Skip to main content

ik heb een nieuwe laptop  zbook die nu 5ghz ondersteund heb deze nu aan gezet , maar deze staat nu op open maar kan niet vinden hoe ik hem op beveiling kan zetten , of dit kan weet ik ook niet ? 

 

  Gr Bernard 

Wat heeft u precies aangezet en wat staat er precies "open"?


ik heb een v10 modem en heb daarin mijn 5GHZ aangezet die stond niet aan nu heb ik hem open gezet maar als ik dan kijk bij mijn internet toegang stat mijn 5ghz op open en niet beveiligd 


Hi Bernard, welkom op het forum. 

Dan heb jij geen wachtwoord ingevoerd toen je de 5Ghz ook open hebt gezet. Ga terug naar die instellingen en voer bij 5Ghz ook een wachtwoord in en sla dit op. Tot die tijd is dit namelijk niet veilig aangezien iedereen verbinding kan maken met jouw netwerk. 


dat gaat helaas niet :( 

 


En als u "radio" op "aan" zet?


En als u "radio" op "aan" zet?

ook niet :(

 


Het zou absoluut niet mogen gebeuren dat jouw wifi actief is zonder wachtwoord (open netwerk).

Wat staat er ingesteld als beveiligingstype op het basis scherm van de wifi instellingen?


Als niets lukt kun je ook nog proberen om de hele modem te resetten naar fabrieksinstellingen en dit daarna nogmaals proberen. Dit doe je door het resetknopje met een tandenstoker ingedrukt te houden tot de lampjes uit gaan, 10 seconden moet voldoende zijn. Als je daarna weer inlogt in de modem laat je het wachtwoordveld de eerste keer leeg.


oke zal ik dat eens gaan proberen fabrieksinstellingen  terug zetten :) 

 


dit is de basic WJB  

 


Staat dat wachtwoord niet ingevuld?

Vul die dan wel eens in.


hahahha die stond in gevuld had ik er eventjes uit gezet 

 


Dat dacht ik eigenlijk ook wel maar het was duidelijker geweest had je dat er even bijgezet had. :wink:

Er is dus echt iets goed mis met die V10.

Bewaar je eigen instellingen en geef dat ding een factory reset.

Ik ben benieuwd of het daarmee verholpen zal zijn.


nee helaas niet geholpen ik laar 5 ghz maar uit staan en gebruik ik gewoon 2.4 ghz geen probleem 

thnx voor alle hulp 

 

  Gr Bernard 

 


nee helaas niet geholpen ik laar 5 ghz maar uit staan en gebruik ik gewoon 2.4 ghz geen probleem 

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je daardoor jouw 5GHz wifi niet meer kunt gebruiken.

Als het fenomeen na een factory reset terug lijkt te komen dan moet deze dus vanuit centraal opnieuw naar jouw Experia Box gepusht worden.

Mijn voorstel zou dan zijn om de centraal opgeslagen wifi instellingen te laten wissen en daarna nogmaals de Experia Box een factory reset te geven.

 

Ik hoop dat @Alex_P binnenkort weer zal reageren. 


Natuurlijk, als je dit wenst kan ik vanaf hier een factory reset uitvoeren, dan gaan allen instellingen in de modem wel verloren weer. Laat het me weten of ik dit voor je mag doen.


Natuurlijk, als je dit wenst kan ik vanaf hier een factory reset uitvoeren, dan gaan allen instellingen in de modem wel verloren weer. Laat het me weten of ik dit voor je mag doen.

Ook de centraal opgeslagen wifi instellingen want dat is waar het om draait, die moeten daarna niet weer naar de Experia Box gepusht worden.


Dan is het van belang dat er een harde reset wordt uitgevoerd vanuit de webinterface van de modem, dus niet door het resetknopje te gebruiken. Dit kan ik uiteraard ook overigens, maar vermeld het hier ook zodat iedereen weet hoe dit zelf kan worden gedaan. :relaxed:


heb via een vriend een link gehad en moest hem hier veranderen , kreeg ineens  5ghz ww invullen nu doet hij het wel . maar via modem kon het niet nu via kpn online hulp wel . moest wel alles weer instaleren maar dat ging snel hahahah ervaring deze week opgelopen 

 

 

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/wijzigen/servicetool-wifi-ssid-wachtwoord-wijzigen.htm


Fijn om te horen en dankjewel voor de terugkoppeling hier!