Skip to main content

Hallo,

sinds een dik jaar glasvezel via KPN en dat bevalt in de basis goed. Enige waar ik tegel aanliep was dat mijn eigen opgebouwde netwerk niet aan de Experia12 te koppelen was. (Hiervoor Ziggo met een Bridged modem gehad)

Na enige tijd een besluit genomen en onlangs een Draytek 2865Vac in gebruik genomen ter vervanging van de Experia12. Nu werkt verder mijn (mesh) netwerk thuis goed en stabiel.
Heb best een uitgebreid LAN netwerk ivm domotica. (3x Netgear GS108Ev3 en 2x Draytek Vigor AP903)

Alleen ervaren we nu alleen regelmatig stilstaand beeld op de tv. Eerst valt geluid stil en vervolgens het beeld ook. Na een programmawissel is het beeld weer normaal beschikbaar. Soms is het enkele dagen prima en soms moeten we om de 10 minuten even ‘zappen’ met het stilstaande beeld.

Toen ik mijn vorige router (Draytek Vigor) 2927 router achter de Experia12 had zitten hadden we volgens mij geen problemen met vastlopend beeld. Echter…. 
Er zijn de afgelopen dagen wat storingen geweest las ik ivm tv.

Mijn instellingen? Heb de router ingesteld met de volgende handleiding:

Echter kom ik er nog niet echt achter wat er mis gaat.
De verbinding van de WAN blijft stabiel, en toch zal er iets moeten zijn wat het stilvallen van het beeld veroorzaakt. Heden middag de FTU, het modem en de KPN+ box herstart maar toch vanavond diverse malen een stilstaand beeld gehad.

De KPN+ box zit met een LAN kabel (Cat6) rechtstreeks op de router aangesloten. Terwijl de LAN snelheid eerst rond de 1G was is deze terug gezet na een update, las ik.
 

 

 

De verbinding met de buitenwereld lijkt me ook wel goed te werken:

 


Zijn er andere gebruikers met een Draytek Vigor 2865Vac die dit probleem herkennen en me in de goede richting kunnen wijzen hoe dit probleem op te lossen?

Hi @Andre uit Nijmegen! Dat is een goede vraag. Dit valt wel buiten de ondersteuning. Dat betekent op z'n beurt ook dat ik niet direct een antwoord voor je heb. 

Ik wil je in de eerste instantie aanraden de volgende topics en pagina's na te kijken:

Een topic over gebruik van eigen modem met meer dan 8000 reacties. Op naam van wjb. 

Onze informatiepagina over het gebruik van een eigen modem. Hier staat vooral algemene informatie. 

Ook onze kennisbankpagina over het gebruik van eigen modem. 

Wil je hier laten weten of je daar antwoord hebt gevonden?

 


Ik ben er nu wel achter dat als ik de KPN+ box van Multicast wijzig naar Unicast dit het probleem verhelpt.


Ik ben nog aan het leren/ontdekken hoe Multicast werkt binnen een netwerk.
Er wordt verbinding gemaakt via Multicast, echter wordt de verbinding na enige tijd verbroken.

Ik zoek dit verder nog uit.!