Skip to main content

Kan analoge telefoon niet aansluiten omdat er geen juiste “gaatje” in de F!B zit waar de telefoon kabel in kan. Heeft iemand een idee?

 

Je kunt gewoon een draadloze DECT telefoon gebruiken 

Of een fritz fon toestel


En waarschijnlijk als u nu ook een draadloze (dect) telefoon gebruikt kunt u dit toestel aanmelden 

De fritzbox is de basis 

Zie hier hoe het moet link 

https://nl.avm.de/service/knowledge-base/dok/FRITZ-Box-4060/136_Draadloze-telefoon-bij-FRITZ-Box-aanmelden/

 


Probleem is dat het een oude analoge telefoon is (Meer een bezienswaardigheid dan echt nodig) maar heeft het op de Experia V10 nog wel gedaan. Het is geen dect. Heb al wel een adapter gekocht die van RJ11 naar RJ45 gaat en in een LAN poort van de F!B gestoken. Edoch zonder resultaat. Zal nog wel iets meer tussen moeten.


Probleem is dat het een oude analoge telefoon is (Meer een bezienswaardigheid dan echt nodig) maar heeft het op de Experia V10 nog wel gedaan. Het is geen dect. Heb al wel een adapter gekocht die van RJ11 naar RJ45 gaat en in een LAN poort van de F!B gestoken. Edoch zonder resultaat. Zal nog wel iets meer tussen moeten.

Dat gaat nooit werken 

Een simpele dect telefoon werkt wel 

Ik gebruik hier fon c5 van fritz maar ook een gigaset (zonder basis) want de fritzbox is de basis 


Zonder losse extra ATA gaat een ouderwetse draadtelefoon nooit werken op dat modem.

En of je dat (ca € 50) wilt investeren voor een '’bezienswaardigheid'’. Dat modem heeft zelf geen ATA en dus geen analoge phone poort of poorten.

Die Fritzbox heeft wel een intern dect basisstation, dus een dergelijke losse handset aanmelden is voldoende. En natuurlijk de Fritzbox configureren voor je nummer.

Indien losse ATA die configureren.


Hoi Peter, bedankt voor je info. Als ik zeker weet dat hij het dan wel doet ga ik hem kopen. Zit er niet nog evt. Een addertje onder het gras?


Hoi Peter, bedankt voor je info. Als ik zeker weet dat hij het dan wel doet ga ik hem kopen. Zit er niet nog evt. Een addertje onder het gras?

Als je die 4060 nog terug kan doen zal ik dat overwegen

En voor de 7590 of 7590 ax gaan 

Ik zal dan kiezen voor de 7590 

Daar kun je je telefoon gewoon op aansluiten 

Minder geld kwijt en je hoeft geen extra ata aan te schaffen 

Win win gewoon een fritzbox 7590 

 

 


Dat het wel werkt met ATA is natuurlijk nooit helemaal te garanderen. Al scheelt het dan al dat je dan een analoog signaal hebt voor een analoog toestel. Mits het wel al een 2 draads is, dus met elektronische bel. Een mechanische bel heeft vaak meer stroom nodig dan zo'n ATA kan leveren. 


Dat het wel werkt met ATA is natuurlijk nooit helemaal te garanderen.

Als het via de ingebouwde ATA van een Experia Box V10 wel werkt (of een losse ATA), zie ik weinig reden waarom het via de ingebouwde ATA van een Fritzbox 7590 of 7590ax dan niet zou gaan?


Je kan een andere fritzbox nemen, 2e hands volop verkrijgbaar.
Maar dat kan je weer tegen andere nadelen aan lopen, zit je op DSL of glasvezel, om maar wat te noemen.
En je kan bij kpn-voip maar een keer tegelijk inloggen voor voip (voor zo ver ik weet) dus een extra ATA kan niet (als extra).


Ik weet nog wel een andere mogelijkheid, op de huidige fritzbox stel je een IP telefoon in en op een andere fritzbox stel een IP toestel (simulatie) in.
Die extra fritzbox kan van de meest oude, eenvoudige soort zijn die kan je kan vinden, bv een 7170, oid, maakt allemaal niet uit, als er maar een 2 draads telefoon aansluiting op zit. Toch een beetje opletten, er zijn er ook met alleen (?) ISDN ( S0 bus ) aansluitingen.
Die 2e fritzbox verbind je met het internet, dat hoeft niet je thuis netwerk te zijn, maar dan moet je ‘m wel openstellen op de hoofd-fritzbox, en dan wel een sterk ww gebruiken want, je hebt bij kpn geen limiet op je belkosten ws.

 

 


Heb nu een 801 ATA besteld en kijken of het werkt. Lukt het niet kan ik misschien ook wel die oude V10 van  de KPN gebruiken op de manier zoals jij beschrijf. Ik laat het weten. Ik ieder geval bedankt voor je antwoord.


Heb nu een 801 ATA besteld en kijken of het werkt.

Als je die wil gebruiken dan moet je wel de registratie van de fritzbox uitzetten, want je kunt (bij kpn) maar met 1 apparaat tegelijk inloggen.

Of, je moet ‘m laten in loggen zoals ik beschreef, op je fritzbox, dan wordt het een intern toestel.


Heb de Grandstream HT801 aangesloten op de Fritz!box maar gaat niet werken. Heb SIP gegevens van de KPN ingevuld, heb ook een kiestoon, groen bolletje bij mijn telefoon nummer in de instellingen van de F!B maar kan geen verbinding krijgen. Gaat steeds in gesprek en krijg van F!B een pushbericht van missed call. Als ik in de HT801 zelf kijk zie ik allemaal instellingen en zie hier door de bomen het bos niet. Is er in deze box soms ergens een instelling die ik moet veranderen?


