Skip to main content

Deze vraag heeft niets met KPN te maken.

Maar ik hoop dat hij wel via de huiskamer mag.

 

Momenteel heb ik een monitor 27” Samsung S27E510C en die heb ik begin 2016 gekocht.

Dat is voor een monitor al vrij oud (denk ik), maar ik hoop dat hij nog even mee gaat.

 

De Grafische kaart in de Desktop is Asus Nvidea RTX 4060

 

Welke Monitor adviseren jullie mij, als ik een nieuwe zou gaan kopen?

I.v.m. de kaart denk ik HD monitor. 

 

Ik speel o.a. Diablo op de Desktop en soms Tour of Duty. 

Mijn vrouw maakt fotoboeken op de computer.

Dit is al een heel goede monitor denk ik. Als u iets beters wilt, dan zou ik naar QHD gaan kijken. Anders uw huidige monitor gewoon blijven gebruiken. Iets kopen wat ook gewoon weer Full HD is zal niet veel toevoegen denk ik.


Mijn vrouw kijkt ook regelmatig tv (via streamingdienst) op de computer.

QHD is 2560*1440

Ik lees dat je dan bij tv kijken een minder mooi beeld hebt.

Klopt dat?

 

En voorlopig blijf ik deze monitor nog gebruiken.

Maar ik ben me aan het voorbereiden voor het geval of misschien als cadeautje (maar als waterman ben ik nog lang niet jarig😊)


Vraagje:

Weet iemand hoe een film / serie van een streamingdienst eruit ziet op een QHD monitor?

(2560 x 1440 pixels)

Alvast mijn hartelijke dank.

 

De grafische kaart die ik heb is dus de ASUS RTX 4060 8GB en voor QHD monitor perfect denk ik.

Voor 4K net niet, maar 4K monitoren zijn ook vrij prijzig.


Vraagje:

Weet iemand hoe een film / serie van een streamingdienst eruit ziet op een QHD monitor?

(2560 x 1440 pixels)

Alvast mijn hartelijke dank.

 

De grafische kaart die ik heb is dus de ASUS RTX 4060 8GB en voor QHD monitor perfect denk ik.

Voor 4K net niet, maar 4K monitoren zijn ook vrij prijzig.

QHD is 16:9 verhouding, een TV beeld ziet goed uit, tenzij het een film van 21:9 verhouding is, dan heb je zwarte balken. Een 4k monitor is natuurlijk beter, maar je ziet nauwelijks verschil bij een relatief klein monitor (hoef geen 80cm formaat zijn)

Belangrijk voor nieuwe monitor dat hij snel refreshrate heeft en free sync of g-sync ondersteunt, bij jou ASUS is g-sync. Ook HDR/Dolby Vision ondersteuning is belangrijk

Deze is b.v. heel goed voor een goede prijs https://tweakers.net/pricewatch/1908826/lg-ultragear-27gp850p-b-zwart.html

 


Hi @joop2011. Ik denk ook graag mee. 

Volgens mij heb je het over de Samsung S27E510C Zwart. @TDN legt het al best goed uit. Maar, wat wil je precies verbeteren? Dat is namelijk al een goede monitor, zoals Nick het al aangeeft. 

 


Hi @joop2011. Ik denk ook graag mee. 

Volgens mij heb je het over de Samsung S27E510C Zwart@TDN legt het al best goed uit. Maar, wat wil je precies verbeteren? Dat is namelijk al een goede monitor, zoals Nick het al aangeeft. 

 

De Samsung monitor is bijna 9 jaar oud.

Hij doet het nog perfect.

Maar gezien de leeftijd is de kans groot dat hij het gaat begeven (ben ik bang voor).

 

Dus kijk ik alvast om me heen voor een opvolger van de Samsung monitor S27ES10C

 

De LG tv die @TDN noemt lijkt mij een perfect opvolger.

 

Mijn dank is groot voor het meedenken. 


Hi @joop2011. Ik denk ook graag mee. 

Volgens mij heb je het over de Samsung S27E510C Zwart@TDN legt het al best goed uit. Maar, wat wil je precies verbeteren? Dat is namelijk al een goede monitor, zoals Nick het al aangeeft. 

 

Maar gezien de leeftijd is de kans groot dat hij het gaat begeven (ben ik bang voor).

Deze snap ik, ik tik ook bijna tegen de 40 aan en ben daar ook bang voor. 😉

De LG tv die @TDN noemt lijkt mij een perfect opvolger.

Meer dan een prima ding! 


@Alex, dan ben je nog jong, ik ben de 70 al gepasseerd. 


Een respectabele leeftijd 🙌


Reageer