Skip to main content
Beantwoord

Alarm koppelen aan modem, hoe doe ik dit?

• June 3, 2026
  • 5 reacties
  • 69 keer bekeken

ik wil een extern (alarm apparaat) laten communiceren middels modem, zodat ik met de telefoon App aan/uit kan schakelen

Beste antwoord door Maja van KPN

probleem inmiddels opgelost . via “poort forwarding”

Ah kijk aan, top dat je het in hebt weten te stellen ​@J.Wouters 😊👌🏼

Voor de volledigheid deel ik hier nog even ons artikel over port forwarden, mocht je hier in de toekomst nog eens mee bezig gaan dan heb je alle informatie paraat! 

5 reacties

Pruygje
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • June 3, 2026

Hoi ​@J.Wouters welkom op het forum!

als ik je goed begrijp heb jij een alarm apparaat, waar je een app voor op je mobiele telefoon hebt.
Alleen moet je het alarmsysteem aansluiten op internet om de app te kunnen gebruiken?

klopt dat?

In ieder geval hangt het af van de aansluitingen die op jouw alarmsysteem beschikbaar zijn.
Als jouw alarmsysteem een netwerkaansluiting heeft, kun je de die direct op het modem aansluiten.

Dan hangt het er vanaf of jouw alarmsysteem werkt met een alarmcentrale of een centrale server. In dat geval hoef je verder niet zo veel te doen.
Als jouw alarmsysteem volledig zelfstandig werkt, moet je wellicht poorten open zetten in het KPN modem. Maar dat zou je in de handleiding van het alarmsysteem moeten kunnen vinden.

Kun je zo verder?

groet,
Peter

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Welkom op de community ​@J.Wouters, leuk dat je ins gevonden hebt om je vraag te stellen!

Ik zie dat ​@Pruygje al zijn best heeft gedaan om je op weg te helpen, is het gelukt om hier verder mee te komen? We horen het graag 😊

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

We hebben geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen verdere hulp nodig hebt. Anders hoor ik het graag!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 11, 2026

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 12, 2026

Ah kijk aan, top dat je het in hebt weten te stellen ​@J.Wouters 😊👌🏼

Voor de volledigheid deel ik hier nog even ons artikel over port forwarden, mocht je hier in de toekomst nog eens mee bezig gaan dan heb je alle informatie paraat!