Skip to main content

Hallo,

 

Ik heb een Experiabox v10 en 2 experia wifi kastjes.

Als ik begin met installeren, zie ik de 5Ghz in mijn telefoon staan.

Wanneer ik de 1e experia wifi installeer, zizit ik nog steeds op 5Ghz

Als ik nu de 2e experia wifi ga installeren, schakelt de verbinding terug op 2.4 Ghz

en zie ik de 5 Ghz niet meer terug in mijn verbindingslijst.

Doe ik iets fout?

Heb je al eens ingelogd in de experia wifi's?  Sowieso kan je geen voorkeur instellen qua Ghz band.

Standaard is de Experia Wifi te benaderen via 192.168.2.150. Je logt in met admin als gebruikersnaam. Het wachtwoord vind je onderop de Experia Wifi (web password) waarop het blauwe ledje krnippert.


Ja, dat heb ik. Maar hier kan ik niets ontdekken waardoor dit weer op 2.4

is komen te staan


Misschien nog een keer restten?


@EdwinHulscher Welkom op het forum. 

Heb je dit probleem ook als je dichterbij de versterkers staat? De Experia wifi zou namelijk wel beide signalen moeten uitzenden, en dan zou het apparaat dat gebruikt wordt de keuze voor het beste netwerk moeten maken. 

Mocht het netwerk ook niet zichtbaar zijn als je dichterbij staat dan zou de pagina over wifi versterkers op onze website je wellicht nog verder kunnen helpen! 


Hallo Rutger,

In geen van de gevallen zie ik nog de 5Ghz.

Ik heb de beide experia wifi op default gezet en de 2.4 en 5 Ghz in de Experiabox

aangezet, en dan zie ik beide, en als ik de Experia Wifi weer ga installeren, ben ik na de installatie de 

5Ghz weer kwijt, en is alles op de 2.4Ghz connect.


Even voor de goede orde. De wifi van de v10 moet uit. De experia wifi's hebben geen aparte ssid voor 2.4ghz of 5ghz. Je ziet dus maar 1 ssid. Is dat wat je bedoelt? Je kan ook geen voorkeur aangeven voor het gebruik van of 2.4 of 5. Is dat wat je bedoelt?


Nee, dat is niet wat ik bedoelde. Ik heb de wifi weer aangezet, nadat ik de beide Experia Wifi had verwijderd, om zo weer vanuit een standaard situatie te beginnen.

Toen zag ik ook weer mijn 5 Ghz. Nu na de herinstallatie staan de beide netwerken weer uit in de Experiabox.


Maar je bedoelt toch dat je in de lijst op je telefoon niet het 5ghz ssid ziet? Bij het gebruik van de versterkers doet het modem helemaal niets met wifi.


Dat weet. Maar als ik mij tijdens de installatie aanmeld op 5Ghz wordt dit tijdens het installeren van de 2e Experia wifi, wordt dit gewijzigd het wordt  2.4Ghz automatisch gekozen en verdwijnt de 5Ghz


Hoe ziet u dat u verbonden bent met 2,4 of 5 GHz? U heeft het over een verbindingslijst? Welke lijst?


Omdat ik beide een naam heb gegeven


Omdat ik beide een naam heb gegeven

De Experia WiFi's zenden maar 1 naam uit. Voor 2,4 en 5 GHz dezelfde naam. Je kunt dus aan de naam van het netwerk onmogelijk zien of je verbonden bent met 2,4 en met 5 GHz WiFi.


De experia wifi heeft maar 1 ssid. Het apparaat bepaalt zelf of je de 2.4 of de 5 band gebruikt. Meer is het niet.


Ik heb de ene 2.4 genoemd en andere 5 en als het systeem op 5Ghz staat, kan hij dus de naam van 2.4 laten zien.

 


Ja inderdaad. Pas als je inlogt op de experia wifi kan je zien of je de 2.4 of 5 band gebruikt maar je kan er verder niets mee. Kort door de bocht als je toestel vlakbij het wifipunt is pakt ie de 5ghz. Ben je verder weg pakt ie de 2.4ghz


Net ingelogd, en ik zie dat op beide banden verbindingen staan.

Conclusie, geen probleem dus.


Bedankt voor de antwoorden