Skip to main content

Samsung televisie van 2018, abonnement tot 2026 bij KPN, maar ik wil graag Europees voetbal van de Nederlandse ploegen zien. Hoe is het mogelijk om (volgens de wet verplicht) mijn Nederlandse ploegen te zien zonder het maken van verdere kosten? Kortom regel het voor iedereen goed betreffende de ZIGGO-GO app.

Bovendien heb ik niks met Ziggo te maken, en zij niet met mij.

Als u voetbal wilt kijken, dan heeft u wel met Ziggo te maken. Zonder Ziggo geen voetbal. Zo simpel is het.


@rxschippers die streamdiensten ontwikkelen die apps zelf. Kortom Ziggo Sport of beter geschreven Liberty Global en meer precies Liberty Global Content Netherlands B.V. zal de app voor de KPN boxen moeten aanleveren. Ziggo de provider staat hier volledig buiten.

Ziggo Sport Totaal heeft de distributie rechten en dus de open net verplichting wat feitelijk iets anders is dan  'gratis' 

Er had in samenwerking met de providers ook voor kunnen worden gekozen om Ziggo Sport 1 uit het Ziggo Sport Totaal pakket tijdens de Eufa wedstrijden van de Nederlandse clubs vrij te schakelen. Dan kan bijna elke klant van elke provider gewoon via de ontvanger kijken.


Nee, ik heb niets met Ziggo te maken. Evenmin met RTL4, RTL7, Viaplay en noem al die “zendgemachtigden” maar op. Ik kijk TV via de KPN. Ik heb me voor nog eens minstens 2 jaar via een abonnement trouw verklaard aan de KPN en als dank mag ik gaan “streamen en casten” om gratis Europees voetbal te mogen kijken, waarbij ik extra hardware moet aanschaffen?

Dat de schoen wringt bij KPN mag wel duidelijk zijn, anders komen ze niet over de brug met €30. Ik wil geen douceurtje voor mij alleen, maar een structurele oplossing voor alle gedupeerden zoals ik.


Nee, ik heb niets met Ziggo te maken. Evenmin met RTL4, RTL7, Viaplay en noem al die “zendgemachtigden” maar op. Ik kijk TV via de KPN. Ik heb me voor nog eens minstens 2 jaar via een abonnement trouw verklaard aan de KPN en als dank mag ik gaan “streamen en casten” om gratis Europees voetbal te mogen kijken, waarbij ik extra hardware moet aanschaffen?

Dat de schoen wringt bij KPN mag wel duidelijk zijn, anders komen ze niet over de brug met €30. Ik wil geen douceurtje voor mij alleen, maar een structurele oplossing voor alle gedupeerden zoals ik.

Dat u eigenwijs bent moet u zelf weten. Maar nogmaals als u voetbal wilt kijken heeft u alles met Ziggo te maken aangezien Ziggo de enige is die deze wedstrijden uitzendt. 

Ziggo voldoet aan alle voorwaarden om de wedstrijden op deze manier uit te zenden. KPN heeft geen enkele verplichting op dit punt richting u. Dus het is aan uzelf om te zorgen dat u over de juiste apparatuur beschikt om naar voetbal op Ziggo Sport te kunnen kijken. 

Laat anders even weten waar het staat dat KPN verplicht is om Ziggo Sport aan u te leveren. Dat zou ik graag weten. 


Nee, ik heb niets met Ziggo te maken. .

Hier heeft u in principe gelijk in. U heeft met het bedrijfsonderdeel Ziggo Sport Totaal te maken wat deze wedstrijden betreft.

U kunt natuurlijk ook voor € 16,99 Ziggo Sport Totaal afnemen via KPN uw dienstverlener dan is het veel makkelijker en krijgt u als bonus meer te zien dan enkel de wedstrijden met Nederlandse clubs.

Klik hier

Wilt u geen kosten maken dan op een  tablet of PC https://www.ziggogo.tv/ openen met een Ziggo Sport Free account. Met scherm spiegelen is een chromecast niet eens nodig. Ik dacht dat KPN dit nog niet blokkeert 

 

U heeft dus wel een of andere vergoeding van KPN losgepeuterd ? Gefeliciteerd.

Als de rechten bij Viaplay terecht waren gekomen of ESPN was dit hetzelfde gegaan. Nu heeft ESPN tegenwoordig wel een open net kanaal en datzelfde gaat op voor Viaplay dus dat was dan iets makkelijker geweest.


