Skip to main content
Vraag

Aansluiten Superwifi en TV op 1 aansluitpunt van de Box 12

• 21 maart 2025
  • 4 reacties
  • 10 keer bekeken

Ik heb een vraag.

Ik wil om de wifi te verbeteren al mijn superwifi (wie verzint zo'n naam voor zo'n slecht werkend apparaat) bedraad aansluiten. Ik heb alleen het probleem dat ik op al mijn outlets in huis al een tv heb aangesloten. Is het mogelijk om na een outlet een verdeler te plaatsen en dan de TV en de Superwifi daar op aan te sluiten? Of moet de TV strikt gescheiden blijven?

4 reacties

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 21 maart 2025

Ik zit ook met een probleem met de Box12.

Bij ons werkt het bedrade internet prima en tussen de problemen door werkt de Wifi ook goed.

Het probleem wat wij hebben is dat de Wifi op willekeurige momenten zo ineens een tijdje (15minuten tot een half uur) volledig weg is. En dat is behoorlijk irritant. En dan is de Wifi ook op geen van de telefoons of laptops te vinden. Nieuwe software etc. heeft geen soelaas geboden.

Net met KPN gebeld maar de dame die maar bleef herhalen dat bij haar op het scherm alles werkt (klopt want op dat moment deed de Wifi gewoon). Kan niets doen behalve een dure monteur sturen. En ik heb er geen vertrouwen in dat die wat vindt als op dat moment de Wifi geen storing heeft. 

Heeft hier iemand een oplossing die anders is dan een andere provider zoeken?

Admin: verplaatst naar je eigen topic

• Helper
  • 39 reacties
  • 21 maart 2025

Ja, klacht indienen met dit verhaal. Ze krijgen de witte sw’s niet meer werkend na de update.

ik krijg nieuwe zwarte opgestuurd, is vanochtend medegedeeld door kpn.

zie: 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14762 reacties
  • 24 maart 2025

Hi ​@HuubK,

Je kunt je tv-ontvangers aansluiten op SuperWifi punten, dit hoeft niet gescheiden te blijven. Je SuperWifi sluit je dan aan op de plek waar nu je tv-ontvanger aan is gesloten, zodat het SuperWifi punt bekabeld verbonden is. Vervolgens klik je de ethernetkabel van je tv-ontvanger in de ethernetpoort van je SuperWifi punt 🙂

Ik hoop dat je wifi ook niet meer wegvalt als je het op deze manier aansluit, dus zou je dan eens willen proberen?

• 3221 reacties
  • 24 maart 2025
HuubK schreef:

Is het mogelijk om na een outlet een verdeler te plaatsen ...

Dat heet een switch:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/2452734/switch-tp-link-tl-sg105e/?soPos=2335

Als je een ander model koopt: let erop dat die igmp snooping ondersteund. Dat is nodig voor tv van KPN. 

De zwarte SuperWiFi's hebben 2 LAN poorten. Die kun je dus tussen de "outlet" en de tv ontvanger zetten. Je koppelt de boel in serie achter elkaar zeg maar. Ik denk dat Maja dat bedoelt met haar reactie. 

Maar aangezien jij zo klaagt over de werking van de SuperWiFi's gok ik dat je witte SuperWiFi's hebt. En die heeft maar 1 LAN poort. Doorlussen kan dan dus niet.

Reageer