Skip to main content

Als ik op de experiabox V10 ACL instel voor een laptop (mac wifi) en smartphone (mac adres mobiel), dan:

-heb ik Wifi verbinding op de laptop, maar NIET als ik VPN inschakel

-heb ik helemaal GEEN wifi verbinding met de smartphone (heeft geen vpn)

 

Hoe kan dat?

Moet ik op de ZTE extra dingen instellen? 

Welke vpn software gebruikt u op de laptop/mobiel? 


Welke vpn software gebruikt u op de laptop/mobiel? 

Surfshark. Op de laptop. Op de mobiel zit GEEN vpn.


Ok. Even bij de smartfoon beginnen. U heeft het MAC adres van deze smartfoon toegevoegd aan de "Toegang controle-Regel configuratie"?

Het kan zijn de de smartfoon elke paar minuten z'n mac adres veranderd. Dat is een privacy functie die tegenwoordig bijna alle toestellen hebben. En Windows heeft het volgens mij tegenwoordig ook.

Standaard staat het meestal uit. Maar misschien staat het op de smartfoon aan. Ik zou zeggen: controleer dat even. Waar precies bij de instellingen u dat zoeken moet weet ik niet. Google anders even voor uw merk/type.


Ok. Even bij de smartfoon beginnen. U heeft het MAC adres van deze smartfoon toegevoegd aan de "Toegang controle-Regel configuratie"?

Het kan zijn de de smartfoon elke paar minuten z'n mac adres veranderd. Dat is een privacy functie die tegenwoordig bijna alle toestellen hebben. En Windows heeft het volgens mij tegenwoordig ook.

Standaard staat het meestal uit. Maar misschien staat het op de smartfoon aan. Ik zou zeggen: controleer dat even. Waar precies bij de instellingen u dat zoeken moet weet ik niet. Google anders even voor uw merk/type.

ik heb een samsung galaxy a13. bij zoeken op mac adres zie ik alleen alle waarden (statusgegevens), maar nergens een switch. 


Bij WiFi instellingen...

Rechts tandwieltje... >> meer weergegeven…

MAC adres type.

 


aha. Staat reeds op Telefoon MAC.


Zoals gezegd, instelling stond goed, wat nu? en hoe met VPN?


Weet u zeker dat u het juiste MAC adres op de lijst gezet heeft? Als u ACL even uit zet kunt u in de Experiabox zien welk MAC adres de smartfoon gebruikt.


Weet u zeker dat u het juiste MAC adres op de lijst gezet heeft? Als u ACL even uit zet kunt u in de Experiabox zien welk MAC adres de smartfoon gebruikt.

Ik heb gekeken, en dat is exact het zelfde mac adres.


Weet u zeker dat u het juiste MAC adres op de lijst gezet heeft? Als u ACL even uit zet kunt u in de Experiabox zien welk MAC adres de smartfoon gebruikt.

Problemen lijken opgelost: de telefoon moest simpelweg opnieuw opgestart worden. En mbt de VPN heb ik een app openVPN toegevoegd in de ZTE settings.  Nu even afwachten of alles stabiel blijft.

 

Topic kan weldra dicht.


Waarom gebruikt u eigenlijk Surfshark? Waarom niet gewoon de standaard applicatie van OpenVPN zelf?

https://openvpn.net/client/


Waarom gebruikt u eigenlijk Surfshark? Waarom niet gewoon de standaard applicatie van OpenVPN zelf?

https://openvpn.net/client/

Nooit van gehoord. Had Kpn wel eens eerder kunnen zeggen ipv van al die commercie mail. Overigens zie ik momenteel de app OpenVpn niet meer in het lijstje staan, hoe kan dat nu weer?

 

 


…. dit is het enigste wat er bij Kpn staat over vpn: https://www.kpn.com/beleef/blog/vpn-hoe-werkt-dat.htm


KPN ondersteunt geen VPN. Dus die zal nooit mails rond sturen met tips over VPN software ofzo.


Overigens zie ik momenteel de app OpenVpn niet meer in het lijstje staan, hoe kan dat nu weer?

 

 

Waarschijnlijk omdat u OpenVPN al toegewezen heeft aan een ander systeem. 


KPN ondersteunt geen VPN. Dus die zal nooit mails rond sturen met tips over VPN software ofzo.

Impliciet doen ze dat wél, zoals je in de link kunt lezen, via Kpn Veilig. Tevens stond er eerst een Open Vpn app in de apparatenlijst (nu ineens niet meer, ??).

Overigens is de vraag of andere gratis Vpn aanbieders wel optimale service bieden. 


Overigens zie ik momenteel de app OpenVpn niet meer in het lijstje staan, hoe kan dat nu weer?

 

 

Waarschijnlijk omdat u OpenVPN al toegewezen heeft aan een ander systeem. 

En als ik het dan wil uitzetten, waar vind ik het dan? er is momenteel geen ander systeem dan pc1, en ik heb het ook geactiveerd bij pc1.


KPN ondersteunt geen VPN. Dus die zal nooit mails rond sturen met tips over VPN software ofzo.

Impliciet doen ze dat wél, zoals je in de link kunt lezen, via Kpn Veilig.

Het is een blog van 5 jaar oud. Ouwe koek dus.

KPN bied KPN Veilig aan. Feitelijk is dat gewoon een programma van F-secure met een KPN logo erop geplakt. In dat programma zit geen VPN functie. Verder bied KPN niks aan in die richting.

Erword in dat artikel alleen gelinkt naar de VPN dienst van F-secure. Maar die kunt u niet via KPN afnemen. Die zult u bij F-secure zelf af moeten sluiten.


En als ik het dan wil uitzetten, waar vind ik het dan? er is momenteel geen ander systeem dan pc1, en ik heb het ook geactiveerd bij pc1.

Instellingen > Portforwarding - IPv4.


Reageer