Je zei ook dat je niet wilt streamen of casten. Met bijvoorbeeld een chromecast. @rxschippers 

Maar met de nieuwe kpn box waar de app (!) wel op kan zul je toch ook moeten streamen of casten. Met de app (!) of chromecast functie van de DIW7022. 

En niet te vergeten het account bij Ziggo (!), dus niet kpn, voor Ziggo Sport Free. 

We leven in een land waar je ook vrij bent in de keuze van apparaten. Jij zet jezelf in een slachtoffer rol door naar een ander (je provider) te wijzen. Dat is geheel onterecht. 

Ziggo biedt een gratis app met een gratis dienst. Het is niet aan andere providers als kpn, Odido om hun klanten daarvan te voorzien. 

De nieuwste ontvanger heeft wel de app van Ziggo. 

De DIW7022, TV+, is gewoon een Android-TV box gelijk aan andere Android-TV en Google-TV apparaten. Het is gewoon een bijkomend voordeel dat de 5000+ apps uit de Play Store erop kunnen. Waaronder de Ziggo GO TV app.

Wil je ook de nieuwe kpn ontvanger DIW7022 vernieuw dan gewoon je abonnement bij kpn.

Maar doe niet zo Hollands. Ziggo Sport Free is gratis! Dus éénmalig 4 tientjes en je kunt de komende DRIE jaar voor dat geld de wedstrijden met Nederlandse clubs kijken. 


Bij deze bedankt voor je aanbod. Maar mij gaat het om de "zorgplicht” van KPN dan wel ZIGGO die het moeten regelen voor IEDEREEN, zonder verder toeters en helaas ook nog bellen. Volgens mij een slechte zaak. Als ik er naast zit hoor ik het natuurlijk graag.

 

Ik ben het helemaal met je eens. In een andere draad over hetzelfde onderwerp schreef ik:


“Gisteren heb ik contact gehad met de KPN. Ik wil graag voetbal kijken, via mijn TV. Nu blijkt dat mijn Smart TV te oud is voor de Ziggo GO app, en dat mijn KPN BOX (TV ontvanger) ook niet over die App kan beschikken (model HMB2260), die onder Linux draait. Dus ik dacht om even over te stappen naar de nieuwe KPN TV+ BOX (Android), maar … mijn abonnement staat voor 2 jaar vast. Ja, ik ben een trouwe klant. Die nieuwe KPN TV+ Box vergt omzetten naar een nieuw abonnement. Weg korting. Na heel lang overleg, ik mocht wachten wachten wachten, kreeg ik een aanbod om de aanschaf van een Google Chromecast voor €30 te crediteren.

Ik moet dus gaan “streamen en casten.” Nee, dank u.

De KPN zou een Linux programmeur een dagje (of twee) aan het werk kunnen zetten om de Ziggo GO app beschikbaar te maken, waarmee ze alle trouwe klanten zoals ik een echte dienst bewijzen !!”


@rxschippers het blijft allemaal wel heel moeilijk moeilijk die uitzendrechten en het recht dat ziggo dit zo mag aanbieden. Ik vind het aanbod wel heel netjes dat ondanks dat KPN hier verder weinig aan kan doen en in principe hoeft te doen dat ze toch u met een Chrome cast tegemoet komen. Hen valt niets te verwijten in mijn ogen.. beter heel boos worden op de ziggo constructie...
​succes man !!


Bij deze bedankt voor je aanbod. Maar mij gaat het om de "zorgplicht” van KPN dan wel ZIGGO die het moeten regelen voor IEDEREEN, zonder verder toeters en helaas ook nog bellen. Volgens mij een slechte zaak. Als ik er naast zit hoor ik het natuurlijk graag.

 

Ik ben het helemaal met je eens. In een andere draad over hetzelfde onderwerp schreef ik:


“Gisteren heb ik contact gehad met de KPN. Ik wil graag voetbal kijken, via mijn TV. Nu blijkt dat mijn Smart TV te oud is voor de Ziggo GO app, en dat mijn KPN BOX (TV ontvanger) ook niet over die App kan beschikken (model HMB2260), die onder Linux draait. Dus ik dacht om even over te stappen naar de nieuwe KPN TV+ BOX (Android), maar … mijn abonnement staat voor 2 jaar vast. Ja, ik ben een trouwe klant. Die nieuwe KPN TV+ Box vergt omzetten naar een nieuw abonnement. Weg korting. Na heel lang overleg, ik mocht wachten wachten wachten, kreeg ik een aanbod om de aanschaf van een Google Chromecast voor €30 te crediteren.

