Skip to main content

goedemiddag, ik wil een tweede chromecast aansluiten in ons netwerk (Experia box van een paar jaar oud). Bij de laatste stap (na inloggen op WIFI) gaat het echter telkens mis.  Wie kan mij hiermee helpen?

 

Hoi @Patrick van Ginneke, welkom hier.

Wat er precies mis? Waar loop je tegenaan? Heb je de Chromecast al gereset?  Lukt het daarna?


Hoi Bart,

dank voor je bericht.

Hij geeft een foutmelding bij het verbinden met het WIFI netwerk (“Chromecast kan geen verbinding maken”). Daarvoor gaat alles goed, ook de code die op mijn scherm verschijnt klopt gewoon. Zodra ik ga inloggen op mijn WIFI geeft hij een foutmelding. Ik heb hem al gereset (minuutje de USB eruit), ook teruggezet naar fabrieksinstellingen,  en ik heb hem proberen aan te sluiten via 2 verschillende TV toestellen, helaas zonder resultaat dus. 

Ik weet niet wat ik nog meer kan doen

 

groeten

Patrick

 

 

 

 


Dat is wel apart. Via een ander netwerk testen is lastig denk ik? Want ben wel benieuwd of die daar wel verbind. Ik denk echter niet dat het aan de wifi ligt omdat die gewoon werkt. Eerder aan de Chromecast. Ik heb bij Google nog wat instructies gevonden over problemen met de wifi


Beste Bart,

 

dank voor het meedenken, maar ik heb de Chromecast toch maar teruggestuurd. Misschien bestel ik over een tijdje een nieuwe, kijken of die wel werkt 😉. Ik denk ook dat het aan de Chromecast zelf ligt. het aansluiten van de eerste was namelijk binnen een paar minuten gepiept en werkt perfect.

 

bedankt voor alle tips!

groeten

Patrick

 


Graag gedaan. Mocht er nog weer eens iets zijn, laat het dan weten. Fijne avond.