Skip to main content

Hoi,

 

Wellicht dat iemand weet wat ik hier nu over het hoofd zie. Ik wil mijn eigen router aansluiten, maar ik krijg het niet voor elkaar om een  WAN IP te krijgen. De router die ik aan de praat probeer te krijgen is een asus gt-ac2900 rapture.

Ik heb de instructies op de eigen modem gebruiken pagina doorgelezen, maar ik kom er niet goed achter hoe ik ervoor kan zorgen dat ik verbinding maak via vlan 6.

Ik heb een beetje rondgegoogled en zag dat je iets kon doen met de IPTV configuratie, en dat heb ik ook gedaan, maar ook daar kon ik geen vlan oid aanmerken. Bovendien kom ik uberhaupt niet eens tot IPTV als ik geen WAN IP, toch?

Dit zijn de WAN instellingen die ik nu heb staan. Via pppoe en een (zelfgemaakt, toch?) Username/ww

Excuus voor de foto, geen internet op mijn PC op het moment :)

Ik heb ook geprobeerd handmatig mijn WAN IP op te geven, maar ook dit gaf geen resultaat.

 

Hopelijk heeft iemand hier een idee wat ik fout doe/over het hoofd zie..mijn router aansluiten op de experia modem (KPN Box 12) heb ik ook al overwogen maar dat snijdt mijn snelheid in 2…

Thanks alvast voor het meedenken!


Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Volgens mij krijg je ip tv van KPN op een Asus nooit voor elkaar. Dat kan volgens mij niet met een Asus.


Hallo @Carlito25, welkom! Ik betwijfel ook of dit gaat lukken! Ik adviseer je onderstaand topic door te lezen. Daar wordt veel uitleg gegeven over hoe het in z'n werk gaat zonder Experia Box. Ik hoop dat je daarmee uit de voeten kunt! Zo niet, laat het gerust weten. 

 

 


Ik had al zo een vermoeden. Uiteindelijk heb ik mijn probleem wel kunnen oplossen door mijn router als AP op de experia modem aan te sluiten. Mijn probleem was namelijk voornamelijk slechte wifi bereik en stabiliteit.

 

Dank voor de hulp in ieder geval!


Ah, top! Fijn dat je het nog even liet weten 🙂.