De afgelopen 4 jaar de Box 12 in gebruik gehad, absoluut probleemloos. Voorafgaande aan de verhuizing (in juli jl) aangegeven dat ik de Box 12 daarom ook mee wilde nemen, omdat ik ook apparatuur heb die op wif 6 draait. Dat kon volgens de klantenservice met behoud van 200/20.
Na de verhuizing (woning uit 1905) bleek het bereik met de Box 12 prima, maar de snelheid lag rond de 60/15.
Monteur is toen gekomen en heeft pair bonding toegepast en de Box 12 is omgeruild voor een V10 > snelheid 180/60 (prima dus), maar bereik is heel erg slecht en valt met regelmaat weg en geen wifi 6
Klantenservice adviseerde 1 SuperWifi punt aan te schaffen, zodat ik weer wifi 6 heb en een beter bereik > Bij ontvangst zag ik dat de SW maar 1 poort heeft, dus mijn bedrade printers kunnen er niet op worden aangesloten en met 1 SW punt (ook in de meterkast naast de V10), is het bereik nog steeds slecht. Dit terwijl de meterkast een houten kast is zonder betonnen muren.
Nu mijn vraag voor advies aangezien ik graag wifi 6 wil en een goed bereik.
a) De klantenservice verzoeken de V10 om te ruilen voor de Box 12 (die probleemloos heeft gewerkt) en evt. mocht dat toch nog nodig zijn het bereik vergroten met bijv. Asus ZenWifi XT9 (die meerdere poorten heeft voor bedraad aansluiten van de printer). Nadeel: ik ga terug in theoretische snelheid naar 100/10.
b) De V10 behouden, het SW punt terugsturen en daar 2 of 3 Asus XT 9's achter hangen, nadeel is dat ik 1 punt 'kwijt' ben in de meterkast omdat de V10 bedraad moet worden aangesloten aan het eerste punt.
PS
De Asus Zenwifi is slechts een voorbeeld, maar ik sta zeker open voor andere merken/types die goed werken icm met de V10 of Box 12.