Skip to main content

Beste,

 

Bij het aanzetten van de 2e ontvanger gaat deze steeds software download. 

Dit duurt zo'n 20 minuten.

 

Graag ontvangen we een nieuwe, alleen dit is niet mogelijk aan te vragen via de service tool.

 

Mvg, Marga

Wat is het merk van die ontvanger? Misschien nog een Motorola? 

Hoe zet u hem uit? Gewoon met de afstandsbediening? 


Hoi @margaV 

Zoals ​​​​​​@Nick83 ook al vermoedt zet jij deze ontvanger geheel uit, waardoor hij na het aanzettten compleet opnieuw moet opstarten wat inderdaad enige tijd vergt.
Zet je hem gewoon met de afstandsbediening uit dan zul je dit probleem niet ondervinden.
Een nieuwe ontvanger zal dit euvel dus ook niet verhelpen.
 


Wij zetten al jaren de 2e ontvanger en tv geheel uit, want deze staat in de slaapkamer. 

Heeft nooit problemen gehad, maar nu gaat hij bijna elke dag complete software downloaden.

Het ligt dus duidelijk wel aan het kastje. 

Graag ontvang ik een nieuwe, alvast bedankt 

 

Admin: dubbele topic samengevoegd met je bestaande topic


Ik denk niet dat je een nieuwe gaat krijgen. Het advies van KPN zal zijn: zet hem niet helemaal uit, maar op standby. Met de afstandsbediening dus.

 

Admin: meeverplaatst


Hi @margaV, klopt het vermoeden van @Nick83 en @huistijger en zet je de ontvanger helemaal uit? Of gebruik je de afstandsbediening en zet je hem daarmee in stand-by? Als je hem niet helemaal uitzet, heb ik er niet direct een verklaring voor dat hij zo lang bezig gaat met het opstarten, zou je in dat geval je ontvanger eens een ‘frisse start’ willen geven? Hoor graag of dat een verschil maakt!


Heb je de ontvanger inmiddels een frisse start gegeven @margaV en merk je een verschil?