 oktober 2025

Ik had het even verkeerd ik had bij scherm resolutie gekeken, bij mij staat beeld hij op unicast, 

Reageer