Skip to main content
Antwoord

Alles werkt, waarom knippert het connectionlampje dan?

• August 13, 2025
  • 3 reacties
  • 43 keer bekeken

Waarom blijdt het connectionlampje steeds knipperen? Weiswaar is de kleur groen.

Ik las dat het ermee te maken kan hebben met het ontvangen/verzenden van data, klopt dit?

Verder doet alles het gewoon: tv 1 en tv2, internet en vast bellen.

Het signaal kwam tientallen jaren binnen via de DSL-lijn, die een stekker in de muur is.

Nu is het zo, dat ik de DSL-kabel in de modem heb laten zitten, omdat bij het loskoppelen ik geen tv en vast bellen meer heb en op de moden van 5 frontlampen twee op groen springen en bij de derde blijft hangen, modem is van het type: KPN Box 12.

Is het allemaal zo akkoord of niet? Ik stel deze vraag omdat tijdens de digitale check - aansluiten - de volgende melding in beeld komt: Oeps, je beny nog niet aangesloten.

Hoe nu verder? Zo laten of iets anders doen? 

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@connectionlampje knippert. Welkom op de KPN Community! De reden dat al je diensten nog werken zal zijn omdat ook nog je DSL kabel in het modem zit en daar nog het signaal over heen gaat. Als het connection lampje van het glasvezelmodem nog knippert, dan is er nog geen verbinding opgebouwd. 

Je hebt al wel een SMS en e-mail gehad dat je kan beginnen met aansluiten van de kabel vanuit de NT/glasvezelmodem (naar de Experia Box)? Als je die wel hebt gehad, dan gaat er iets mis met de activatie van je glasvezelverbinding. Dan is het raadzaam om contact op te nemen met de klantenservice en een installatiemonteur aan te vragen. Maar het kan dus ook zo zijn je glasvezelverbinding pas in de toekomst ergens klaar is en dan heb je daar informatie over ontvangen. Als je daar nog vragen over hebt, kun je het beste ook even contact zoeken. 

Hiervoor kan je het beste een belafspraak maken. We bellen jou dan op een moment dat het jou uitkomt.

Nog een handige installatievideo: 

3 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 14, 2025

Hoi ​@connectionlampje knippert. Welkom op de KPN Community! De reden dat al je diensten nog werken zal zijn omdat ook nog je DSL kabel in het modem zit en daar nog het signaal over heen gaat. Als het connection lampje van het glasvezelmodem nog knippert, dan is er nog geen verbinding opgebouwd. 

Je hebt al wel een SMS en e-mail gehad dat je kan beginnen met aansluiten van de kabel vanuit de NT/glasvezelmodem (naar de Experia Box)? Als je die wel hebt gehad, dan gaat er iets mis met de activatie van je glasvezelverbinding. Dan is het raadzaam om contact op te nemen met de klantenservice en een installatiemonteur aan te vragen. Maar het kan dus ook zo zijn je glasvezelverbinding pas in de toekomst ergens klaar is en dan heb je daar informatie over ontvangen. Als je daar nog vragen over hebt, kun je het beste ook even contact zoeken. 

Hiervoor kan je het beste een belafspraak maken. We bellen jou dan op een moment dat het jou uitkomt.

Nog een handige installatievideo: 

Beste Arjan e.a.,

aangesloten

Vandaag een KPN-monteur geweest, nadat ik afgelopen vrijdag het probleem had uiteengezet bij de centrale, dank Arjan!

Alle verbindingen waren correct aangesloten, de monteur constateerde dat de zwarte glasvezelkast die wij (de hele nacht had ik de DSL-kabel losgekoppeld) geleverd hadden gekregen in de tussentijd was gekoppeld aan een ander adres. En dat terugdraaien is niet gebeurd. Dat was de reden dat het connectielampje bleef knipperen en op de modem KPN 12 (bestaande uit 5 frontlampjes) slechts de linkse knop groen bleef knipperen, de tweede en derde constant groen bleven branden en de 4e en 5e resp. televisie en telefoon uit bleven. 

DE monteur kwam met een tweede kastje en ook dat werkte niet. Uiteindelijk plaatste hij een Nokia-kast en alle 5 lampjes van de modem sprongen op groen. Onderaan de glasvezelkast is de connectionlamp nu constant aan het branden, en de datalamp is erbij gekomen. Kortweg: alles werkt nu prima en behoorljk naar behoren. Eindelijk glasvezel!

Dank monteur Bilal!

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Bilal is een held! Die heeft mooi werk verricht en ook top dat er al zo snel een monteur langs kon komen. 

Geniet van je glasvezelaansluiting!