Skip to main content
Beantwoord

Ziggo Go app werkt ineens niet meer via KPN internet via Box 12

• September 7, 2025
  • 35 reacties
  • 316 keer bekeken

heb kabel TV van Ziggo, heb internet van KPN via ADSL. sinds enige tijd nieuw modem van KPN, de 12. als je ziggo klant bent kun je gebruik maken van van de ziggo go app, zou ook bij andere internetproviders moeten werken dan ziggo. aldus ziggo. tijdenlang kon ik probleemloos de ziggo go app gebruiken. ook met het nieuwe modem van kpn. maar ineens weigerde de ziggogo app te streamen, zeggende dat er geen verbinding mogelijk was met internet. al het andere gaf geen probleem, alleen de ziggo app en een enkele internetwebsite, die ook niet opende. ziggo go app doet het prima bij anderen. bv in de trein, ook bij iemand met ook een kpn modem maar dat is wel eentje zoals mijn vorige, een witte, getal vergeten V13 of zo. ook met mijn oudere modem had ik geen enkel probleem met de ziggo go app. heb eindeloos met de service balie van ziggo aan de lijn en de chat gehangen maar zij wisten van alles maar geen oplossing. nu dus de vraag aan kpn. ligt het aan een bepaalde instelling van het nieuwe modem bv? heb app paar keer opnieuw gedownload, modem paar keer opnieuw opgestart. daar ligt het niet aan. het gaat mij niet speciaal om voetbal.

Beste antwoord door Anyte

beste marlon42, heb IPv6 uitgezet, nu doet ie het weer op mn telefoon, de ziggo go app. wat fijn!

hartelijk dank voor je moeite om te reageren, anyte

35 reacties

• September 7, 2025

Er bestaat geen "V13".

Bedoel je de Ziggo GO app op de mobiele telefoon? Of op de smarttv? 

• Auteur
  • Topper
  • September 7, 2025

mijn oude modem weet niet meer hoe die heette, experia box plus getal. ik bedoel ziggo go app op mijn mobiele telefoon. 

• Auteur
  • Topper
  • September 7, 2025

op mijn mobiele telefoon doet de ZIGGO GO app het prima maar dat is tuurlijk beetje te duur.

• Auteur
  • Topper
  • September 7, 2025

ik bedoel via de 4G doet de ziggo go app het prima.

• Auteur
  • Topper
  • September 7, 2025

en om precies te zijn, ik heb nu KPN box 12b.

• Auteur
  • Topper
  • September 7, 2025

en firmwareversie V12.C.25.06.06

• September 7, 2025

Ok. Kun je inloggen op http://192.168.2.254? Zet dan de firewall op "Standaard".

Als dat niet helpt: zet IPv6 uit.

• Auteur
  • Topper
  • September 7, 2025

dank voor reactie. firewall op ‘standaard’ probeerde ik al, hielp niet. zal nu IPv6 uitzetten proberen.

• Auteur
  • Topper
  • Antwoord
  • September 7, 2025

beste marlon42, heb IPv6 uitgezet, nu doet ie het weer op mn telefoon, de ziggo go app. wat fijn!

hartelijk dank voor je moeite om te reageren, anyte

• September 7, 2025

Waarschijnlijk een Android telefoon dan kan of zal ipv6 inderdaad de boosdoener zijn.

• September 7, 2025

@Rowi. jouw opmerking begrijp ik niet helemaal. Hier heb ik geen problemen met IPv6 “aan” op de Android toestellen (telefoons en Google tv streamer) maar juist wel op de iPad. Met IPv6 “uit” op de Exp box V10 doet de iPad het gelukkig ook goed.

• September 7, 2025

@Rowi. jouw opmerking begrijp ik niet helemaal. Hier heb ik geen problemen met IPv6 “aan” op de Android toestellen (telefoons en Google tv streamer) maar juist wel op de iPad. Met IPv6 “uit” op de Exp box V10 doet de iPad het gelukkig ook goed.

Het is een bekend probleem dat Android niet of niet goed met dhcpv6 werkt. Dat staat verder los van de Ziggo Go app. Dus in principe kan ipv6 prima aan. Maar dan met SLAAC. Deze optie kan ik op dit moment niet vinden in de box12 met de nieuwe software. 

• September 7, 2025

Het is een bekend probleem dat Android niet of niet goed met dhcpv6 werkt. 

Android gebruikt inderdaad geen DHCP op IPv6. Dat is geen probleem. Dat is gewoon een optie van IPv6 die gewoon goed hoort te werken.

• September 7, 2025

Het is een bekend probleem dat Android niet of niet goed met dhcpv6 werkt. 

Android gebruikt inderdaad geen DHCP op IPv6. Dat is geen probleem. Dat is gewoon een optie van IPv6 die gewoon goed hoort te werken.

Met ipv6 zou dhcp juist overbodig zijn maar daarvoor ben ik hier niet goed genoeg in thuis. 

• September 7, 2025

Met ipv6 zou dhcp juist overbodig zijn maar daarvoor ben ik hier niet goed genoeg in thuis. 