Ik moet dus gaan “streamen en casten.” Nee, dank u.

De KPN zou een Linux programmeur een dagje (of twee) aan het werk kunnen zetten om de Ziggo GO app beschikbaar te maken, waarmee ze alle trouwe klanten zoals ik een echte dienst bewijzen !!”

 


Dit mag KPN niet eenzijdig doen. Hiervoor moet VodafoneZiggo (Ziggo/Ziggo Sport) toestemming geven/medewerking verlenen. En de kans is klein dat VodafoneZiggo it gaat doen. 


Wat maakt het nou uit of de beelden uit het ene kastje (Linux) komen of uit een andere (Android)?

 

Dan nog dit:

Even denken hoor. Dus ik heb wel met Ziggo te maken? Ik bel naar hun Helpdesk en leg uit wat mijn probleem is. De helpdesk vraagt of ik klant ben maar dat ben ik niet en dat wil ik zo houden. De helpdesk wenst mij nog een mooie dag.

 

Duidelijk zo?


De Ziggo Community is  in iedergeval klaar voor een stortvloed aan vragen of meer om deze te voorkomen. Dit is daar nu prominent in beeld.

 

 

Ik heb nog wel een tip. Stop een coax kabel direct in de TV zoek de zenders gebruikmakend van netwerkcode 4444 als je geluk hebt staat er signaal op de kabel en kan je zo gewoon op je tv kijken. Het is natuurlijk niet netjes zonder het KabelTV abonnement van Ziggo maar om daar €23,82 aan uit te geven?


Wat maakt het nou uit of de beelden uit het ene kastje (Linux) komen of uit een andere (Android)?

 

Dan nog dit:

Even denken hoor. Dus ik heb wel met Ziggo te maken? Ik bel naar hun Helpdesk en leg uit wat mijn probleem is. De helpdesk vraagt of ik klant ben maar dat ben ik niet en dat wil ik zo houden. De helpdesk wenst mij nog een mooie dag.

 

Duidelijk zo?

Je hoeft ook geen abonnement op Ziggo te nemen. Zo moeilijk is het niet. Je hebt geen Ziggo. Mooi. Hoe kun je dan wel kijken naar UEFA Europees voetbal?

Lees het zelf op;
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Heb-je-g%C3%A9%C3%A9n-Ziggo-Zo-kijk-je-UEFA-Europees-voetbal-op-je-smart/ba-p/1357259 

https://www.kpn.com/beleef/blog/voetbal-kijken-bij-kpn.htm

Duidelijk zo? 


Ten eerste. Als je van het gratis Ziggo Sport gebruik gaat maken wordt je via het Ziggo Sport Free account ook bij Ziggo klant. 

Nu kun je ook gewoon het Ziggo Sport zenderpakket via kpn nemen natuurlijk. 

De app is en wordt niet ontwikkeld voor Linux. Kpn heeft ook een Android-TV box. Gewoon je abonnement aanpassen en klaar. En oh ja, abonnee worden bij Ziggo (Sport Free). 

Zelfs al staat de app op de kpn box (dus de nieuwste) dan nog moet je voor eventuele problemen met Ziggo Sport Free meneer Ziggo bellen. 

Je begrijpt de constructie niet die ZIGGO (!) heeft verzonnen om weer klanten aan te trekken. 

Maar kpn biedt de app dis op de nieuwste ontvanger. En Ziggo moest van ACM zoveel mogelijk mensen voor Free bereiken door de app ook voor Samsung en LG mogelijk te maken. 

MOGELIJKHEDEN 

Ziggo sport zenders 233 - 238 bij kpn

Ziggo sport free via eigen box, chromecast of smart-tv 

Overstappen naar Ziggo voor Ziggo Sport 14. Maar Ziggo is duurder dus betaal je het toch.

Maar nou houd ik erover op want je houding is wel erg een slachtoffer rol. Nou ik kan je vertellen, je bent de enige niet. En die anderen passen zich wel aan.

Vrienden van mij hebben alleen Digitenne en geen internet. Die zijn veel meer getroffen nu het niet meer op RTL 7 en Veronica is te zien!


Dan nog dit:

Even denken hoor. Dus ik heb wel met Ziggo te maken? Ik bel naar hun Helpdesk en leg uit wat mijn probleem is. De helpdesk vraagt of ik klant ben maar dat ben ik niet en dat wil ik zo houden. De helpdesk wenst mij nog een mooie dag.

 

Duidelijk zo?

