Skip to main content

Ik ben in de fase overstap van Ziggo naar KPN. Ik wil geen extra kastjes en afstandsbediening en de TV app van KPN werkt niet op alle TV's daarom blijf ik voor TV bij Ziggo. De KPN WIFI verbinding met de TV werkt perfect inclusief YOUTUBE, mijn NAS om te streamen. Ziggo GO werkt niet op mijn WIFI TV: melding: “… niet via dit IP adres”. Op mijn beide bekabelde PC's werkt ZIGGO GO wel. 

Wie heeft een antwoord.

Hoi @heusden99, het is vrij druk op het moment. Daardoor zijn we niet eerder bij je topic aangekomen.

Ben je intussen verder gekomen? Apart dat de Ziggo GO app alleen niet werkt, alle andere apps wel. Dat betekent dat alles goed gaat op je tv en met de internetverbinding. Heb je hierover al contact gehad met Ziggo? Het klinkt of er misschien iets ingesteld moet worden in die app.


Welkom op het forum 🙂 en welkom bij kpn.

Dat klopt. @heusden99 

De Ziggo go app op SMART-TV's is alleen vrijgegeven voor gebruik op het eigen Ziggo platform en dan ook nog alleen op je eigen aansluiting.

Zie de info halverwege deze pagina (ff scrollen): https://www.ziggo.nl/televisie/ziggo-go/ziggo-go-tweede-tv

Ben je met je mediaplayer of smart-tv verbonden met internet van Ziggo? Ga naar de app store op je apparaat of smart-tv en zoek op Ziggo GO (Bèta).

Dat moeten ze toch weten bij de Ziggo KS lijkt mij. (?)

Aangezien je voor TV bij Ziggo blijft gaat de Ziggo go app in je SMART-TV ook niet meer werken. Je kan wel via coax (met smartcard) kijken met deze '’combinatie'’ van providers. Of Chromecast op je TV met de 'mobiele’ app in bv je phone.

MAAR… waarom ben je voor alleen internet naar KPN gegaan??? Tenzij je geen eigen webserver in huis hebt is een upload van meer dan 50 tot 100 Mb/s onzinnig. 1000 down levert Ziggo ook.

Volgens de regels (o.a. E.U.) mogen alleen apps in mobiele apparaten (phone, tablet en laptop) in heel de Europese Unie werken. Nou, moeten zelfs.

Zelfde geldt voor de KPN iTV app in een SMART-TV. Die werkt ook alleen op je eigen kpn aansluiting. Die app is beschikbaar voor TV's v.a. bouwjaar 2016 van Samsung, LG, Sony, Philips en TCL.


Die eigen website heb ik dus wel. 

De app van KPN werkt volgens de lijst niet op mijn tv's, Ik wil geen extra kastje met afstandsbediening. Mijn vrouw (77) heeft met één zo'n ding al moeite genoeg. 

Ik ben nu volledig weg bij Ziggo, heb bij KPN alleen internet en telefoon. TV kijken doe ik met Canal Digitaal en dat werkt net zo goed als Ziggo Go.

Op gelost, iedereen tevreden.


Ik ben nu volledig weg bij Ziggo, heb bij KPN alleen internet en telefoon.

Dat kan ook.

TV kijken doe ik met Canal Digitaal en dat werkt net zo goed als Ziggo Go.

Werkt inderdaad via álle providers. En mobiel. Je hebt alleen geen TLC, Discovery, ID, Animal Planet, Eurosport 1 en 2.

Maar weet je dat KPN iTV (10,--) goedkoper is dan Canaldigitaal (14,99)?

KPN TV wordt geleverd met 1 decoder en tot 5 x online gebruik. In SMART TV'S werkt de app in tv's van af bouwjaar 2016 in Samsung, LG, Sony, Philips en TCL.

Die eigen website heb ik dus wel.

Maar, host je die ook thuis op een eigen server?????


Waarom werkt de app alleen met een Ziggo internetverbinding?
Het gebruik van de boxjes aan je tv-toestel en apps op Smart TV’s vallen niet onder de Content Portabiliteit wetgeving van  online diensten en is daarom geen open internetdienst. Wij houden ons hiermee aan de gemaakte afspraken met de content partijen. De app van Ziggo is een ‘in huis oplossing’ voor een tweede en derde tv in huis. Dit kan dus alleen worden aangeboden via ons eigen netwerk, de Ziggo internetverbinding.

Een oplossing hiervoor is streamen via mobiel of andere apparaat naar je TV dan mag het wel.


@heusden99 Goed om te zien dat je hier zoveel help en uitleg gekregen hebt, en er uit gekomen bent 🙂 We hebben verschillende behulpzame gebruikers hier op ons forum. Je weet ons hier te vinden als we met je mee kunnen denken.