Skip to main content

Zoals de titel al vermeld, hoe kan ik het beste een Sony soundbar én een losse Sony DVD speler aansluiten i.s.m. de HMB2260 en de TV? 

- Soundbar—toslink naar de 2260 en soundbar hdmi naar de tv?

Type aansluitingen Soundbar;  Optisch, HDMI, AUX-in, USB, RCA-Tulp, Koptelefoon

- DVD speler (wordt hoofdzakelijk gebruikt voor afspelen muziek cd’s) Opties; hdmi, toslink, aux

Het is voor mijn vader die persé deze opstelling wilde. 
 

Alvast bedankt voor het meedenken. 
 

 

Inderdaad, dit:

- Soundbar—toslink naar de 2260 en soundbar hdmi naar de tv?

 

Die DVD speler zou ik hetzelfde aansluiten (hdmi naar tv; dan zie je ook wat je doet met afspelen CD). Zo te zien heeft de speler helaas geen optische uitgang. Dat wordt naar de soundbar dus de analoge verbinding (rca 2 x tulp). Tenzij de soundbar een digitale RCA aansluiting heeft (enkelvoudige tulp). Dan kan je die verbinding gebruiken.


Dank @PeterG ! :thumbsup::thumbsup::thumbsup:

*Binnen een paar dagen wordt het bezorgd, dan kan ik zien welke aansluitingen er precies opzitten. Dit varieert nogal eens volgens mij op verschillende websites.

 


Ik heb natuurlijk geen Sony, maar wel LG. Ik heb de ontvanger altijd aangesloten op de tv (HDMI) en vervolgens de tv weer via de HDMI-ARC op de soundbar. Vervolgens de ontvanger via TOSLink (optisch) ook nog op de soundbar (om radio te luisteren zonder de tv aan te zeten).

En tenslotte, waar het je hier om gaat: de DVD-speler via HDMI op de tv. Voor video is dat de beste optie, maar voor audio CD's (die spelen wij haast nooit) is het minder, omdat je dan de tv aan moet hebben om die CD's te kunnen afspelen. Mijn DVD-speler heeft geen analoge/optische uitgang, dus de oplossing van Peter kan bij mij niet.


We gaan het vandaag mee maken 🔧🪛😁


Wellicht dat @wjb hier nog iets over kan zeggen, die heeft ook Sony en volgens mij op dezelfde wijze aangesloten als ik, behalve dan dat ik niet weet of hij er ook een losse DVD-speler bij heeft.


Wellicht dat @wjb hier nog iets over kan zeggen, die heeft ook Sony en volgens mij op dezelfde wijze aangesloten als ik, behalve dan dat ik niet weet of hij er ook een losse DVD-speler bij heeft.


@Henk2304 Die losse dvd speler moet ik inderdaad straks bekijken wat betreft de aansluitingen. Ik denk dat het met hdmi naar de TV gaat en tulp naar de soundbar. 
De soundbar gaat via TV arc met hdmi en optisch naar de kpn ontvanger. 


Wellicht dat @wjb hier nog iets over kan zeggen, die heeft ook Sony en volgens mij op dezelfde wijze aangesloten als ik, behalve dan dat ik niet weet of hij er ook een losse DVD-speler bij heeft.

Bij mij zit de CD/DVD/Blu-ray speler in de Sony Home Cinema Set dus ik heb die problematiek niet.


Ik heb ook alles in 1 van Sony. 

“Maar ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan” 😉

 


Alles werkt en aangesloten zoals aangegeven 👍