Skip to main content
Beantwoord

Youtube app op KPN tv-ontvanger loopt constant vast

• August 4, 2025
  • 72 reacties
  • 1071 keer bekeken

Toon eerste bericht

72 reacties

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • October 23, 2025

Bedankt allen, ik geef het door. Als we een reactie ontvangen vanuit de achterliggende afdeling, meld ik me hier weer!

• Deelnemer
  • October 23, 2025

Helaas gebeurt hier iets vergelijkbaars. Altijd Youtube zonder problemen kunnen kijken (op 2e ontvanger, bedraad aangesloten). Sinds enige tijd (enkele weken ?) ineens niet meer. Steeds vaker loopt Youtube “vast”. Na het beeindigen van een filmpje ga je terug naar het menu dat ineens geen inhoud meer heeft. Alle delen “zwart”. De enige oplossing is dan om de app af te sluiten en opnieuw te starten. Dan gaat het weer even goed. Heb de indruk dat de frequentie van het probleem nu snel toeneemt. Ik zal even uitzoeken hoe ik de app opnieuw kan installeren (zoals hier wordt geadviseerd) maar ik ben bang dat er een fundamenteler probleem speelt.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • October 24, 2025

Jammer dat jij hier nu ook tegenaan loopt ​@Marez. Ik hoop dat het verwijderen en opnieuw installeren van de app bij jou wel helpt, hoor het graag als je dit hebt kunnen testen!

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • October 26, 2025

Hoi Maja. Ik heb de app opnieuw geïnstalleerd en paar lange clips bekeken. Op een gegeven moment gaat het beeld op zwart. In eerste instantie werkte de normale tv nog wel. Later speelde een clip een paar sec voordat YT weer zwart werd. Toen werkte de gids en tv ook niet meer en moest ik ontvanger resetten om eea weer werkend te krijgen. 

• Deelnemer
  • October 26, 2025

Maja, even een terugkoppeling. Ik heb de app niet verwjderd maar gereset en opnieuw bij Youtube ingelogged. Aanvankelijk leek het probleem te zijn opgelost maar later trad het toch weer op. Het begint nadat je een Youtube-filmpje hebt afgesloten en terugkeert naar het menu dat vertraagd wordt gevuld met de icons. Die vertraging neemt toe en het menu toont steeds minder icons (de fotos van de filmpjes). Na enige tijd blijft het menu meer dan minutenlang leeg. Dan helpt alleen het afsluiten en opnieuw opstarten van de Youtube-app. Ik blijf nog even testen. Is het de app of is het…….😊

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • October 27, 2025

Maja, van mij ook even een terug koppeling.

ik heb van de youtube app het cachgeheugen gewist.

hierna opnieuw ingelogd en dik 30min zonder problemen kunnen kijken en ook weer terug kunnen schakelen naar kpntv+ zonder problemen.

maar ja, ik kan niet bevestigen dat dit de oplossing is gezien er geen pijl op te trekken is wanneer het probleem zich voordoet.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • October 27, 2025

ik heb van de youtube app het cachgeheugen gewist.

hierna opnieuw ingelogd en dik 30min zonder problemen kunnen kijken en ook weer terug kunnen schakelen naar kpntv+ zonder problemen.

Goed bedacht! Hoe staat dit er nu voor ​@ToDe? Toch weer problemen gekregen of is alles nog in orde?

Zouden jullie dit anders ook vast willen proberen ​@Marez en ​@JuE? Je gaat naar Instellingen (tandwieltje) → Apparaat → Apps → KPN TV+ → Cache wissen → Ok.

• Deelnemer
  • October 27, 2025

Maja, helaas. Bij apparaat haak ik al af. Nergens te vinden.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • October 28, 2025

(tandwieltje) → Apparaat → Apps → Alle apps → YouTube → cachegeheugen 

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • October 28, 2025

Aanvullend...het tandwieltje vind je als icoontje in het KPN hoofmenu aan de rechterkant van de menu balk. Niet op een afstandsbediening.

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • November 5, 2025

Sinds kort hetzelfde issue met de YouTube app , loopt regelmatig vast , gaat op zwart en daarna onstaat er ook problemen met de ontvanger. 

Terug naar het home menu lukt wel, opnieuw opstarten en ook legen cache geheugen heeft geen oplossing.  

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 5, 2025

Idd, cache geheugen van YT app leeggemaakt (lijkt opvallend veel groter dan bijv Netflix). Na half uur YT probleem weer terug...😔. Helpt dus niet

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 11, 2025

Heeft iemand hier al een oplossing voor? Het constant vastlopen van YouTube begint, zeker met kids die er veelvuldig gebruik van maken, toch wel vervelend te worden.

