Skip to main content

Vandaag wifiversterkers geinstalleerd. Die schijnen experiabox te vervangen. Nu zie ik nergens de wifi vd omvormer meer. Dat was een AP_ (met getal) wifi. Gewoon verdwenen. De omvormer werkt wel. Maar het aflezen ed van de resultaten is niet meer mogelijk. Hoe op te lossen?

Hoi @Jacine. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat je jouw omvormer niet meer kan aflezen na het plaatsen van een wifiversterker. Ik weet niet of ik deze vraag kan beantwoorden maar gelukkig zijn er op het Forum zijn veel deskundigen actief die je graag bijstaan met advies en raad. Zou je willen aangeven welke omvormer je precies hebt? Ook is het handig om te vermelden welke wifiversterker geïnstalleerd is. Ik vermoed dat er snel andere forumleden zich melden om je te helpen. @wjb @Nick83 zouden jullie misschien kunnen helpen? 


Het is het zoveelste geval van apparaat die alleen op 2.4GHz wifi werkt en niet automatisch een verbinding krijgen met Experia WiFi's en "super"WiFi's.

Veel omvormers maken verbinding op basis van de BSSID (MAC adres) van een wifi toegangspunt en daar wringt de schoen nu want waarschijnlijk is de wifi van de Experia Box uit gezet en dus kan de omvormer die BSSID niet meer vinden.

Ga met een telefoon, tablet of laptop in de buurt van de omvormer staan.

Als het goed is zie je een 2.4GHz wifi netwerk met een SSID beginnend met AP_.

Maak verbinding met dat AP_ wifi netwerk en log vervolgens in op omvormer.

Standaard is het IP adres dan 10.10.100.254.

Ga naar de optie "Wireless" en selecteer daar opnieuw de Network name (SSID).

 

Voorbeeld van mijn omvormer.

 


@wjb Dank voor het aanreiken van deze oplossing. Bij het plaatsen van Wifi versterkers moet kpn mi waarschuwen dat meerdere apparaten op het wifi systeem opnieuw aangemeld moeten worden. Het is niet zo simpel als in reclames en pr acties wordt gesuggereerd. En verder lijkt het me de hoogste tijd dat KPN ook op glasvezel overgaat.


Natuurlijk is het de hoogste tijd dat KPN overgaat op glasvezel maar zolang mensen denken dat ze alles maar met wifi kunnen doen en draadloze rommel gebruiken heb je er niks aan.


Natuurlijk is het de hoogste tijd dat KPN overgaat op glasvezel maar zolang mensen denken dat ze alles maar met wifi kunnen doen en draadloze rommel gebruiken heb je er niks aan.

Wat bedoel je nu met "draadloze rommel gebruiken"?