Skip to main content

Sinds kort gebruik ik het programma Capture 2021. Dit is een programma waarin je lichtshows kan ontwerpen en maken, als ik dit programma opstart krijg ik op alle tv's in mijn huis de foutcode stb-nmc-400.

Ik weet niet of andere van jullie hier ook een probleem mee hadden? Enzo ja, wat is de oplossing?

Ik heb sinds kort een nieuw computerprogramma genaamd: Capture 2021 dit is een programma waarmee je een lichtshow kan maken en visualiseren. Al start ik dit programma op dan krijgt elke televisie in het huis de foutcode: stb-nmc-400.

Heeft iemand dit probleem eerder meegemaakt? Enzo ja, wat is de oplossing voor dit?

 

Admin: dubbel topic samengevoegd met je bestaande topic


Hoi @GerritRek . Welkom op het forum.

Dit heb ik nog niet eerder gelezen. Is er, naast dat stuk software ook hardware op aangesloten op je pc/laptop? En delen die misschien een switch waar ook je itv op is aangesloten?


Ken de applicatie niet maar het kan dat deze werkt met multicast, Dit is ook het protocol wat de iTVs gebruiken, DIT zou geen probleem moeten zijn echter dient wel je netwerk volledig IGMP te ondersteunen switches/routers/etc de hele mik.

Is dit niet het geval dan zal de muticast over je hele netwerk gaan ( Flooding ) en dan krijgen de TV ontvangers effectief een Denial of service.


Hoi @GerritRek . Welkom op het forum.

Dit heb ik nog niet eerder gelezen. Is er, naast dat stuk software ook hardware op aangesloten op je pc/laptop? En delen die misschien een switch waar ook je itv op is aangesloten?



Er is geen extra hardware aangesloten als ik het programma gebruik.


En hoe zit het met de switches, @GerritRek ? Zijn die aanwezig? Zo ja, welk merk en type. (ze moeten IGMP ondersteunen, zoals @LaurensZalm  aan noemde)


Ken de applicatie niet maar het kan dat deze werkt met multicast, Dit is ook het protocol wat de iTVs gebruiken, DIT zou geen probleem moeten zijn echter dient wel je netwerk volledig IGMP te ondersteunen switches/routers/etc de hele mik.

Is dit niet het geval dan zal de muticast over je hele netwerk gaan ( Flooding ) en dan krijgen de TV ontvangers effectief een Denial of service.

En hoe zit het met de switches, @GerritRek ? Zijn die aanwezig? Zo ja, welk merk en type. (ze moeten IGMP ondersteunen, zoals @LaurensZalm  aan noemde)



Ik heb er inderdaad een switch tussen zitten. Het is een 3com switch 5.


@GerritRek 
Ik denk dat je de aanschaf van een nieuwe switch moet overwegen. Die 3com is een oude switch met 10/100 Mbps poorten. Bijvoorbeeld deze Netgear GS105E heeft 10/100/1000 Mbps poorten en IGMP ondersteuning.


Dan zal het precies zo zijn als @LaurensZalm  al vermoedde: Die applicatie lijkt dan alles te ‘flooden’ waardoor je tv signaal in de verdrukking komt. Een andere switch of de itv-tuners rechtstreeks op de Experiabox aansluiten. 


Ik heb op dit moment alle tv's rechtstreeks in de modem en de andere apparatuur op de switch zitten en nu werkt het wel.

 

 

Bedankt voor het meedenken!