Wat verwacht u dan van Ziggo? Dat ze u een gratis ontvanger opsturen ofzo? U gelooft ook in de sinterklaas zeker?

Als u Youtube filmpjes wilt kijken op de tv krijgt u toch ook geen gratis ontvanger van Google?


Wat maakt het nou uit of de beelden uit het ene kastje (Linux) komen of uit een andere (Android)?

 

Dan nog dit:

Even denken hoor. Dus ik heb wel met Ziggo te maken? Ik bel naar hun Helpdesk en leg uit wat mijn probleem is. De helpdesk vraagt of ik klant ben maar dat ben ik niet en dat wil ik zo houden. De helpdesk wenst mij nog een mooie dag.

 

Duidelijk zo?

Dat het voor u niets uitmaakt of de beelden nu komen uit een app voor een Linux ontvanger of een Android TV ontvanger dat is in deze niet relevant. Het gaat erom wat de eigenaar van de content niervan vindt. En die denkt daar om strategische redenen anders over.

 

Aas u probleem is dar er geen app voor de KPN Linux ontvangers is dan kan ik begrijpen dat de helpdesk van Ziggo u niet verder kan helpen. Want dat kunnen zij u feitelijk ook niet. Als u een probleem heeft met de werking van Ziggo GO op apparaten die worden ondersteund dan zal de Ziggo helpdesk u wel helpen. Duidelijk zo?

 

@Rowi. Ziggo zet vandaag extra agents in om alles in goede banen te leiden mochten er vragen en problemen zijn.


Wat maakt het nou uit of de beelden uit het ene kastje (Linux) komen of uit een andere (Android)?

 

Dat maakt op zich niets uit. Het gaat erom wiens product het is die moet toestemming geven en de app in principe aanleveren het is eenvoudiger om alleen een Android en IOS app te hoeven onderhouden. Het heeft ook behoorlijk lang geduurd voor er een Ziggo Go TV app was voor Samsung en LG zonder deze toevoeging was het 'probleem ' of de uitdaging om te kunnen kijken nog groter.


 

 

@Rowi. Ziggo zet vandaag extra agents in om alles in goede banen te leiden mochten er vragen en problemen zijn.

Dat was mij wel duidelijk door de bijna overdreven aanwezigheid van die banner en de e-mailtjes die zijn verzonden.

Zolang de rest van de Ziggo klanten die via de app en website kijken verder geen hinder ondervinden vanwege overbelaste servers.


Is het je nog gelukt @rxschippers?


Ik geloof dat ik denk dat ik zeker weet dat mensen mij niet helemaal oftewel helemaal niet begrijpen. Als ik schrijf “Even denken hoor” dan is het blijkbaar moeilijk om in te zien dat wat volgt fictief is. Nee, ik heb Ziggo niet gebeld. Natuurlijk niet. Ik heb niets met Ziggo te maken. Ben geen klant, evenmin ben ik klant van RTL7, SBS6 of Eurosport.

 

Dan nog even samenvatten wat feitelijk de situatie is.

  1. Ik ben VASTE klant van de KPN
  2. Nergens in mijn contract (2 jaar vast) staat iets over hardware
  3. Als dank voor mijn loyaliteit krijg ik korting
  4. Vanwege een onderdeel in de hardware van de KPN (kastje HMB2260) kan ik niet gratis naar Europees voetbal kijken, waar andere klanten dat wel kunnen. 

Dan nog even samenvatten wat feitelijk de situatie is.

  1. Ik ben VASTE klant van de KPN
  2. Nergens in mijn contract (2 jaar vast) staat iets over hardware
  3. Als dank voor mijn loyaliteit krijg ik korting
  4. Vanwege een onderdeel in de hardware van de KPN (kastje HMB2260) kan ik niet gratis naar Europees voetbal kijken, waar andere klanten dat wel kunnen. 

Nergens in uw contract staat ook dat u Europees zou kunnen kijken. 


Ik geloof dat ik denk dat ik zeker weet dat mensen mij niet helemaal oftewel helemaal niet begrijpen. Als ik schrijf “Even denken hoor” dan is het blijkbaar moeilijk om in te zien dat wat volgt fictief is. Nee, ik heb Ziggo niet gebeld. Natuurlijk niet. Ik heb niets met Ziggo te maken. Ben geen klant, evenmin ben ik klant van RTL7, SBS6 of Eurosport.

 

Dan nog even samenvatten wat feitelijk de situatie is.

