Skip to main content

Maandag wordt er bij mij glasvezel binnengebracht. Paar weken later daadwerkelijk de aansluiting. Ik heb nu Ziggo. Ook heb ik een alarm systeem can Feenstra. Het is aangesloten op mijn Ziggo Router. Toen ik Feenstra belde over mijn overstap, zeiden ze dat een Fritzbox een enorme uitdaging zou zijn voor hen. En nu mijn vraag, heeft iemand anders hier Feenstra alarm midem op een Fritzbox? En is dat idd zo moeilijk?

 

Admin: eigen topic voor bericht aangemaakt

Weet je ook waarom een FRITZ!Box een uitdaging voor hun is? Kan me namelijk geen functionaliteiten bedenken waarom dat uitdagender is dan een v10 of box12…


Ik weet het echt niet. Dat is wat ze tegen mij hebben gezegd. Hopelijk over paar weken, als de KPN monteur komt, is het geen uitdaging. 


Het lijkt mij ook sterk dat een FRITZ!Box uitdagender is dan een ander modem dat wij (of een andere provider) zou leveren. Kun je anders eens aangeven welk modem je op dit moment hebt, en hoe dat alarmsysteem daarop verbonden zit, @Scotscloggie? Dan kunnen we een beetje meedenken.


Ook ik kan me geen enkele voorstelling maken bij dat het aansluiten van een alarmsysteem op een FRITZ!Box lastiger zou zijn dan op een Experia/KPN Box of een willekeurige andere router.

Sterker nog, er zou zelfs helemaal niets gedaan moeten hoeven te worden op de router, het zou een kwestie van inpluggen van een netwerk-kabeltje moeten zijn.


Kunt u inloggen op de router van Ziggo en daar schermafdrukken maken van de instellingen? Als die er überhaupt zijn…

Het zou niet alleen voor ons best interessant zijn. Het kan ook uzelf helpen om later de fritzbox goed in te stellen. Als dat nodig is.


Hallo @Scotscloggie denk er t.z.t. wèl aan dat KPN een andere IP-range gebruikt dan Ziggo, dat zou dan misschien de uitdaging kunnen zijn.

 


Hallo @Scotscloggie denk er t.z.t. wèl aan dat KPN een andere IP-range gebruikt dan Ziggo, dat zou dan misschien de uitdaging kunnen zijn.

Het zou wel heel erg dom zijn van Feenstra als zo'n alarmsysteem zijn IP adres niet via DHCP opvraagt.

Als je de exorbitante prijs van dat Feenstra alarmsysteem bekijkt dan zou je toch mogen verwachten dat ze ook geschoold personeel in huis hebben.

Daarnaast zou het zo moeten zijn dat er echt helemaal niets in de FRITZ!Box aangepast hoeft te worden.

 

Edit: Dat gezegd hebbende, het zou maar zo kunnen zijn dat het een "ouderwets" alarmsysteem betreft die nog via een analoge telefoonaansluiting werkt en dus op een telefoonpoort van de FRITZ!Box aangesloten moet worden. @Scotscloggie, klopt het dat jouw alarmsysteem op dit moment op de telefoonpoort van jouw Ziggo modem aangesloten is? Zo ja, welke FRITZ!Box ga je gebruiken?


Ik heb een connectionbox giga van Ziggo. Mijn alarm systeem is twee jaar geleden vernieuwd en zit met een utp kabel verbonden.  De persoon van Feenstra aan de telefoon had gezegt,” hoop niet dat u een Frtitzbox neemt, want dat is een uitdaging voor ons”. 
Maar op maandag 17 april komt de Feenstra monteur langs voor onderhoud en vervangen batterijen etc. Hopelijk heb ik mijn KPN gigabit glasvezel voor die tijd. Morgenochtend komt de firma Wessels het draadje binnenshuis brengen en later komt KPN mijn vaste kast monteren. Met beetje geluk komt alles goed. Maar ik heb gezien jullie reacties een goed gevoel over.  Hartelijk dank ervoor. 


 


Bovenstaand heb ik dus


 

 

Bovenstaand heb ik dus

 

Het moet geen enkel probleem zijn om dat alarmsysteem op een FRITZ!Box aan te sluiten.


Het moet geen enkel probleem zijn om dat alarmsysteem op een FRITZ!Box aan te sluiten.

Hartelijk dank.


Nou vanmorgen alles aangesloten. 1 gyg down en up. Het werd aangesloten door een heel leuk en kundig jongeman. Hij begreep het meteen. Alarm aangesloten, toen belde ik met Feensta, een melde dat het veranderd was. Nu deze keer een vriuw asn de lijn een zijn begreep het ook. Ik moest mijn meldcode doorgeven en het alarm echt af laten gaan. Een akarmsituatie creëren dus. Toen uitzetten met mijn code. Toen was alles gereset dus. En nu kan ik weer net de Feenstra app alles zien.


ff off topic. De jongeman die ons hielp is zijn gewicht in goud waard. Ik had twee Fritz repeater 6000 zelf aangeschaft en bedrading aangelegd. Ook dit heeft hij voor ons geregeld. Onze Sonos, voordeulbel en kamera achter gekoppeld. En er was hem geen vraag teveel. Hij legde mij zelfs uit hoe de Fritz app en repeater app werkte. Ben erg tevreden. Bedankt KPN en jongeman Jeremy


@Scotscloggie  Wat fijn dat alles goed is verlopen en bedankt dat je nog even de tijd hebt genomen om dit met ons te delen 🙂 . Ik wens je een goed weekend en post gerust nog eens een topic als we iets voor je kunnen doen!