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • November 12, 2025

Voor mij precies hetzelfde probleem alleen met YT. Ik kan het alleen oplossen door de stekker uit de ontvanger te halen en weer terug te plaatsen. Een harde reset die ongeveer een week goed gaat. Ik denk dat het een structureel probleem is waar iedereen last van heeft die veel YT kijkt.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • November 14, 2025

Jammer dat dit nog steeds niet goed gaat bij iedereen, dat het steeds terug blijft komen 😐 We gaan er even opnieuw navraag over doen!

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • November 26, 2025

Even een update vanuit mij; we zijn jullie niet vergeten, het probleem wordt nu onderzocht maar ik durf er geen oplostijd voor te benoemen. Weet in ieder geval dat dit door jullie meldingen hierover nu wél bij de juiste partij ligt. Als ik er nieuws over heb, laat ik het hier weten!

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 26, 2025

Even een update vanuit mij; we zijn jullie niet vergeten, het probleem wordt nu onderzocht maar ik durf er geen oplostijd voor te benoemen. Weet in ieder geval dat dit door jullie meldingen hierover nu wél bij de juiste partij ligt. Als ik er nieuws over heb, laat ik het hier weten!

Dank je voor de update Maja. Ik moet zeggen, deze week gaat het goed, YT en box zijn nog niet vastgelopen.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • November 27, 2025

Dat klinkt toch voorzichtig hoopvol ​@JuE 🤞🏼

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • November 28, 2025

Dag,

Wij ervaren hetzelfde probleem. Opnieuw installeren werkt tijdelijk maar daarna weer hetzelfde probleem. 
We blijven steeds steken bij het laadscherm, wanneer een profiel wordt geladen. Hopelijk snel opgelost!

Gr Ramon

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 30, 2025

Helaas was Black Friday Black Sunday voor de box...weer alles op zwart...😔

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • December 1, 2025

Balen dat jullie hier ook tegenaan lopen ​@Keupers 🙁 En dat het toch weer mis ging ​@JuE 😑

Er wordt nog aan gewerkt, update volgt zodra er wat over te melden valt!

• Deelnemer
  • December 5, 2025

Hier nog iemand die dit probleem al JAREN heeft.

Vorig jaar een nieuw kastje gekregen. Toen ging het een tijdje goed, maar zodra je vaak youtube kijkt komen de problemen weer terug.

Ik snap ook niet dat KPN nog steeds geen oplossing hiervoor heeft. Het internet staat vol met klachten en dit probleem is er al jaren.

De enige oplossing is het kastje van het stroom af halen en dan gaat het soms een kwartier goed, soms een uur of een week. Het is altijd een verrassing hoe het loopt.

Hopelijk gaat het snel eens opgelost worden, anders ga ik toch maar eens kijken naar ziggo, ik hoor daar geen problemen over. Als dit namelijk zo doorgaat gooit mijn man uit frustratie nog eens de afstandsbediening naar de tv. Dat ben ik liever voor😬

• Deelnemer
  • January 2, 2026

Hier hetzelfde. Ook met Netflix. Al maanden zo met youtube en al jaren last van met Netflix.

Steeds stekker eruit en erin en werkt weer een tijdje. Lijkt me niet de bedoeling om dit steeds te doen.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • January 5, 2026

Dit klinkt inderdaad niet als iets dat de bedoeling is ​@RemcoK1 😑 Je geeft aan dat het al jaren niet goed gaat met Netflix, is dat al die tijd met dezelfde tv-ontvanger? Of heb je in die tijd wel eens een nieuwe ontvanger aangesloten?

• Deelnemer
  • January 5, 2026

Ongeveer 2 jaar geleden nieuwe tv ontvanger en een nieuw modem gekregen bij verlengen abonnement en dit punt toen telefonisch aangekaard. Maar probleem door nieuwe apparatuur is hierdoor niet verholpen..

Youtube afgelopen jaar pas echt gebruikt en Netflix net als voorheen. Elke week wel x spanning eraf erop... 

Elke x krijg ik ook hetzelfde te horen als je er over begint: even spanningloos maken, dan is het weer goed en we zijn er mee bezig. Maar dit speelt al jaren. Vragen/reactie zijn ook altijd hetzelfde: welke apparatuur heb je, cache geheugen even verwijderen. Spanningsloos maken, reset fabrieksinstelling.

Alles geprobeerd al zonder resultaat. Kost hoop tijd als ik alles bij elkaar op tel. Er wordt van alles gedaan/aangeboden om nieuwe mensen binnen te halen, maar de vaste klanten tevreden houden/iets aanbieden vindt ik zeer matig.

Begin me er wel behoorlijk aan te irriteren. Vindt kpn verder fijn, maar dit probleem begint wel erg vervelend te worden.