Skip to main content
Beantwoord

Zwart beeld bij opstarten Amazon app

  • 29 July 2021
  • 3 reacties
  • 27 keer bekeken

Heren van KPN, ik zit ook met een zwart beeld na opstarten van Prine en heb dat sinds een week of twee, ik was daarvoor weg van huis, het probleem van het zwart blijvende beeld op mijn LG gecombineerd met de Arris HDMI box kan dus al langer bestaan.

Ik heb nu drie telefoontjes over gepleegd en er komt geen maar geen oplossing.

ik denk dat de toevoeging van jullie verdienmodel via kanaal 203 in conflict staat met de Amazon prime App.

203 “KPN verdienmodel” zit in dezelfde Arris software en ik denk dat Amazon daarom een conflicterend verzoek krijgt.

Ook vertellen jullie dat er slechts weinig van bekend is dat jullie klanten geen Prime kunnen kijken en bagatelliseren het probleem, het ligt immers aan Amazon, de App is van Amazon toch, maar het werkte tot 6-7 weken geleden goed.

Omdat het volgens jullie een extern probleem is is er geen kennis over hoeveel Amazon Prime klanten want dat soort conflicten is niet van KPN, maar ik vermoed dat het wel degelijk een software probleem is in de KPN software  

Ook ik heb nieuwe software geladen en ja dacht dat het was opgelost, het werkt inderdaad meteen maar de tweede keer werkt het weer niet, vandaar dat mensen de allereerste keer zeggen dat het is opgelost….

Een “opfris beurt door software” jullie suggestie werkt niet want dat heb ik al geprobeerd.

 

Ik raad jullie aan eens te kijken naar een conflict in de software die kanaal Arris 203 en de Amazon app uitvoert.

Dit blijft maar door lopen, ik zie op het forum (bewust afgesloten fora?) dat het probleem al veel langer bestaat, weet dat er andere aanbieders zijn zoals Ziggo/Vidafone die zulke problemen niet hebben met Prime…

**aangepast hieronder**


@Hvt1958 

Dit probleem ontstaat als de Prime app niet “netjes” wordt afgesloten. Maar de ontvanger bv plompverloren uitgezet wordt bv.

De app afsluiten en dan pas decoder uitzetten of op ander kanaal en je zult er geen last van hebben.

In augustus komt er een update (fix) voor dit probleem. Zie:

updates-interactieve-tv-ontvangers-2021-544169?postid=1348493#post1348493


Dat zou waar kunnen zijn, fijn dat je dat weet en het was nog fijner geweest als KPN klantenservice me dit kon vertellen, 

Het lijkt me goed nieuws!

Dank je voor dit bericht Peter!