Skip to main content

Goedendag, ik heb problemen met de nieuwe arris vip 2952 aansluiting. Op de motorola zaten 2 scart aansluitingen. Op de Arris maar 1.Daaraan gekoppeld mijn dvd recorder en video aansluiting. Echter nu zie ik dat de dvd recorder dwars door ander beeld heen loopt en zich heel langzaam beeld verloopt van rechts naar links. Ik heb er een scartsplitter tussen. Probleem is dat ik kan nu geen videoopnamen meer kan overzetten naar dvd. Wat kan ik nu doen?

@Eeltjewal Welkom op het forum. 

Ik zou in dit geval niet direct weten wat het probleem is en of de oude situatie nog mogelijk is. Wellicht dat @PeterG een idee heeft? 


Op de Arris maar 1.Daaraan gekoppeld mijn dvd recorder en video aansluiting.

Wat bedoel je “video aansluiting”? Ook nog een VHS recorder???

Ik heb op de 2952 de TV via HDMI en de DVD/HDD-rec. via de scart. Op de scart-in van de rec. En v.a. de component-out weer de TV (die heeft geen scart maar wel component).

Echter….. de DVD/HDD-rec. zit momenteel niet eens in het stopcontact. Volslagen overbodig door opnemen op de KPN box.

Gemaakte opnamen (op HDD) zijn ook NIET over te spelen naar DVD. Dit i.v.m. de niet omzeilbare kopieerbeveiliging die content-eigenaren nu eenmaal van providers eisen tegenwoordig.


Ja ik heb ook nog een vhs recorder. Sinds vrijdag een nieuwe scartaansluiting aangesloten, maar als ik deze gebruikt dan zie je nog kleine storing door beeld, ondanks “aan “en  “uit”knopjes van Handycam. 

Wat ik nu moet doe is de scartaansluiting eraf halen. Moeilijk uit te leggen, maar er blijft een minimale storing in beeld. 


Moeilijk uit te leggen, maar er blijft een minimale storing in beeld. 

Helaas kan ik dit niet visualiseren. Of reproduceren.