Skip to main content

Ik heb deze Kennisbank instructie nu volgens mij volledig gevolgd. Maar als ik klaar ben kan ik niet "Toepassen”. Ik kan mijn Advisor app al maanden niet gebruiken en dus niet van buitenhuis mijn alarm bedienen😖 Gaat volgens mij om poort TCP 32000. Wie kan mij helpen: moet UPnP nu aan of uit staan? Vast IP adres bij DHCP binding? Kan 32000 in alle vakken ingevuld of moet het toch een range zijn? Ik zie niet, zoals in de Kennisbank wel staat, een regel met "Games    Apps …….” dus kan ook niet Apps kiezen.

Hallo @YvonneAS 

 

UPnP instellingen moet je niets aan veranderen dus uit laten staan.

Je alarm is neem ik aangesloten op je netwerk, deze zal dus ook een IP adres hebben, die moet je eerst vastzetten via een DHCP binding:

 

Je zal ook een nieuwe app moeten aanmaken door zoals er staat te klikken op Selecteer alsjeblieft, dan helemaal naar beneden scrollen en op Maak een nieuwe appnaam klikken.

Als appnaam kan je bijv. Advisor kiezen.

Bij de poort velden vul je overal 32000 in en bij protocol kies je TCP (als daar wat anders staat).

 

 

Als je er nog niet uitkomt plaats dan afbeeldingen van de schermen, dan wordt het misschien duidelijker waar je op vast loopt.


Volgens mij heb ik dit allemaal zo gedaan, maar uiteindelijk werkt het niet. Ik ga zo denk eerst mijn Experia maar eens herstellen en als dat niet helpt terugzetten naar de fabrieksinstellingen.

Alvast dank voor uw reactie GeSp


Ik heb zojuist de fabrieksinstellingen terug gezet. Daarna kon ik wél de port forwarding "toepassen", dus ik ben een stap verder.

Maar ik kan nog steeds het paneel in mijn Advisor app niet bereiken??!!

Nu zag ik vanmiddag in dit forum dat een heleboel mensen sinds een maand of 3 geen port forwarding meer hebben. Mijn probleem is 29 juli 2023 ontstaan. Sindsdien deze app niet meer kunnen gebruiken. Installateur alarmsysteem weet oorzaak niet; leverancier van de app komt ook niet met oplossing. Hopelijk komt van KPN zijde toch de oplossing.

Schiet dus allemaal niet op😩


Gebruik je wel je publieke IP adres in de app?
Je kan die in MijnKPN of via een website zoals https://www.watismijnipadres.nl/ vinden.
 

De laatste update van de V10 is van 6 februari, het lijkt mij dat je dan al eerder dit probleem gehad zou moeten hebben.
De mensen met problemen hebben waarschijnlijk een Box 12, die krijgt vrij vaak updates vanwege de nieuwe firmware.