Skip to main content

Ik wil deze vraag toch een beetje mis/gebruiken om te kijken naar de mogelijkheden. 

We hebben sinds aan maandje KPN glasvezel, en kijken boven via een Chromecast TV en de KPN app naar TV. Nu is die KPN app niet (om netjes te zeggen) heel erg prettig en stabiel, en ben ik eens aan het kijken of /wat de mogelijkheden zijn om de Ziggo go app te gaan gebruiken op deze Chromecast tv. Maar hoe, aangezien Ziggo (logisch) zegt dat het geen Ziggo netwerk is 

Admin: Reacties afgesplitst en eigen topic voor je reactie gemaakt

 

@Pimmio076

Ik begrijp dat je nog wel kunt beschikken over iemands inloggegevens voor ZiggoGo. (?)

Overigens lees ik op Totaal tv en community.ziggo.nl veel problemen over de apps van Ziggo TV. Zelf ben ik best tevreden over de app voor TV van KPN. Ben daarom best benieuwd naar je bezwaren.

Je kan via een ander internet dan Ziggo, dus KPN, geen gebruik maken van de televisie app (Android-TV bv) van Ziggo.

Je kan via chromecast wel casten van af de ZiggoGo app in je smartphone of tablet.


Ik wil deze vraag toch een beetje mis/gebruiken om te kijken naar de mogelijkheden. 

We hebben sinds aan maandje KPN glasvezel, en kijken boven via een Chromecast TV en de KPN app naar TV. Nu is die KPN app niet (om netjes te zeggen) heel erg prettig en stabiel, en ben ik eens aan het kijken of /wat de mogelijkheden zijn om de Ziggo go app te gaan gebruiken op deze Chromecast tv. Maar hoe, aangezien Ziggo (logisch) zegt dat het geen Ziggo netwerk is 

Admin: Reacties afgesplitst en eigen topic voor je reactie gemaakt

 

Ziggo denkt dat het logisch is maar is gewoon heel ouderwets.
Ziggo kan hun Ziggo Go app beveiligen zoals ook andere Streaming Apps doen.
(Limiet gebruikers en/of apparaten) 
Waarom werkt de app alleen met een Ziggo internetverbinding?
Het gebruik van de boxjes aan je tv-toestel en apps op Smart TV’s vallen niet onder de Content Portabiliteit wetgeving van  online diensten en is daarom geen open internetdienst. Wij houden ons hiermee aan de gemaakte afspraken met de content partijen. De app van Ziggo is een ‘in huis oplossing’ voor een tweede en derde tv in huis. Dit kan dus alleen worden aangeboden via ons eigen netwerk, de Ziggo internetverbinding.

Een oplossing hiervoor is streamen via mobiel of andere apparaat naar je TV dan mag het wel.
Of neem andere abonnement zoals NL-ziet of Canal Digitaal.


@Pimmio076

Ik begrijp dat je nog wel kunt beschikken over iemands inloggegevens voor ZiggoGo. (?)

Overigens lees ik op Totaal tv en community.ziggo.nl veel problemen over de apps van Ziggo TV. Zelf ben ik best tevreden over de app voor TV van KPN. Ben daarom best benieuwd naar je bezwaren.

Je kan via een ander internet dan Ziggo, dus KPN, geen gebruik maken van de televisie app (Android-TV bv) van Ziggo.

Je kan via chromecast wel casten van af de ZiggoGo app in je smartphone of tablet.

Het klopt inderdaad dat ik beschik over een login voor Ziggo Go.

Het is vooral moeders de vrouw die de Ziggo app lekkerder / logischer vind werken. En ik moet heel eerlijk zeggen dat ik ze daar wel gelijk in moet geven. 

Het "zappen" werkt net wat lekkerder en logischer. Maar goed ze zal er gewoon aan moeten wennen ;) 

 

Wat overigens wel vreemd is (gevoelsmatig) dat je op je KPN 5G Abo wel gewoon de Ziggo go app kan gebruiken.


Wat overigens wel vreemd is (gevoelsmatig) dat je op je KPN 5G Abo wel gewoon de Ziggo go app kan gebruiken.

Maar die gebruik je in dat geval toch op een tablet of smartphone welke dus gewoon onder de Portabiliteit valt.