Skip to main content
Sticky

Test mee! Word jij onze Modem & Wifi Testexpert?

• September 29, 2025
  • 27 reacties
  • 6854 keer bekeken
Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Ben jij thuis de onbetwiste netwerkbeheerder? Haal jij alles uit je modem en wifiversterkers van KPN? Draai jij je hand niet om voor port forwarding, DNS-instellingen of het opzetten van een gastnetwerk? Dan zoeken wij jou! 

Wie zoeken wij?

Wij zijn op zoek naar een selecte groep technisch onderlegde klanten die ons willen helpen om onze modem- en wifi-apparatuur nóg beter te maken. Als lid van onze besloten testgroep krijg je exclusief toegang tot de nieuwste softwareversies en features, nog vóórdat deze breed worden uitgerold. Jouw feedback heeft direct invloed op de kwaliteit en functionaliteit van onze producten.

• Je hebt een abonnement van KPN met een KPN Box 14, KPN Box12 of een Experia Box V10 modem (bij voorkeur ook met SuperWifi 2)
    Heb je één van deze modems maar geen wifiversterker (SuperWifi 2), maar wil je wel testen? Meld je dan ook gerust aan!

• Je maakt géén gebruik van eigen apparatuur (zoals een eigen modem of router)

• Je hebt bovengemiddelde kennis van thuisnetwerken en routerinstellingen 

Wat verwachten we van jou?

• Actief gebruik van geavanceerde functies zoals port forwarding, statische IP’s, custom DNS, VLAN-instellingen of vergelijkbare opties
  • Enthousiasme om nieuwe softwareversies en features uitgebreid te proberen
  • Bereidheid om te testen zodra wij nieuwe firmware op jouw modem of wifiversterkers uitrollen
  • Je bent bereid om minstens één keer per week actief deel te nemen aan een besloten testgroep op de KPN Community
  • Je bent bereid een geheimhoudingsverklaring te tekenen
  • Je stemt in met het analyseren van technische data, zoals het uitlezen van loggingen

Wat bieden wij jou?

• Toegang tot de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van modem & wifi
  • Directe invloed op de producten die jij en duizenden andere klanten dagelijks gebruiken
  • Een actieve community met gelijkgestemde techneuten 
  • Onze dank, én af en toe een leuke verrassing als blijk van waardering 

Meld je nu aan! 

Heb je zin om mee te doen? Meld je dan nu aan via het onderstaande formulier. We vragen om een korte motivatie waarin je jouw netwerk-setup beschrijft en vertelt waarom jij de ideale kandidaat bent. 

Aanmelden kan via het onderstaande formulier: 

Meld je aan!

We kijken ernaar uit om in november 2025 samen van start te gaan! 

• Met je aanmelding heb je alvast een mooie stap gezet
  • Houd er wel rekening mee dat aanmelding niet automatisch deelname betekent
  • We selecteren de deelnemers zo snel mogelijk.
  • Ben jij erbij? Dan ontvang je van ons een persoonlijke e-mail met alle details.
  • In het topic houden we je op de hoogte: daar lees je precies wanneer de selectie is afgerond en wanneer de e-mails zijn verzonden.

27 reacties

• Topper
  • October 2, 2025

Had me willen aanmelden, maar heb een V14 modem. 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Helaas, toch bedankt voor de interesse ​@Benradem! Hopelijk kun je aan een volgende test meedoen. 🙂

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • October 2, 2025

Waarom valt de V14 niet onder de test eigenlijk ?

RonaldM01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • October 6, 2025

Ik moet zeggen dat het wel heel leuk is om mee te kunnen doen. Vanaf 2008 tot ongeveer 2013 was ik intern tester voor Interactieve TV. Toen kon ik het nog thuis als KPN'er uitleggen aan vrouw en kinderen dat ze af en toe geen tv konden kijken. Daar durf ik nu niet meer aan te beginnen 🫣

Maar het is altijd fijn dat mensen het willen testen! 

Jasper van KPN
Moderator

Als het thuisfront en jij het aandurven ben je welkom hoor ​@RonaldM01 😉

Goede vraag, dat weet ik ook niet. Vragen we na.

RonaldM01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • October 9, 2025

@Jasper van KPN aanmelding verzonden 🫣

Jasper van KPN
Moderator

Leuk ​@RonaldM01, jouw ervaring ermee zal vast van pas komen 😀

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Auteur
  • Community Manager
  • October 13, 2025

Ik geef graag een terugkoppeling, ​@bnh 🙂:
We verwachten dat de frequentie van nieuwe releases voor de KPN Box 14 iets lager zal liggen. Dat komt omdat we meestal eerst starten met updates voor de KPN Box 12 en Experia Box V10, en de nieuwe software daarna pas verder uitrollen naar de Box 14.

Omdat alle versies op dezelfde basissoftware draaien, zijn de resultaten bij de KPN Box 14 vaak al goed. Daardoor zijn de updates voor dit model doorgaans minder verrassend of ingrijpend.

Maar: als je dat geen probleem vindt en toch graag wilt meedoen aan de test, ben je natuurlijk van harte welkom! Dat geldt uiteraard ook voor jou, ​@Benradem

Ik heb het aanmeldformulier inmiddels aangepast. De definitieve selectie en of de KPN Box 14 daadwerkelijk mee gaat doen, laten we afhangen van het aantal aanmeldingen en de afstemming met het modem en wifi team.

Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • October 16, 2025

Aanmelding paar dagen geleden verzonden ​@Jasper van KPN ​@Shyrin van KPN Op mijn werk gaan wij pas in productie als ik en collega getest hebben en het bij ons goed gaat. Wij vinden vaak nog fouten...😆  

SaulsPlaceTV
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • October 17, 2025

Kun je als XS4ALL klant met een Fritz!Box ook meedoen?

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Auteur
  • Community Manager
  • October 17, 2025

Haha, ​@Wil_I_am, jullie klinken als onze ideale testers 😆! Je aanmelding is binnen en we nemen binnenkort contact op zodra de volgende stap in de test beschikbaar is.

@bijl107 Helaas, deze test is exclusief voor KPN-apparatuur. Klanten met een FRITZ!Box (of andere eigen apparatuur) kunnen dit keer niet deelnemen. Wel bedankt voor jouw interesse! 

Paul01081970
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • October 17, 2025

Zou me best aan willen melden maar gebruik me eigen aimech routers van asus  want me grootste probleem is me ip reeks thuis die kpn niet vrij geeft en het verplicht is hun reeks te gebruiken heb veel audio appartuur die ik thuis even wil testen en updaten maar die hebben allemaal fix ip adressen voor het netwerk wat ik op klussen opzet

En ja v lans ook draaien voor me eigen domotica  wat zoon beetje me hele huis bestuurd 

Dus  me experia  box 12  is niets meer dan een dom doorgeef Luik geworden met wat port forwarding  zo dat ik van buiten af bij me domotica en me camera's kan komen 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Dan is is dit testpanel niet voor jou ​@Paul01081970

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • October 18, 2025

@Paul01081970 met de nieuwste software kan je zo ver ik weet wel je dhcp reeks aanpassen.

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • October 19, 2025

Ik wil niet mee doen, maar wel een TIP is voicecontrole een optie voor mensen die er totaal niets van snappen maar wel een gesproken opdracht kunnen geven en de router doet de rest. Maar wel met een mogelijkheid om te verwijderen.

GRTZ Leen

Paul01081970
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • October 19, 2025

@Paul01081970 met de nieuwste software kan je zo ver ik weet wel je dhcp reeks aanpassen.

Dan gaan we daar even naar kijken 😁

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • October 19, 2025

Kun je als XS4ALL klant met een Fritz!Box ook meedoen?

Nee dit betreft alleen de modems van KPN.

Ik geef graag een terugkoppeling, ​@bnh 🙂:
We verwachten dat de frequentie van nieuwe releases voor de KPN Box 14 iets lager zal liggen. Dat komt omdat we meestal eerst starten met updates voor de KPN Box 12 en Experia Box V10, en de nieuwe software daarna pas verder uitrollen naar de Box 14.

Omdat alle versies op dezelfde basissoftware draaien, zijn de resultaten bij de KPN Box 14 vaak al goed. Daardoor zijn de updates voor dit model doorgaans minder verrassend of ingrijpend.

Maar: als je dat geen probleem vindt en toch graag wilt meedoen aan de test, ben je natuurlijk van harte welkom! 

Ik zit zelf al een jaar in de testgroep van de V14, dus ik vroeg me af waarom die er niet bij stond.
Had wel begrepen van Erik dat deze groep gewoon mee gaat.

Moet alleen nog even met hem overleggen in welke manier ik mee ga i.v.m mijn eigen modem.
Maar daar zal ik hem nog even over berichten.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • October 29, 2025

Ik zit zelf al een jaar in de testgroep van de V14, dus ik vroeg me af waarom die er niet bij stond.
Had wel begrepen van Erik dat deze groep gewoon mee gaat.

Klopt, bestaande testers gaan gewoon mee (tenzij ze zelf niet meer willen).

Moet alleen nog even met hem overleggen in welke manier ik mee ga i.v.m mijn eigen modem.
Maar daar zal ik hem nog even over berichten.

Daar valt wel een mouw aan te passen. Het lukte eerder ook bij een andere tester die eigen modem i.c.m. Box 12 had, dus dan moet het met/voor jou ook wel lukken.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • October 29, 2025

Top! We hebben het daar nog wel even over binnenkort.

Eerst even een klus afmaken op het werk en dan naar de stembus! 🗳️

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • October 29, 2025

staat wel in het bericht

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • October 29, 2025

Mijn V12 heeft geen Vlans om in te stellen bericht hier boven suggereert van wel.

Maar ik sla dit over.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • October 29, 2025

staat wel in het bericht

Klopt, dat is na mijn vraag aangepast.

Zie de reactie van Shyrin.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • October 29, 2025

staat wel in het bericht

Klopt, dat is na mijn vraag aangepast.

Zie de reactie van Shyrin.

ja las ik pas naar verder scrollen.

Maar was vanmiddag bij overburen een V14 instellen is wel verbeterd ten opzichte van paar jaar terug maar geef mij maar eigen apparatuur

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Auteur
  • Community Manager
  • October 31, 2025

Maar ik sla dit over.

Bedankt dat je het even laat weten!

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Auteur
  • Community Manager
  • October 31, 2025

Bedankt voor alle aanmeldingen tot nu toe!

Komende week bekijken we alle aanmeldingen en voegen we de geselecteerde testers toe aan de besloten omgeving. Als je wordt geselecteerd, ontvang je een bevestiging van ons.

Heb je nog interesse om je aan te melden? Dat kan nog steeds: je bent van harte welkom!