Skip to main content

Ik maak gebruik van een vpn verbinding via LogmeIn Hamachi. Ik kan nu de meeste bestanden wel openen op afstand, maar niet die van het tekenprogramma Pytha. Hoe kan ik dat herstellen? Het lijkt erop dat het modem dit blokkeert. 

Beste ​@Jos van Bemmel de modems van KPN blokkeren in principe niets, dat mogen ze ook niet, dus de oorzaak moet vermoedelijk elders gezocht worden.

Welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen met welke firmware-versie???

Het is onmogelijk dat dit door KPN gebeurt. LogmeIn zorgt voor een beveiligde tunnel tussen 2 systemen. Wat er binnen in die tunnel gebeurt heeft KPN geen enkele invloed op. Op geen enkele manier.

Ik denk dat da tekenprogramma zelf de oorzaak is. Misschien blokkeren ze het wel expres om te voorkomen dat meerdere gebruikers zo 1 licentie kunnen gebruiken. Is het een duur programma? 

Het kan ook ze wezen dat ze een speciale beeldscherm driver gebruiken ofzo die niet goed samenwerkt met LogmeIn.

Bedankt JanD en Marlon92 . Ik ga ermee aan de gang. Dit maakt wel e.e.a. duidelijk!

Hoi ​@Jos van Bemmel welkom op de KPN Community. Het lijkt mij persoonlijk ook onwaarschijnlijk dat wij binnen een VPN tunnel software blokkeren. Ik hoop dat je snel een oplossing kunt vinden.

Ik heb er even op gestudeerd door wat te kijken naar hoe het tekenprogramma werkt.
Mijn vermoeden is nu dat je een computer met het tekenprogramma op afstand bediend.
En dan wil je een bestand van je eigen computer op de computer-op-afstand openen ?
En daar "trapt het programma niet in" ?
Dan zou je het bestand eerst op de computer-op-afstand kunnen zetten en dan dat op afstand openen.

Dag Jos,

Is er nog nieuws over deze vraag ?
bvd.

Reageer