Skip to main content
Beantwoord

Ziggo Go app werkt ineens niet meer via KPN internet via Box 12

• September 7, 2025
  • 35 reacties
  • 316 keer bekeken

Toon eerste bericht

35 reacties

• September 8, 2025

Er zijn providers die überhaupt helemaal nog geen IPv6 hebben. Odido bijvoorbeeld heeft het dacht ik niet.

• Auteur
  • Topper
  • September 8, 2025

Wederom dank!! ik ben gerustgesteld.

• Auteur
  • Topper
  • September 8, 2025

Beste wijsgeer, bedankt! ik ben gerustgesteld. groet, anyte

• September 8, 2025

Het vreemde is dat de Ziggo Go app het op mijn Samsung tablet prima doet en in mijn Box 12 staat ipv6 gewoon aan.

Kortom ik ben toch wel benieuwd waar ​@Anyte de app op gebruikt.

Want ook met websites heb ik tot nog toe weinig problemen. Enkel de bank app weigert dienst dat doe ik dan via 4g.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • September 8, 2025

Het vreemde is dat de Ziggo Go app het op mijn Samsung tablet prima doet en in mijn Box 12 staat ipv6 gewoon aan.

Ik noemde al in mijn eerdere post, als het apparaat van het modem geen geldige IPv6 krijgt …, dan hebben Apple apparaten problemen op KPN netwerk omdat Apple geef voorkeur aan IPv6 en de apparaten gebruik hun ongeldige IPv6 om verbinding te maken. Samsung is van Android en heeft dus geen probleem. Zie ook bij de nieuwste update van V14

Opgeloste bugs

• IPv6 heeft momenten dat deze bij een herstart niet goed opkomt. Dit kan gevolgen hebben dat het modem zelf geen IPv6 heeft en/of de aangesloten IPv6 apparaten geen adres krijgen. Dit is verholpen in deze versie.

• September 8, 2025

Ipv6 is natuurlijk een groot terrein dus laten we de topic starter niet te veel daarmee vermoeien.

Ik zou puur uit interesse graag lezen met welk merk of model en besturing systeem dit optreedt bij de topic starter.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Anyte, welkom op onze community! Ik zie dat er al een levendige discussie is ontstaan. Ik hoop dat dit je vraag heeft beantwoord 😊mocht je verder nog vragen hebben dan weet je ons te vinden!

• Auteur
  • Topper
  • September 9, 2025

ik wil Rowi antwoorden dat de ZIGGO GO app het aanvankelijk ook bij mij prima deed op mijn nieuwe Box 12b en dat het probleem zich voordeed na een herstart van het modem. nu dat ik IPv6 heb uitgeschakeld doet de app het weer prima. maar liever had ik dat de app het deed met de IPv6 gewoon ingeschakeld. 

• September 9, 2025

ik wil Rowi antwoorden dat de ZIGGO GO app het aanvankelijk ook bij mij prima deed op mijn nieuwe Box 12b en dat het probleem zich voordeed na een herstart van het modem. nu dat ik IPv6 heb uitgeschakeld doet de app het weer prima. maar liever had ik dat de app het deed met de IPv6 gewoon ingeschakeld. 

​@Anyte  maar op wat voor apparaat daar gaat mijn interesse vooral naar uit. Dus niet je modem maar het toestel waarop je de app gebruikt.

Of je veel mist met ipv6 uit weet ik niet, er zijn nog steeds veel websites en andere zaken die dit nog niet of niet goed toepassen. Dat blijkt wel uit je reactie dat je nu ook andere sites beter bereikt.

Deels ook het niet of niet goed toepassen door de providers onder andere in hun modem/router software. En dat laatste zal inderdaad bij jouw het probleem zijn. Ik heb zelf met mijn box 12 ook momenten zoals wordt beschreven in de reactie van TDN. Doe ik een ipv6 test krijg bijna dagelijks andere resultaten.

• Auteur
  • Topper
  • September 9, 2025

ok, rowi. probleem deed zich voor op mijn mobiel galaxy A03, android versie 13. ook op mijn laptops kon ik de ziggogo website ineens niet meer openen. dat zijn oude laptops met windows 10 en een linux mint en een ietsnieuwere oude laptop met windows 11. nu op alle machines alles weer te bereiken en te openen.