Skip to main content

Ha Hallo, ik heb een vraagje. Ik heb in mijn niewbouwwoning een KPN Netwerk NL glaslijn. Met de experiabox v12 haal ik bijna 1gig. Nu gebruik ik mijn eigen Unifi apparatuur:

 

  • USG 3P
  • 2x switch PoE lite 8 switch
  • 2x AP 6 Lite

De 1 gig verbinding haalt maar 260 mb up en download op de USG (zowel bedraad als draadloos). Alle extra opties in de USG staan uit. De snelheid komt maar niet omhoog. Veel research gedaan in forums en google. Is het probleem nou echt dat PPPOE de snelheid omlaag trekt? Of is t de hardware die de langzaam is in de USG. Ik overweeg om de nieuwe UDR wifi 6 te kopen voor de meterkast maar lees ook weer dat daar de problemen niet mee zijn opgelost.

 

heb geen tv en telefonie overigens. Alleen internet.

 

Heb je hardware offloading aan staan op die USG?


Ha wjb, yes


En ook geen QoS ingesteld?


Ha wjb, nee die staat ook uit


Dan zie ik eigenlijk niet waarom er maar een throughput van 260Mbps gehaald wordt.


@RayRay36 is dit probleem nog bij je opgelost? Zo ja hoe heb je het kunnen oplossen? Ik loop namelijk tegen hetzelfde aan.


Ha hallo, sorry voor de super late reactie! Ik heb me flink in google gestort. Ik ben er achter gekomen dat de chips van de ap 6 lite zeer zwak zijn. Ik heb vorig jaar 2 unifi u6 pro ap’s gekocht en sinsdien haal ik draadloos rond de 500/600mb