Skip to main content

Test de nieuwe KPN Smart TV App voor Samsung TV!

• April 7, 2025
  • 62 reacties
  • 11630 keer bekeken
Test de nieuwe KPN Smart TV App voor Samsung TV!
Toon eerste bericht

62 reacties

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Dank voor het aanmelden. 

Dennis Overbeek
Wijsgeer

Wanneer gaan ze nou beginnen met testen?

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dat is nog niet bekend Dennis. Maar we zullen dat delen zodra alles klaar staat om van start te gaan!

Dennis Overbeek
Wijsgeer

Dat is nog niet bekend Dennis. Maar we zullen dat delen zodra alles klaar staat om van start te gaan!

Ik wil niet “bot” overkomen, maar deze topic is al 3 à 4 weken geleden aangemaakt.

Wat duurt dan zo lang dat het niet van start is gegaan?

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Auteur
  • Community Manager
  • May 7, 2025

We begrijpen dat je benieuwd bent, maar we starten pas zodra alles gereed is en we een goede test kunnen garanderen.

Achter de schermen zijn we nog bezig met de laatste voorbereidingen. Dat kost nu eenmaal tijd, ook als het voor buitenstaanders wat stil lijkt. Zodra we van start gaan en jij geselecteerd bent als tester, laten we dat uiteraard direct weten. Bedankt voor je geduld en begrip!

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • May 14, 2025

Zojuist aangemeld met de Samsung Q60D (slaapkamer) die bekabeld is aangesloten. Ben benieuwd of ik dit keer eens mag UAT’en ipv aan de projectkant van applicaties te werken (ander bedrijf) :)

• May 17, 2025

Mogelijk off topic, en waarschijnlijk nog niet te beantwoorden, maar hoelang kunnen we de huidige app nog blijven gebruiken op de oudere Samsungs als deze variant wordt vrijgegeven? 

Jasper van KPN
Moderator

Dat is inderdaad nog niet te beantwoorden ​@Rowi., op een gegeven moment zal de huidige app niet meer werken. Wanneer dat is nog niet bekend.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 17, 2025

Ik hoop dat de oude app blijft werken totdat de nieuwe ook op Tizen 5.0 werkt. Want om nou de eerste gebruikers van de app, 2019 (5.0) en 2020 (5.5) in de steek te laten met nog een best jong toestel is niet … fijn.

De test is vanaf Tizen 6.0 (2021) en daar schrok ik wel van.

Als op Samsungs uit 2019 en 2020 de app ‘ineens’ niet meer werkt zonder vervanging gaat veel klachten van komen. Er zullen bij de introductie veel juist voor Samsung gekozen hebben in die jaren.

Jasper van KPN
Moderator

Ik hoop dat de oude app blijft werken totdat de nieuwe ook op Tizen 5.0 werkt.

Ik verwacht niet dat dat zal gebeuren, we hebben het nadrukkelijk nagevraagd en 6.0 werd daarbij als harde minimum versie aangegeven. De app wordt gebouwd op een framework welke Tizen 6.0 als minimale versie heeft, technisch lijkt het dus niet lager te kunnen. Misschien dat dat in de toekomst anders wordt, maar ik verwacht het niet zoals gezegd.

Dennis Overbeek
Wijsgeer

Ik stoor me mateloos aan die techbedrijven dat hún bepalen hoe lang een app werkt op een tv of andere apparatuur. Werkt het niet meer? Jammer voor je, koop maar een nieuwe tv, telefoon etc. Hier zou de ACM eens een stokje voor moeten steken. Ze zouden de app minstens 5 à 7 misschien 10 jaar moeten functioneren, niet iedereen heeft zo veel geld om maar weer een tv of andere randapparatuur te kopen, omdat die techbedrijven hebben bepaald dat het minimaal die systeemvereisten moeten hebben. En ik dacht dat we iets met de klimaat moesten doen, maar op deze manier werkt het niet erg in de hand. Want zo blijven we apparatuur weggooien, hoezo groen?

• May 17, 2025

KPN is de uitgever/opdrachtgever voor deze app. Dus KPN bepaald feitelijk wat wel of niet wordt ondersteund. Het zal vanwege bepaalde DRM normen niet wenselijk zijn om de app beschikbaar te maken vanaf Tizen 5.0. 

