Skip to main content
Beantwoord

Aansluiten apparatuur door monteur verplicht?

• July 30, 2026
  • 3 reacties
  • 60 keer bekeken

Ik heb een vraag, ben ik verplicht om een monteur voor de aansluiting voor een nieuwe abonnement alles in een bij mij te laten komen. Ik heb vandaag kpn gebeld hierover dat ik het zelf kan aansluiten, ze zijn tegen mij er moet een monteur bij zijn. Voor mij hoeft het niet

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@brunomax ,

Als de klantenservice aangeeft dat een monteur noodzakelijk is, dan zal daar een goede reden voor zijn. 

Het beleid van KPN is juist om automatisch geen monteur meer te sturen tenzij dat noodzakelijk is. Dan komt er later alleen een monteur als de klant er niet zelf uitkomt.

Meer informatie:

3 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • July 30, 2026

Hallo ​@brunomax ,

Als de klantenservice aangeeft dat een monteur noodzakelijk is, dan zal daar een goede reden voor zijn. 

Het beleid van KPN is juist om automatisch geen monteur meer te sturen tenzij dat noodzakelijk is. Dan komt er later alleen een monteur als de klant er niet zelf uitkomt.

Meer informatie:

• Auteur
  • Topper
  • July 30, 2026

Dankjewel voor jou reactie,  de aan sluiting kan ik zelf ook wel.  Dan kom het maar langs 

Dankjewel 

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@brunomax, welkom terug bij de community! Als is aangegeven dat de monteursafspraak niet geannuleerd kan worden, dan zal er inderdaad een monteur langs moeten komen.

Ik begrijp wel dat je het liever zelf had aangesloten als je daar handig in bent. Toch is een monteur in sommige gevallen noodzakelijk. Vaak is dat omdat er nog iets gecontroleerd of uitgevoerd moet worden om de aansluiting goed op te leveren.

Hopelijk verloopt de installatie verder soepel! Mocht je daarna nog vragen hebben, dan helpen we je natuurlijk graag verder. 😊