  1. Ik ben VASTE klant van de KPN
  2. Nergens in mijn contract (2 jaar vast) staat iets over hardware
  3. Als dank voor mijn loyaliteit krijg ik korting
  4. Vanwege een onderdeel in de hardware van de KPN (kastje HMB2260) kan ik niet gratis naar Europees voetbal kijken, waar andere klanten dat wel kunnen. 

Liberty Global/ Ziggo Sport hebben de distributie rechten. Daar kan niemand omheen. Ze hebben een mogelijkheid in het leven geroepen dat iedereen wel of niet even makkelijk de wedstrijden met een Nederlandse club kunnen zien.

 

 

Dat u klant bent bij KPN heeft daar niets mee te maken. Ik meen dat in eerste instantie een samenwerking van KPN, Ziggo en Odido gingen bieden op die rechten, dat is anders gelopen.

KPN of elke andere provider en Ziggo Sport hebben geen enkele plicht dit via de ontvangers mogelijk te maken.

Het was uiteraard wel veel makkelijker geweest voor veel klanten als dit via een TV kanaal werdt opengesteld zoals Ziggo Sport 1 wat bijna elke provider wel als extra pakket doorgeeft.


Punt 4 is waar de schoen wringt. Verder heb ik de reacties hierna voor kennisgeving aangenomen, want die bevatten geen enkele argumentatie om te verklaren waarom punt 4 fundamenteel onrechtvaardig is. Dat de ene klant een grijs kastje heeft die niet conform de huidige wereld is (Linux) en de andere klant toevalligerwijs een zwart kastje dat wel overeenkomt met de veranderende wereld om ons heen (Android), daarvan mag een klant die zich voor 2 jaar vastlegt niet de dupe worden. Het is een bewuste keuze geweest van de KPN om onder Linux te ontwikkelen, dat uiteindelijk de tijd deze keuze achterhaald heeft daar kan de klant niets aan doen. De KPN zou er verstandig aandoen om bij alle klanten dezelfde kastjes neer te zetten om een verschrikkelijk oerwoud aan houtje touwtje oplossingen (spaghetti) zoals bij de belastingdienst te voorkomen. Maar nu ga ik teveel op de stoel van de KPN zitten, terwijl het gaat om de dienstverlening naar trouwe klanten zoals ik.


Maar kunt u binnen uw abonnement het TV-deel niet opwaarderen naar TV+? Dit kost weliswaar € 2,50 meer, maar vaak wordt de prijs van het internetabonnement dan wel iets verlaagd.

Dat heb ik ook gedaan, een tijd terug.

Mijn voordelige Spotify-abonnement ging daardoor niet verloren.

Dit kunt u in Mijn KPN checken, @rxschippers.


Maar kunt u binnen uw abonnement het TV-deel niet opwaarderen naar TV+? Dit kost weliswaar € 2,50 meer, maar vaak wordt de prijs van het internetabonnement dan wel iets verlaagd.

Dat heb ik ook gedaan, een tijd terug.

Mijn voordelige Spotify-abonnement ging daardoor niet verloren.

Dit kunt u in Mijn KPN checken, @rxschippers.

Helaas, nee, dat kan ik niet. Ik ben namelijk ingegaan op een aanbieding van KPN om mij 2 jaar vast te leggen (via het oude kastje, maar dat kon ik niet weten). Nu blijkt dat de KPN TV+ Box door de KPN gekoppeld is aan een NIEUW abonnement.


Het is gewoon mogelijk om bij KPN een aanvraag te doen voor het omruilen van decoder.

Maar u begrijpt of wil niet begrijpen dat KPN zomaar een app voor Linux mag en kan maken. De eigenaar van de zender dan wel de rechten bepaalt of KPN een app voor Linux mag maken. Net als een eigenaar van een restaurant mag bepalen welke dresscode er bij een bepaald evenement van toepassing is. KPN kan niet zomaar op eigen houtje een app gaan maken voor een zender of dienst die niet van hun is. Hetzelfde speelt bij Odido. Daar heeft een deel van de klanten ook een oudere decoder functionerend op Linux en een ander deel een Android decoder.


@rxschippers was deze nieuwe box er al toen u zich voor twee jaar vast legde waarschijnlijk wel, dan is het deels toch ook uw eigen schuld. Pak de geboden € 30 aan en het probleem is opgelost. 

Uiteraard fijn dat u ook meedenkt met andere KPN klanten. Maar voorlopig zal elke klant zelf het abonnement moeten herzien. Behalve klanten met een uitgefaseerde mediabox.


Reageer