Ik ga er inderdaad ook niet vanuit dat dit veranderd. Wel jammer nu kan ik geen abonnement zonder mediabox afnemen. En inderdaad net zo goed dat de oudere app varianten voor Android niet meer werken zal de huidige app niet oneindig blijven werken.

Een gezonde economie en milieu gaan inderdaad niet samen. We hoeven natuurlijk niets weg te gooien. Gewoon een  op AndroidTV gebaseerde TV streamer aansluiten.

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • May 20, 2025

Is er al gestart ? 

Jasper van KPN
Moderator

Nog niet ​@waterboy88, als we beginnen krijgt iedereen die meedoet er bericht over.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Auteur
  • Community Manager
  • May 28, 2025

Een update:

Allereerst bedankt voor jullie enthousiasme en aanmelding voor de bèta van onze Smart TV-app voor Samsung. We waarderen jullie bereidheid om mee te denken en testen enorm.

We willen jullie laten weten dat de start van deze bèta helaas tot nader order is uitgesteld. Dit komt omdat we achter de schermen nog een aantal belangrijke stappen moeten zetten om jullie testers een versie te geven die goed genoeg is.

We houden jullie uiteraard op de hoogte zodra er een nieuwe datum bekend is. Jullie aanmelding blijft gewoon staan, dus je hoeft verder niets te doen.

Wil je je nog aanmelden als tester? Dat kan nog steeds! Het aanmeldformulier blijft open, dus voel je vrij om het te delen met anderen die mogelijk geïnteresseerd zijn 😊

Nogmaals dank voor jullie betrokkenheid en geduld. We kijken ernaar uit om op korte termijn alsnog samen te kunnen testen!

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • July 8, 2025

Net nog aangemeld ,hoop dat ik nog mee kan doen.

Samsung the Frame met versie 8.0

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Auteur
  • Community Manager
  • July 15, 2025

@HercoBakker, wat leuk dat je je hebt aangemeld! Dank je wel voor je interesse.

Het testen is nog niet gestart, maar we nemen jouw aanmelding zeker mee in de selectie van testers. We laten het je weten zodra we van start gaan! Jullie allemaal trouwens ;-)

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • July 15, 2025

@Shyrin van KPN 🤞🙏 dank je wel!

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • July 31, 2025

Ik vermoed dat hier een gevalletje appleTV app aan het aankomen is…. 

Jasper van KPN
Moderator

Ik niet 😉

Zoals eerder aangegeven wordt er gewerkt aan de TV+ App voor Android TV, Tizen (Samsung) en WebOS (LG). Wat daarna komt is nog niet bekend. Die 3 zijn er nog niet, dus er is geen sprake van andere dingen op dit moment. 

Dit topic gaat alleen over de versie voor Samsung, als je het over de AppleTV wilt hebben zijn daar andere topics voor, ik zag dat je daar eerder ook al gereageerd had.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • August 8, 2025

Ik niet 😉

Zoals eerder aangegeven wordt er gewerkt aan de TV+ App voor Android TV, Tizen (Samsung) en WebOS (LG). Wat daarna komt is nog niet bekend. Die 3 zijn er nog niet, dus er is geen sprake van andere dingen op dit moment. 

Dit topic gaat alleen over de versie voor Samsung, als je het over de AppleTV wilt hebben zijn daar andere topics voor, ik zag dat je daar eerder ook al gereageerd had.

was een beetje sarcastisch bedoeld…. Apple TV is ook ooit aangekondigd op dit forum, maar er nooit gekomen. Nu 4 maanden later is de polis nog niet gestart……

Over AppleTV en een KPN app ga ik het niet meer hebben, de hoop dat die app er ooit gaat komen is al heel heel lang verloren gegaan! 

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • August 14, 2025

@Shyrin van KPN Ik heb me geruime tijd geleden al aangemeld, kun je zien of ik nog steeds op de lijst sta? 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

@Shyrin van KPN Ik heb me geruime tijd geleden al aangemeld, kun je zien of ik nog steeds op de lijst sta? 

Als je het formulier hebt ingevuld dan sta je in principe op de lijst. Zodra de beta start hoor je meer.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • September 13, 2025

Ik heb mn eigen ook aangemeld, hopelijk start de beta binnenkort!

• September 16, 2025

Ik heb mn eigen ook aangemeld, hopelijk start de beta binnenkort!

Ik mag toch hopen dat deze al bezig is niet dat ik erop zit te wachten.