DHCP is een optie. SLAAC is een optie. Sommige apparaten doen beide. Het nadeel van SLAAC is dat je dus niet een mooi overzicht in je router hebt met de aangesloten apparaten. Zoals je bij IPv4 gewend bent. Android apparaten doen alleen SLAAC. Als die geen IPv4 adres meer zouden opvragen, dan ben je ze gewoon "kwijt" in je netwerk. Dat is ook de bedoeling, dat willen ze. Dat is zogenaamd vanwege privacy. Maar voor de normale thuisnetwerk beheerder is dat helemaal niet handig. Zacht uitgedrukt. 

• September 7, 2025

Vertel mij dan eens hoe we in de box12 slaac of dhcpv6 kiezen? Het is toch wel opvallend dat ipv6 uitschakelen de oplossing was.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • September 7, 2025

Vertel mij dan eens hoe we in de box12 slaac of dhcpv6 kiezen? Het is toch wel opvallend dat ipv6 uitschakelen de oplossing was.

Dat is een bug van KPN modem, als de client een IPv6 adres krijgt, maar wel een ongeldig adres, krijgt een iPhone/iPad/iMac geen verbinding tot bepaalde internet adressen, omdat Apple ipv6 boven ipv4 kiest. Door ipv6 te deactiveren, zijn de apparaten gedwongen ipv4 te gebruiken. Dit fenomeen ziet men eigenlijk alleen bij KPN modems.

Android of andere OS (windows, linux...) gebruikt allebei soorten van IP adressen en hebben dat probleem eigenlijk niet.

DHCPv6 is eigenlijk tegen het princiep van IPV6 omdat als een apparaat IPv6 in upstream via DHCPv6 krijgt, moet hij via NAT66 naar zijn downstreams doorgeven, dus elimineert de voordelen van globaal bereikbaarheid van IPv6, dan kan men toch gelijk bij IPv4 met NAT44 blijven.

• September 7, 2025

Vertel mij dan eens hoe we in de box12 slaac of dhcpv6 kiezen? 

Dat kan niet. De KPN Box 12 is een simpel ding waarop zich soort instellingen niet mogelijk zijn. 

• September 7, 2025

Dat kan niet. De KPN Box 12 is een simpel ding waarop zich soort instellingen niet mogelijk zijn. 

Dat is toch een basisfunctie die op de net zo simpele sagemcom van de oranje provider wel beschikbaar is. Zoals TDN al schrijft is dhcp/NAT juist tegen het hele voordeel van ipv6 hierbij is een goede firewall natuurlijk wel van belang.

• September 7, 2025

Dat is toch een basisfunctie die op de net zo simpele sagemcom van de oranje provider wel beschikbaar is.

Ik heb dat ding niet gemaakt ofzo. Je moet mij de schuld niet geven.

Zoals TDN al schrijft is dhcp/NAT juist tegen het hele voordeel van ipv6 hierbij is een goede firewall natuurlijk wel van belang.

DHCP bij IPv6 wil niet zeggen dat er dan ook een NAT is. Dat staat daar los van.

• September 7, 2025

Ik geef niemand de schuld ik stel enkel iets vast. Verder vroeg ik enkel of het een soms Android toestel betrof dat er daarna op door wordt gegaan kan ik ook weinig aan doen.

• Auteur
  • Topper
  • September 8, 2025

beste rowi en marlon92, interessant jullie discussie maar hij gaat mij boven de pet als gewone thuisgebruiker. heb IPv6 dus helemaal uitgezet in het modem, geniet weer van mijn ziggo go app en kan bepaalde websites weer openen, maar ben nu bang dat mijn beveiliging erg verminderd is. klopt dat? 

• September 8, 2025

Ik heb IPv6 ook uit staan. Het is inderdaad best wel ingewikkeld gedoe als je er wat verder in duikt. En als het dan vanuit KPN niet 100% goed werkt zoals als het hoort, dan ben ik er ook snel klaar mee.

• Auteur
  • Topper
  • September 8, 2025

dank voor je reactie maar maar zie ook nog uit naar een reactie van de een of de ander voor wat mijn vraag over mogelijk verminderde beveiliging betreft als IPv6 geheel is uitgeschakeld in kpnmodem 12b.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • September 8, 2025

dank voor je reactie maar maar zie ook nog uit naar een reactie van de een of de ander voor wat mijn vraag over mogelijk verminderde beveiliging betreft als IPv6 geheel is uitgeschakeld in kpnmodem 12b.

IPv6 heeft niet met de beveiliging te doen maar met de weg een internet adres te bereiken. Met deactiveerde IPv6 is juist de beveiliging verhoogd, omdat het een weg minder is om jouw netwerk vanuit buitenwereld te hacken. Zolang je geen IPv6 nodig voor jouw eigen apparatuur kan je zonder probleem IPv6 deactiveren, een paar IPv6-only adressen gaat je in de volgende jaren waarschijnlijk nog niet tegen komen als je niet expliciet ernaar zoek.