Skip to main content

Veel problemen gehad met mijn iMac. Probeer die nu te herstellen. op enig moment moet ik om Internet weer te activeren de wpa code invoeren. Oké die staat op de experiabox. Maar als ik dit wachtwoord invoer wordt het cijfer 3 systematisch geweigerd. Alle andere letters en cijfers kan ik invullen maar het cijfer 3 niet, ook niet als ik die solo invoer in de balk. In het wachtwoord komt dat cijfer 3 keer voor. Ik weet zeker dat het wachtwoord dat ik probeer in te voeren correct is en het ligt ook niet aan het toetsenbord, heb meerdere geprobeerd, zelfde resultaat. Wat kan ik doen?

Hallo @Lotsy2 , als ik het goed begrijp wil je met je iMac een draadloze verbinding maken met het KPN-modem, waarvan je het wachtwoord gebruikt dat achter op het modem staat, daar staat een paar keer het cijfer 3 in en je toetsenbord accepteert geen cijfer 3.???

Als je via bijvoorbeeld je smartphone of een ander device een draadloze verbinding probeert te maken, wordt het cijfer 3 dan ook niet geaccepteerd?

Ik weet alleen niet of de topictitel de lading dekt,, want wpa3 wachtwoord is heel iets anders dan een 3 niet in een wachtwoord kunnen plaatsen.

Als alternatief zou je je Imac eens bekabeld aan kunnen sluiten, inloggen in de modem en het wachtwoord aanpassen, dan zonder drietjes.

 


Dag JanD, je samenvatting in de eerste alinea klopt. Via iphone kom ik dit probleem niet tegen, die logt feilloos in en vraagt geen wachtwoord, dat gebeurt alleen op de imac. Aankabelen aan het modem,is dat de beste/enige manier om het wachtwoord te wijzigen?

ben nogal nieuw op dit forum, verrast door je slee reactie, wordt op prijs gesteld.


In een tekstverwerker werkt de 3 wel?


Hallo @Lotsy2 , als je de verbinding op de iphone 'vergeet' en weer opnieuw instelt, zodat je een ww in moet geven, heb je dan ook een probleem met de drietjes?

Waarom heb je 2 verschillende forumnamen? Werkt verwarrend.

 


Ik zou het ww in een document of iets typen en dan kopiëren, maar als de iMac zoals je zegt geen 3 wil weergeven lijkt mij het probleem bij het toetsenbord waarvan dan de 3 knop kapot is.


Hallo @Lotsy2 , heeft deImac ook niet een numeriek toetsenbord rechts naast de cijfertoetsen bovenlangs?


Op mijn iMac is een nieuwe harde schijf geïnstalleerd. Als ik nu probeer WiFi verbinding te maken wordt mijn netwerknaam getoond met een vak voor het wpa2 wachtwoord. Ik weet dat het wachtwoord op de experiabox staat. Als ik dat invul kan ik alleen de eerste letters en cijfers invullen. Bij de gevraagde “3”

kan ik niet meer verder. Ik weet zeker dat ik het goede wachtwoord invul. 

 

Admin: samengevoegd met je bestaande topic