Skip to main content

Om mijn WiFi beter en verder te verspreiden over meerdere verdiepingen heb ik net een Google Nest router aangeschaft. Helaas krijg ik deze niet werkend met de KPN box12. Reeds contact gehad met de helpdesk, we kwamen er niet uit. Er werd aangegeven dat het slim is om de vraag hier te stellen. Kan iemand mij helpen?

Hoe heeft u de Google nest aangesloten? Kunt u daar een foto van plaatsen? Of beschrijven?


WAN op WAN aangesloten met de bijgeleverde ethernet kabel. Google Nest connect wel, maar heeft daarna geen internet. Verder alle instellingen nog als fabrieksinstellingen.

 


Aansluiting op google nest 

 


En als je de Google op lan 3 aansluit ?


@ArjanvdB heb ik reeds geprobeerd, zelfde resultaat


En in de Google home app kan je hem gewoon toevoegen en instellen ?

 


WAN op WAN aangesloten

Dat kan helemaal niet. De WAN poort van de KPN Box is bedoeld voor als u glasvezel heeft. Dan word dat daarmee aangesloten. Verder is die poort niet te gebruiken.

Dus sowieso op LAN 3 aansluiten. Bij de nest router gebruik je wel de WAN poort.


Ja dat lukt, maar kan de instelling niet voltooien omdat de google nest daarna geen werkend WiFi signaal geeft.


Dat zit goed. Op de andere poort, die hier op dit plaatje leeg is, daar kun je een pc of laptop bekabeld op aansluiten. Heeft u dan daarop internet? 


Ja dat lukt...

Wat lukt er?


Dat zit goed. Op de andere poort, die hier op dit plaatje leeg is, daar kun je een pc of laptop bekabeld op aansluiten. Heeft u dan daarop internet? 

Ik heb helaas geen pc of laptop meer met een netwerkpoort. 


Ja dat lukt...

Wat lukt er?

Eerste stap in de Google home app, device wordt gezien en connect met de app, alleen daarna niet met het internet.


WAN op WAN aangesloten

Dat kan helemaal niet. De WAN poort van de KPN Box is bedoeld voor als u glasvezel heeft. Dan word dat daarmee aangesloten. Verder is die poort niet te gebruiken.

Dus sowieso op LAN 3 aansluiten. Bij de nest router gebruik je wel de WAN poort.

Aansluiting gewijzigd zoals u aangaf, helaas zelfde resultaat


Dat zit goed. Op de andere poort, die hier op dit plaatje leeg is, daar kun je een pc of laptop bekabeld op aansluiten. Heeft u dan daarop internet? 

Ik heb helaas geen pc of laptop meer met een netwerkpoort. 

*zucht* 

*moppelt iets over eerste levensbehoefte*

Tja.... dan houd het snel op…

Je hebt vast nog wel een laptop in huis met een USB poort? Hoop ik toch?

https://m.alternate.nl/TP-Link/USB-3-0-naar-gigabit-ethernet-netwerk-adapter-UE300-netwerkadapter/html/product/1212943


Ja dat lukt...

Wat lukt er?

Eerste stap in de Google home app, device wordt gezien en connect met de app, alleen daarna niet met het internet.

Zit er op de nest een sticker met een WiFi naam en wachtwoord? 


Ik zie daar staan:

Kun je daarmee verbinden? Staat dat netwerk in je lijstje met beschikbare netwerken?


Ik zie daar staan:

Kun je daarmee verbinden? Staat dat netwerk in je lijstje met beschikbare netwerken?

Ja daar kan ik mee verbinden. Alleen geen internet...


Ik zie daar staan:

Kun je daarmee verbinden? Staat dat netwerk in je lijstje met beschikbare netwerken?

Ja daar kan ik mee verbinden. Alleen geen internet...

Nee, maar die app doet het misschien wel?


Ik zie daar staan:

Kun je daarmee verbinden? Staat dat netwerk in je lijstje met beschikbare netwerken?

Ja daar kan ik mee verbinden. Alleen geen internet...

Nee, maar die app doet het misschien wel?

Ineens werkt ie… wonderlijk! Nog een keer naar de WAN settings gegaan en DHCP aangeklikt, en het werkt! Dank voor uw hulp en geduld...Â