Vraag is al eerder gesteld (KPN ÉÉN 1Gb Glas Standaard met 4G Backup: publiek IP-adres op eigen router, alleen 4G backup werkt dan iniet | KPN Community) maar topic is gesloten.
Ik heb een soortgelijke vraag. Een van de antwoorden verwijst naar het Zakelijk KPN forum, maar als ik op de link klik, dan kom ik meteen weer op dit forum terecht.
Dan het eigenlijke probleem. We hebben Zakelijk Internet van Ziggo. Aansluiting met een aantal vaste IP-adressen. De modem van Ziggo is een modem - geen combi-apparaat met allerlei toeters en bellen. Aansluiten op de eigen router, IP-adressen e.d. intikken en klaar.
Verleden maand hebben we KPN Een erbij genomen als fall-back. Dit is een zakelijke glasvezel die ook met zijn eigen vaste IP-adressen komt.
In mijn onnozelheid ging ik er vanuit dat KPN hetzelfde zou werken als Ziggo. Modem aan de glasvezel, en de UTP poort inprikken op onze eigen router. Nou, nee? Naast de Nokia XGS-PON wordt een KPN Box 12 geleverd. Naarstig op zoek geweest naar documentatie van de KPN box, maar ik kom alleen wat summiere info tegen. Inmiddels begrijp ik uit het oude topic dat bridge mode niet ondersteund wordt. Dus ik vraag me af of ik die Nokia XGS-PON rechtstreeks aan kan sluiten op onze eigen router?
En als dat kan, hoe kan ik dan gebruik maken van de 4G-fall back? Zoals in het oorspronkelijke topic vermeld wordt 4G fallback geleverd via een dongle in de KPN Box.