Skip to main content

Beste lezer,

Een collega en ik willen vanuit mijn woning inloggen op de werk VPN.

Op de een of andere manier kan er maar één persoon op en dus niet twee op hetzelfde moment.

Wanneer ik de verbinding verbreek kan mijn collega erop en andersom.

Download Mbps 130

Upload Mbps 150

Iemand een idee?

 

Weet u welk type VPN verbinding gebruikt word? Is er een foutmelding te zien? Komt er helemaal geen verbinding tot stand? Of lukt het verbinden wel, maar werkt het daarna niet om iets te doen?

Probeer de collega eens via het gastennetwerk van de Experiabox of KPN Box te laten werken. Of doet die dat al?

Bij voorkeur echt het gastennetwerk van de Experiabox of KPN Box, niet het gastennetwerk van de versterkers indien je die hebt.


Beste lezer,

Een collega en ik willen vanuit mijn woning inloggen op de werk VPN.

Op de een of andere manier kan er maar één persoon op en dus niet twee op hetzelfde moment.

Wanneer ik de verbinding verbreek kan mijn collega erop en andersom.

Download Mbps 130

Upload Mbps 150

Iemand een idee?

 

Hallo @Nippy2222 Informeer bij je werkgevers afdeling ICT, eens naar het toegangsbeleid aangaande VPN. Het zou maar zo kunnen dat vanaf 1 IP-adres het niet toegestaan is met meerdere devices tegelijk in te loggen in het bedrijfsnetwerk.

 


Beste Nick83,

De verbinding is een L2TP/IPsec met vooraf gedeelde sleutel.Er komt geen verbinding tot stand. Ik krijg onderstaande foutmelding.

 


Ik weet trouwens niet of het gastnetwerk van toepassing is. We werken beide via een bekabelde verbinding.


Ik weet trouwens niet of het gastnetwerk van toepassing is. We werken beide via een bekabelde verbinding.

Dan is gastennetwerk niet mogelijk. Bij een router van KPN tenminste. 

@wjb heb jij ideeën?


Met wat @JanD   eerder opperde   voor wat betreft mogelijke beperkingen van VPN-connecties als beleid in de instellingen van de bedrijfs VPN-server zou best kunnen?

Vanuit mijn locatie kan ik zonder problemen vanuit twee verschillende apparaten inloggen op "dezelfde” VPN-server bij kennissen.  (Bij 3 verschillende VPN servers bij kennissen geprobeerd).


Met wat @JanD   eerder opperde   voor wat betreft mogelijke beperkingen van VPN-connecties als beleid in de instellingen van de bedrijfs VPN-server zou best kunnen?

Ja het zou kunnen. Maar dat zou wel een rare beperking zijn. Dat 2 mensen in hetzelfde huis bij hetzelfde bedrijf werken komt meer voor toch? De situatie van @Nippy2222 is zo uniek niet toch?


Tja, er kunnen allerlei achterliggende redenen zijn waarom daar voor gekozen zou worden?
Of het wel of niet een rare beperking zou zijn, laat ik me niet over uit. Heb niet op voorhand daar een mening over, als die achterliggende redenen voor mij volstrekt onbekend zijn.

Ken jij die werkgever en diens werknemers dan en een veiligheidsbeleid wat men hanteert?


Ik ga even navragen of er al dan niet een beperking op het aantal gebruikers zit.

Wordt vervolgd…. in ieder geval alvast bedankt voor jullie reacties!:pray_tone2:


Kan één van jullie mij vertellen waar ik de instelling met betrekking tot de beperking van meerdere gebruikers op 1 IP-adres kan vinden?


Kan één van jullie mij vertellen waar ik de instelling met betrekking tot de beperking van meerdere gebruikers op 1 IP-adres oan vinden?

dit is geen limitatie die vanuit je lokale netwerk loopt. En dus valt hier niks aan in te regelen, Als dit al van toepassing is dan zal dit eerder van de partij waarmee de VPN wordt opgezet zijn ingeregeld.


Hoi @Nippy2222

He je inmiddels al uitslag van jouw werkgever? 


Ik heb inmiddels een reactie.

Er zit geen beperking op het aantal gebruikers op één IP adres.


Ik heb inmiddels een reactie.

Er zit geen beperking op het aantal gebruikers op één IP adres.

Misschien kunnen jullie eens bij de collega thuis proberen of het daar wel werkt?


We hebben het al op meerdere plaatsen geprobeerd maar het werkt nergens….. helaas


Als het nergens werkt zou ik toch nog maar eens met de systeembeheerder van je werkgever overleggen, en het zaakje eens goed na laten kijken om je een werkende VPN op te leveren.

Het is toch zaak van je werkgever zelf om je de middelen te verstrekken dat je thuiswerk kunt doen.
Niet dat je dat zelf allemaal moet uitzoeken??


De verbinding is een L2TP/IPsec ...

Al ik Google, dan kom ik op internet meer gevallen tegen dat meerdere verbindingen vanachter dezelfde router niet mogelijk zijn. Dus misschien ligt het gewoon aan het protocol? Misschien weet @wjb er wat meer over?


Kun je daar dan eens wat referenties van opgeven waar je dat gevonden hebt?
Afgezien van restricties die vanuit een bedrijfsnetwerk worden gegeven, is er op zichzelf geen reden dat er niet meerdere VPN verbindingen opgezet kunnen worden. (Eerder zelf geprobeerd, géén probleem).