Skip to main content

Ik heb beneden en op de 1e verdieping wifi via de experia wifi.Op zolder heb ik nog een witte wifi-versterker aangesloten.Nu heb ik dus 2 verschillende netwerknamen.Kan ik hiet 1 netwerknaam van maken,zodat je niet steeds moet veranderen van wifi??

Hoe zie jij 2 netwerknamen? Ik heb ook problemen en probeer er achter te komen wat er niet goed is.

Ook ik had op zolder een oude witte en vervangen voor een zwarte experia, en dat geeft nu denk ik een probleem omdat er waarschijnlijk 2 netwerken zijn die ik niet meer zie.


In mijn wifi lijst staan 2 verschillende netwerknamen,die ene van zolder en die andere van de experia wifi


@Pat1972

Ik heb beneden en op de 1e verdieping wifi via de experia wifi.

 

 

U bedoelt wifi via de zwarte experia wifi versterkers of via de Experiabox (modem) ?

Welk modem heeft U ?

Staat op dat modem de wifi aan of uit ?

 

 


Als je geen verbinding hebt, verbind dan je pc of laptop met een kabel. Dat werkt altijd.

Als je een Experia WiFi hebt, probeer dan in te loggen op http://192.168.2.150.

Het "Web password" staat op het voetje.

Dan kun je vervolgens de netwerknaam goed instellen. 

 


Als je een dual band versterker hebt ...

... probeer dan in te loggen op http://192.168.2.149. Ik heb hier helaas geen plaatjes van, want ik heb deze niet in huis. Maar je kunt dan net als bij de Experia WiFi de netwerknaam goed instellen. 


Als je het IP adres van jouw KPN WiFi "versterker" niet weet, installeer dan de app Fing op een Android of iOS device en scan jouw netwerk. In het onderstaande voorbeeld toont Fing mijn KPN WiFi "versterker" op IP adres 192.168.2.244.

Op hwt getoonde IP adres kan je dan ook inloggen…

...en daar kan je dan de naam van de wifi gelijk maken aan die op de 1e verdieping.

 


wjb, ik heb fing op mijn telefoon gezet en zie alle apparaten:

Ik zie 3 experia versterkers; 2 hebben een lage cijfers aan het eind van het ip-adres (20 en 24) en 1 een hoog (150 en staat in de meterkast). Eerst maar de vraag of dit iets betekent?

Alvast bedankt,

Peter


wjb, ik heb fing op mijn telefoon gezet en zie alle apparaten:

Ik zie 3 experia versterkers; 2 hebben een lage cijfers aan het eind van het ip-adres (20 en 24) en 1 een hoog (150 en staat in de meterkast). Eerst maar de vraag of dit iets betekent?

Dat is prima zo. KPN doet iets "speciaals" met de eerste Experia WiFi wasrdoor deze in eerste instantie het IP adres 192.168.2.150 krijgt. De andere Experia WiFi's krijgen gewoon het een beschikbaar IP adres van de DHCP server, in jouw geval dus de 20 en 24.


Ok, dat is dus goed.

Dan moet ik nog op zoek waarom ik niet meer in de thuisapp kom en toen ik er nog wel met pijn en moeite in kwam, ik maar 2 van de 3 experia versterkers zag.


Ok, dat is dus goed.

Dan moet ik nog op zoek waarom ik niet meer in de thuisapp kom en toen ik er nog wel met pijn en moeite in kwam, ik maar 2 van de 3 experia versterkers zag.

Als je daar niet uitkomt, start dan een eigen topic zodat in dit topic alleen het issue van @Pat1972 besproken wordt.


Ga ik zeker doen, ik ben al op zoek in het forum naar soortgelijke issues.

Hartelijk dank voor dit deel.

Gr,

Peter


Als ik het wachtwoord invul wat achter op de versterker staat,krijg ik melding dat ww verkeerd is.


Dan heb je blijkbaar ooit een ander wachtwoord ingesteld.

Als je dat niwt meer weet dan zit er maar één ding op en dat is een factory reset en het opnieuw doorlopen van de initiële configuratie.


Bij gebruikersnaam staat wel standaard “Admin”.Is dit altijd zo? Kan het nl niet aanpassen.


Bij gebruikersnaam staat wel standaard “Admin”.Is dit altijd zo? Kan het nl niet aanpassen.

Ja, dat klopt.


Als ik het wachtwoord invul wat achter op de versterker staat,krijg ik melding dat ww verkeerd is.

Op elke versterker staat een ander Web password...