Skip to main content

Goedenavond,

ik heb een portforward toegepast op poort 44158. Deze werkte een paar dagen, maar opeens is hij weer gesloten.

KPN klantenservice geeft aan dat er een update is geweest op mijn experia box v10 (H369A) en dat ik hem gewoon even opnieuw moet instellen. Dit lukt echter niet..

 

Doe ik iets verkeerd?

 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Herstart het “Helium” apparaat eens.
Zodat die in ieder geval het door de router uitgegeven vaste IP-adres krijgt toegewezen.
En kijk of het erna wel werkt.


Bedankt voor je tip Babylonia. Na het rebooten blijft het i.p. adres van het apparaat hetzelfde en houdt ik de melding port closed bij het checken.

Het apparaat is via dit ip adres ook benaderbaar vanuit mijn netwerk.

 

ter info: Ik heb ook mijn experiabox al een keer naar fabrieksinstelling hersteld en vervolgens het statische ip opnieuw toegewezen en de portforward er opnieuw ingezet

 

 


Ik weet niet wat voor applicatie die poort gebruikt, maar is het een applicatie die bijv. op een NAS draait, en gebruik je specifieke firewall regels voor bepaalde applicaties, kan een filtering op “regio” zo'n test website buiten die regio een negatief testresultaat opleveren.


Firewall ook getest, bleek allemaal prima. 

Uiteindelijk bleek een OTA update van het betreffende apparaat niet volledig te zijn waardoor deze niet correct reageerde op pings e.d. handmatige update heeft dit gefixed.

Poort stond dus wel open maar,  omdat er geen reactie kwam op de pings leek het alsof deze gesloten was.

 

Thanks voor het meedenken @Babylonia 


Maar is het nu alsnog opgelost?

Overigens heb ik mijn eigen te benaderen services zodanig ingesteld dat ik zo “incognito” mogelijk ben.
Op "pings”   -buiten de regio-   (buiten Nederland))  wordt niet gereageerd.

De poort tester die jij (naar ik denk) gebruikt, geeft bij mij dus een “negatief" resultaat.
Omdat de server zich in USA bevindt.
https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/


Helemaal opgelost! Bleek in de firmware te zitten. Technische kant weet ik niet helemaal precies helaas. 

Ik heb inderdaad yougetsignal (onder andere) gebruikt, omdat deze voor de foutmeldingen goed heeft gewerkt altijd. 

 

Klinkt interessant, hoe heb je dat voor elkaar gekregen?


…..door gebruik van een eigen router (Synology), als vervanging van de Experia Box,
en de uitgebreide mogelijkheden van de firewall van die router.


Hey @Cas D.  Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn cotx x3 helium miner. Kan je mij misschien uitleggen hoe jij de update handmatig hebt uitgevoerd?


Hi @salh,

Door een reeks sudo commands uit te voeren. Sudo lijst doorgekregen vanuit discord behorende bij mijn miner. Geen idee of cotx ook een discord heeft. Mocht dit niet helpen kan je er altijd nog voor kiezen de miner in dmz te plaatsen. Zorg trouwens ook voor een statisch ip.

 

Verwacht ook niet al te hoge rewards, sinds laatste helium update zijn de rewards stukken lager geworden..