We ervaren eigenlijk al een hele tijd een zeer instabiel wifi signaal. Het is niet dat het weg valt, maar de ene keer is het zeer snel, maar 10 minuten later weer heel langzaam.
We hebben een experiabox 10(dacht ik) en 2 wifi extenders van KPN. De ene staat naast de experiabox in de meterkast en de 2e bij mijn dochter op de slaapkamer. Beneden in de woning hebben we geen snel internet. Op de slaapkamer van mijn dochter wel, maar in andere kamers weer heel langzaam.
Volgens KPN helpdesk ligt het aan externe invloeden in ons huis. Ja, het is een nieuwbouwhuis, dus veel beton zal ik maar zeggen…
Nu ben ik aan het kijken of ik zelf iets kan toevoegen waardoor we een beter signaal kunnen creëren. Door het hele huis ligt ethernet kabel, waardoor ik door het hele huis kan inpluggen. We hebben een glasvezel 500mb abo.
Nu lees ik over accespoints, mesh systemen, 2.4 ghz, 5 ghz, etc… Ik zie door de bomen het bos niet meer. Kan iemand mij adviseren wat ik het beste kan doen? En welke instellingen kan ik dan het beste gebruiken? Ik heb nu standaard het 2.4 ghz wifi signaal.
Ik ben jullie nu al dankbaar… :-)
Groeten Remco