Skip to main content

Heb sinds een week een KPN box 12. Daarvoor jaren een v10 zonder grote problemen gehad. Na installatie werkte alles meteen, maar na een paar dagen viel internet uit en later ook de tv.  Na resetten en afkoppelen van alle apparaten en ze één voor één weer aanzetten blijkt dat mijn 3 bedrade accesspoints (tplink re305) de storing veroorzaken. Zodra ik een van hen aansluit kapt de box 12 ermee. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Dat zijn dingen die je in het stopcontact steekt. Heeft u die bedraad aangesloten? Rechtstreeks op de KPN Box? Of via een switch? Gebruikt u een switch in uw netwerk?


Ja bedraad inderdaad, en met switch maar ook direct op de box geprobeerd. 


Heb je die accesspoints ook gereset? En geen vaste ip's ingesteld? 


Hoi Nick, ja, heb ze gerest en geen vaste ip’s ingesteld, gewoon standaard accesspoint modus. 


Ik zou heel.graag type en instellingen willen weten van werkende en bedrade accesspoint die gekoppeld is aan een 12 box. Ik krijg tp-link re305 maar niet aan de praat, alle suggesties zijn welkom.

 

*Admin: bericht samengevoegd met bestaand topic


Ok. De KPN Box heeft achter op bij de poorten kleine ledlampjes. Branden die?

Kunt u op de KPN Box inloggen? Lukt u dat?

http://mijnmodem.kpn

Dan ziet u aan de linkerzijde een lijstje met aangesloten apparaten. Staat die daarbij? Daar staan wellicht de tv ontvangers ook bij. Ziet u daar de TP-Links ook staan?


Ik heb in uw andere topic gereageerd. 

*Admin: bericht samengevoegd met bestaand topic


Accesspoint weer aangesloten, direct op 12 box , lampjes achterzijde branden maar ’signal’ lampje op accesspoint brandt niet. Hele internet blokkeert direct. Ik kan niet vanaf vast bedrade pc de 12 box benaderen, wat anders overigens prima lukt. Nog andere ideeen? Er is iets dat die 12 box meteen laat blokkeren zodra ik de utp kabel van de AP erin steek.


Heeft u bij het koppelen via ethernet op de V12 de wifi van de V12 aanstaan? Ik ken niet precies de tp link maar als deze ook extender kan spelen via de wifi verbinding, misschien komt er wel een dubbele verbinding tot stand. Enerzijds via de ethernetkabel en anderzijds via de wifi naar de tplink.

Dus voordat u koppelt op wifi eerst even de wifi op de V12 uitzetten om te zien of dit soelaas biedt.

 


Dank voor de tip, had hier ook al aan gedacht en wifi uitgezet op de 12 box, maar helaas. Ook verschillende SSID’s ingesteld, daar zit het ook niet in. 


De oplossing voorlopig helaas: oude experiabox teruggeplaatst, werkt prima icm AP’s. Dank voor de hulp.


Ik kan het niet verklaren. Ik zou zo niet kunnen bedenken waardoor het komt.


Geen verwijten hoor, dank voor de hulp. Als iemand werkende AP’s heeft icm de 12 box houd ik me graag aanbevolen voor de details.