Skip to main content

 

Ik wil graag weten of ons WiFi ingesteld is voor 5Ghz zo ja kan er een poort vrij gemaakt worden van 2.4Ghz want daarmee kan ik mijn slimmedeurbel mee installeren

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid en verplaatst naar juiste board

Welk model Experiabox heeft u van KPN gekregen? 


Het gaat om Expedia box v10


Elke Experia/KPN Box van KPN heeft 2.4GHz wifi, ook de V10.

Op de V10 zou het ook geen problemen mogen geven om jouw deurbel aan te sluiten.

Heb je naast de V10 ook nog andere wifi accesspoints van KPN en zo ja welke?


Bedankt voor je info! 
 

Nee we hebben geen andere accesspoints.


Dan moet je jouw deurbel gewoon kunnen verbinden.

Log eens in op de V10 via http://192.168.2.254 en kijk eens op welk kanaal de 2.4Ghz actief is. Als die op automatisch staat of op.een kanaal hoger dan 11, zet deze dan op een kanaal tussen 1 en 11.

Je kunt ook de app WiFi analyzer op een Android telefoon of tablet installeren om te kijken op welk kanaal jouw V10 actief is en om het beste (minst gebruikte) kanaal te vinden.


Hallo @Zari , om het gemakkelijk te maken, bij de V10 kun je de wifinamen van de 2.4- en de 5.0-band gelukkig nog verschillende namen geven, dan moet de deurbel de wifi altijd kunnen vinden.

Succes.

 


Het gaat om Expedia box v10

Weet je dat 100% zeker, want KPN heeft ook een Router/modem die ze Experiabox V10A noemen; een geheel ander product dan de Experiabox  V10. 

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems.htm

Op deze pagina ook de inlogmethodiek bij de antwoorden van @wjb en @JanD 


Hallo @CorL , houd jij @Zari voor dom of zo? Hij/zij zegt toch dat het een V10 is?

 


Hallo @CorL , houd jij @Zari voor dom of zo? Hij/zij zegt toch dat het een V10 is?

 

Nee Jan, heel normaal gedrag. Misschien zijn jullie slimmer dan ik. Maar ik noem ook nooit een hele type aanduiding als ik mag aannemen dat de A op een onbelangrijk verschil wijst (bijvoorbeeld een ander kleur knopje of zo).

Ik heb diverse malen hier gezien dat mensen een 2260 een 2260 noemen als achteraf blijkt dat ze een 2260 V2 hebben. Gewoon een heel ander apparaat. Zo is het dus ook met V10.

De box 12 heet niet voor niets 12. Blijkbaar hebben ze er bij KPN van geleerd dat dit verwarring geeft. (Overigens was vroeger Microsoft hier berucht om. Windows 10 heeft daarom nooit Windows 9 geheten). 

Als men aan jou vraagt wat voor auto je rijdt dan zeg je toch ook gewoon Mercedes en niet Mercedes-Benz AMG GT. Even aannemende dat je zoiets hebt. 


Hallo @CorL , ik rijd in een echte Renault, het type mag je raden.:wink:


Het is mijns inziens een prima controle vraag van @CorL. Hoevaak hebben we al niet gezien dat men schreef een V10 te hebben en dit toch een V10a bleek te zijn.

Beter een vraag extra en zekerheid dan geen vraag extra en achteraf fout blijken te zitten.


Hi @Zari

Ben je inmiddels een stapje verder gekomen of is de bel nog niet verbonden?

Zo nee, zou je dan uit willen leggen waar het precies mis gaat/hoe ver je komt met het verbinden? Dan kunnen we je gericht verder helpen :slight_smile:


@wjb 

Het inloggen op die site lukt niet want ik weet niet wat voor wachtwoord ik moet in toetsen of account kan openen. Sorry maar misschien klinkt dit dom, maar ik heb er niet zo veel verstand van. 
 

Ik heb een iPhone 😅


@Maja_ 

Bedankt voor het vragen, maar ben geen stap verder eigenlijk😓

 

Het zou enorm fijn zijn als je me kan helpen!!!


@CorL 

Ik heb net nog een keer gekeken maar is gewoon V10 zonder een a.


Reactie ingetrokken.

 

 


Wel een beetje gevaarlijk om de 2,4 GHz te wijzigen. Mogenlijk zijn er al meerdere 2,4 GHz apparaten in huis die het nu goed doen. Die moeten dan dus allemaal opnieuw aangemeld worden. Je kunt beter de 5 GHz wijzigen. 5 GHz apparaten ondersteunen namelijk doorgaans ook 2,4 GHz. En blijven zo dus allemaal verbinding houden. Later zouden deze op de gewijzigde 5 GHz aangemeld kunnen worden, maar dat heeft geen haast.


@Maja_

Bedankt voor het vragen, maar ben geen stap verder eigenlijk😓

 

Het zou enorm fijn zijn als je me kan helpen!!!

Wat voor merk/type bel heb je precies en op welke manier maak je daar verbinding mee? Ook zonder het aanpassen van wifinamen, zou je moeten kunnen verbinden dus het lijkt me handiger om ons daar eerst op te richten! Zelf heb ik een deurbel met de ‘Aiwit’ app, is dat wellicht ook de app die jij gebruikt? Zo nee, welke dan wel en lukt het je wellicht om hier screenshots te plaatsen van het wifi gedeelte van die app zodat we kunnen zien waar je exact tegenaan loopt?


Kunnen we je hier nog verder mee helpen @Zari? Hoor het graag!