Skip to main content

Om mijn nieuwe camera te installeren moet ik de 5 GHz tijdelijk uitschakelen. Als ik via http://192.168.2.254/ inlog krijg ik een hele andere site te zien dan ik bij eerdere topics zag

geen idee wat ik hier moet doen, iemand enig idee??

p.s in dummietaal, ik ben een computer nitwit...

U heeft een Experiabox v9. Die heeft helemaal geen WiFi 5 GHz. Heeft u versterkers? Dan hebben die mogelijk wel WiFi 5 GHz. Maar als dat Experia WiFi's of SuperWiFi's zijn, dan is 5 GHz uitschakelen onmogelijk. Dus tis best makkelijk... linksom of rechtsom is het geen optie.

Lukt het niet om de camera te installeren? 


Nee helaas. We gebruiken idd de superwifi van KPN. Ze zeiden dat de 2,4 GHz en de 5 GHz aanstond. Dat zal dan de superwifi zijn. Enig idee wat ik moet doen? Alle wifi camera's schijnen op 2,4 GHz te werken...


Nee helaas. We gebruiken idd de superwifi van KPN. Ze zeiden dat de 2,4 GHz en de 5 GHz aanstond. Dat zal dan de superwifi zijn. Enig idee wat ik moet doen? Alle wifi camera's schijnen op 2,4 GHz te werken...

Nou ja... de SuperWiFi's zenden gewoon 2,4 GHz uit. Dat ze ook 5 GHz uitzenden, daar zouden de camera's geen last van moeten hebben. Krijgt u ze niet verbonden? 


Nick83, nee helaas. De helpdesk van de camera zegt dat ze dan tijdelijk de 5ghz uit moeten schakelen. Dan zou ik de camera kunnen installeren en daarna mag de 5 GHz weer aangezet kunnen worden. Ik las ergens dat je dit zelf kunt doen??


Nick83, nee helaas. De helpdesk van de camera zegt dat ze dan tijdelijk de 5ghz uit moeten schakelen. Dan zou ik de camera kunnen installeren en daarna mag de 5 GHz weer aangezet kunnen worden.

Ik denk niet dat dit zou helpen. Als 5 GHz een probleem zou zijn bij de eerste keer verbinding maken, dan is dat later ook een probleem.

Ik las ergens dat je dit zelf kunt doen??

Normaal wel. Maar niet bij de versterkers van KPN. Daarop kan dat niet.

Je zou kunnen proberen om de versterkers tijdenlijk uit te zetten, gewoon stekkers uit stopcontact. Vervolgens het WiFi van de Experiabox weer aan te zetten.

U weet inmiddels hoe u in moet loggen op de Experiabox. Daar kunt u dan ook de WiFi weer aanzetten. Volgens mij boven op "Network" klikken en daar zal dan links in het menu wel een pagina te vinden zijn om WiFi weer in te schakelen.

Dit doet u uiteraard vanaf een bekabeld aangesloten pc of laptop, aangezien u even zonder WiFi zit.

Als het WiFi van de Experiabox weer aan is, dan controleer je even of deze dezelfde netwerknaam en wachtwoord uitzend als dat uw SuperWiFi's deden. Als dat het geval is, dan verbind je de camera's, dat zou moeten lukken, het is nu een 2,4 GHz only netwerk.

Als de camera's het doen, dan de stekkers van de SuperWiFi's weer in het stopcontact. Wat je dan zult zien is dat het WiFi van de Experiabox weer uit gaat. De SuperWiFi's nemen het weer over. Het 2,4 GHz netwerk zou daarmee gelijk moeten blijven, maar het 5 GHz netwerk komt er dan weer bij.