Skip to main content

Ik krijg via KPN te horen dat Viaplay straks niet meer te zien is op 225 en dat je alleen nog F1 kunt kijken op jet tablet of laptop. En dat moet € 16/mnd kosten. Is er een betere optie?

Ik krijg via KPN te horen dat Viaplay straks niet meer te zien is op 225 en dat je alleen nog F1 kunt kijken op jet tablet of laptop. En dat moet € 16/mnd kosten. Is er een betere optie?

Viaplay is een streamingdienst en geen tv kanaal, dat dit tijdelijk kon op een kanaal was meegenomen. Nu dus alleen via een app bekijken @pietbijmold 


Dat dat alleen via app kan was ik al achter. Wat kan ik doen dat ik het wel op TV kan zien


Dat dat alleen via app kan was ik al achter. Wat kan ik doen dat ik het wel op TV kan zien

Via de app op de tv @pietbijmold 


Geen Viaplay app op mijn TV.  TV Is al 11 jaar oud


@pietbijmold koop een Google Chromecast met Google TV. Deze sluit je aan op je HDMI ingang op je televisie. Op Google tv download je Viaplay app. 


Geen Viaplay app op mijn TV.  TV Is al 11 jaar oud

Via de app op de tv decoder van KPN @pietbijmold 


@pietbijmold . Je kunt Viaplay op je huidige tv zien op deze manier:

Als je een laptop hebt sluit je deze met hdmi aan op je tv en ga je naar http://viaplay.com .

Of je koopt voor maar 3 tientjes een Chromecast HD met afstandsbediening en Google-TV👍. Hierop kun via de Google Play store (Google account nodig) zo'n 5000 apps downloaden. Inclusief de Viaplay app.

@Nomen Nominandum schreef: Via de app op de tv decoder van KPN

Ik denk zo maar dat pietbijmold nog geen allernieuwste abonnement met TV+ ontvanger heeft.


Dan moeten we de reactie van @pietbijmold even afwachten @PeterG 


Ik ben jullie zeer erkentelijk voor deze informatie. Op deze manier kan ik weer de F1 races op mijn TV zien


Welke manier heb je nu voor gekozen, @pietbijmold ?


Moet nog gebeuren maar ik ga voor de Chrome Cast


Beëindig jouw Viaplay abonnement en neem een abonnement op F1 TV Pro, dat scheelt je ruim 8 euro per maand.

Koop nog steeds zo'n Chromecast Google TV maar installeer dan niet de ViaPlay app maar de F1 TV Pro app.


Ik krijg een reactie dat ik misschien beter Apple TV kan kopen i.p.v. Chromecast. Is wel behoorlijk duurder maar is sneller en kan meer. Wat is jullie ervaring?


Indien je meerdere Apple spulletjes hebt, en dus een Apple ID, is het inderdaad aan te raden om hier eens over na te denken. Er zijn twee versies, eentje met alleen WiFi en een met een ethernet aansluiting. Laatste is dus ook bedraad aan te sluiten. 


@pietbijmold chromecast met Google tv is prima. Je hebt een HD variant en een 4K variant. Ikzelf heb een 4K variant. Prima beeld en snel genoeg. Apple TV is duurder. Vermoedelijk zal dit jaar een nieuwe Apple TV uitkomen welke goedkoper zal zijn dan de huidige (althans volgens de geruchten).  Ik denk dat je meer apps hebt voor Google TV. Als je een Apple freak bent kan je gaan voor Apple TV anders zou ik gewoon de Google nemen. 


Ik zou gewoon voor een Chromecast Google TV gaan, die werkt uitstekend

En mocht je hem ooit een op een andere locatie willen gebruiken dan stop je zo'n Chromecast makkelijk even in jouw jaszak en last but not least kan je op zo'n Chromecast tenminste een VPN app installeren zodat je communicatie via jouw thuisnetwerk kan laten lopen. Dat laatste is belangrijk i.v.m. het op meerdere schermen naar dezelfde stream kunnen kijken. Voor het laatste heb je op jouw thuisnetwerk natuurlijk wel een VPN servertje nodig.


Reageer