Skip to main content

Ik wil graag een Accespoint van Motorola ( POE ) aansluiten op de Experia V10.

Het is puur voor Wifi op een plek waar dit standaard slecht is.

Is dit mogelijk door aanpassingen in het modem, en zo ja welke zijn dit ?

 

Dat zal niet zomaar gaan, de Experia box beschikt niet over PoE, (Power over Ethernet) er zal dan een PoE injector of switch tussen moeten.

https://www.wifishop.nl/poe-injectoren/cid=3482


Dat zal niet zomaar gaan, de Experia box beschikt niet over PoE, (Power over Ethernet) er zal dan een PoE injector of switch tussen moeten.

https://www.wifishop.nl/poe-injectoren/cid=3482

Excuses, vergeten te vermelden dat hij op een switch wordt aangesloten voorzien van POE.


Het loopt storm hier met de oplossingen/antwoorden 👍👍😲😲


Hallo @Greeny3361 in het modem zelf hoeven geen aanpassingen te gebeuren.

Gewoon de AP aansluiten zoals in de bijbehorende handleiding beschreven staat.

 


Hallo @Greeny3361 in het modem zelf hoeven geen aanpassingen te gebeuren.

Gewoon de AP aansluiten zoals in de bijbehorende handleiding beschreven staat.

 

Nou, portforwarding en eigen ip-adres zal zeker ingesteld moeten worden. Voor de AP heb ik niet echt de handleiding nodig.


Hallo @Greeny3361 , zelf heb ik 4 AP's aangesloten staan, maar niets in mijn modem aan hoeven passen, plug-and-play.

Een AP krijgt vanzelf een IP-adres via DHCP van de modem en port-forwarding is niet aan de orde in dit geval.

E.e.a. staat ook beschreven in de handleiding van jouw AP hoe je deze op het modem aan moet sluiten.

Het is geen router achter router, dan wordt het een heel ander verhaal.

 

 

 


Hallo @Greeny3361 in het modem zelf hoeven geen aanpassingen te gebeuren.

Gewoon de AP aansluiten zoals in de bijbehorende handleiding beschreven staat.

 

Nou, portforwarding en eigen ip-adres zal zeker ingesteld moeten worden. Voor de AP heb ik niet echt de handleiding nodig.

Nee. Helemaal niet. Gewoon aansluiten en het werkt. Als het goed is. Wat is het probleem? Werkt het niet ofzo? Wat werkt er niet?


Hallo @Greeny3361 , zelf heb ik 4 AP's aangesloten staan, maar niets in mijn modem aan hoeven passen, plug-and-play.

Een AP krijgt vanzelf een IP-adres via DHCP van de modem en port-forwarding is niet aan de orde in dit geval.

E.e.a. staat ook beschreven in de handleiding van jouw AP hoe je deze op het modem aan moet sluiten.

Het is geen router achter router, dan wordt het een heel ander verhaal.

 

 

 

Bedankt Jan 

Mijn AP is bv niet van KPN.

Bij de Experia 8 heb ik dit allemaal wel gedaan omdat de AP een eigen wifi naam moest hebben.

Nu ik een Experia 10 heb dacht ik , ik zal het hier eens vragen.


Hallo @Greeny3361 in het modem zelf hoeven geen aanpassingen te gebeuren.

Gewoon de AP aansluiten zoals in de bijbehorende handleiding beschreven staat.

 

Nou, portforwarding en eigen ip-adres zal zeker ingesteld moeten worden. Voor de AP heb ik niet echt de handleiding nodig.

Nee. Helemaal niet. Gewoon aansluiten en het werkt. Als het goed is. Wat is het probleem? Werkt het niet ofzo? Wat werkt er niet?

Ik sluit de AP aan op een switch voorzien van POE en die switch staat uiteraard aangesloten op de Experia.


Hallo @Greeny3361 , zelf heb ik 4 AP's aangesloten staan, maar niets in mijn modem aan hoeven passen, plug-and-play.

Een AP krijgt vanzelf een IP-adres via DHCP van de modem en port-forwarding is niet aan de orde in dit geval.

E.e.a. staat ook beschreven in de handleiding van jouw AP hoe je deze op het modem aan moet sluiten.

Het is geen router achter router, dan wordt het een heel ander verhaal.

Bedankt Jan 

Mijn AP is bv niet van KPN.

Bij de Experia 8 heb ik dit allemaal wel gedaan omdat de AP een eigen wifi naam moest hebben.

Die stel je in op de AP zelf. Niet op de Experiabox. Daarop hoef je helemaal niets in te stellen. Je kunt hem hoogstends een vast op geven. Maar zeker geen port forwarden.