Niet toevallig je telefoonnummer ook actief op de Fritzbox tbv een DECT handset. Dan gaat het niet werken .


Als ik in de HT801 zelf kijk zie ik allemaal instellingen en zie hier door de bomen het bos niet.

Er is een apart onderwerp over het configureren van de Grandstream.


Maar misschien ergens meer achteraan beginnen, omdat er in de loop van de tijd wel wat aanpassingen zijn besproken.

Voor een aangepast belschema, dat je geen netnummer voor je eigen regio hoeft te draaien.
(Wel even verder het onderwerp doorlopen, of het om een specifiek netnummer gaat, wat anders is met wat jezelf gebruikt):

 


Bedankt voor de reacties, Heb de HT801 ingesteld volgens het forum voorbeeld van Babylonia, helaas werkt het nog steeds niet. Ook heb ik geen andere telefoon zoals Dect actief.
 


Ook heb ik geen andere telefoon zoals Dect actief.

Het gaat er om dat de SIP registratie van de fritzbox uit staat. (die dect heeft daar niet mee van doen)

 


Zorg eerst dat je provider services uit zet 

Zodat sip gegevens niet gepusht wordt door kpn 

 

 

 

Zet sip uit als dit al gepusht is in de fritzbox (verwijderen) ik vraag mij af of een ata werkt achter een fritzbox (heb ik niet getest)

 


Heb de provider serv. uit gezet maar nog steeds geen registratie. Ben benieuwd of er iemand is die een HT801 werkend heeft en mij zijn instellingen kan sturen. Denk toch nog steeds dat het daar ergens fout zit. Maar nog even voor de goede orde, Heb de HT801 ingesteld (met nieuwe firmware) zoals de voorbeelden eerder. Heb in de F!B alle telefonie gewist en de provider serv. uitgezet. Om daarna in de F!B weer een telefoonnummer te krijgen moet ik weer alles invullen, ook de SIP gegevens. Gedaan, maar krijg geen groen balletje zoals bij het voorbeeld van peter-keetfm. 


Heb de provider serv. uit gezet maar nog steeds geen registratie. Ben benieuwd of er iemand is die een HT801 werkend heeft en mij zijn instellingen kan sturen. Denk toch nog steeds dat het daar ergens fout zit. Maar nog even voor de goede orde, Heb de HT801 ingesteld (met nieuwe firmware) zoals de voorbeelden eerder. Heb in de F!B alle telefonie gewist en de provider serv. uitgezet. Om daarna in de F!B weer een telefoonnummer te krijgen moet ik weer alles invullen, ook de SIP gegevens. Gedaan, maar krijg geen groen balletje zoals bij het voorbeeld van peter-keetfm. 

Ik gebruik de sip in mijn fritzbox (groen bolletje)

Jij moet dat juist niet doen en alles invullen in de ata 

Achteraf had je beter een fritzbox 7590 (ax) moeten nemen 

Had je minder gedoe gehad en had je je telefoon zo kunnen inpluggen 

Maargoed dat is achteraf gelul van mij 

En u was veel goedkoper uit geweest 

Ik snap zelf de meerwaarde van de fritzbox 4060 niet 

Ik heb dan de 5490 glasvezel kan er alles op aansluiten waaronder analoge telefoon en je hebt 4 lan poorten i.p.v. 3

Ik sla de 5530 over en wacht op de 5590 

Mijn inziens is een 4060 erg beperkt en bied een 7590 veel meer opties en nog goedkoper ook 

Kpn sip gegevens kun je hier opvragen link 

https://servicetools.kpn.com/v2/#/voip-credentials


In dit geval zou ik nu eerst zorgen dat de telefoon weer normaal functioneert.

En dan dit venster zien te vinden
- Telephony / Telephony Devices -
in dit type FB :

En dan dit invullen naar eigen smaak :

En dan dezelfde gegevens gebruiken in je voip kastje.

Je krijgt dan een intern toestel en bij, waarschijnlijk met intern nummer **620

De eerste dect zal nummer **610 zijn.

Op die manier kun je testen zonder de buitenlijn te gebruiken.

Met **9 bel je alle aangesloten toestellen.


Nu ben ik toch wel benieuwd ondertussen, werkt het of heb je het opgeven ?

Op de manier zoals ik die aangeef moet het te doen zijn.

Als er nog iets niet duidelijk is laat het dan maar weten.


Zelfs met jouw adviezen is het niet gelukt. Ik denk dat het met deze F!B niet gaat lukken. Ook de helpdesk van FRitxbox kan mij niet helpen. Heb een monteur van KPN thuis gehad die ook onverrichte zaken weg ging. Optie was om andere F!B te nemen. Dus, geef het op.


Psja, wat dan, wel goed dat je reageert.
Het zal voor een KPN monteur ook geen dagelijks gebeuren zijn, maar bij fritzbox wel lijkt mij zo.
Maar allemaal (te) tijdverslindend voor een luxeprobleem als dit. :-)

Heb je de venstertjes zoals ik die liet zien wel gevonden ?
Dat stukje kan ik met zekerheid goed krijgen, het andere kastje ken ik niet maar dat moet ook te doen zijn.
Maar, best lastig als je dit niet dagelijks doet, ik ook niet maar met een beetje vogelen kom ik er toch wel uit (meestal).


Psja, wat dan, wel goed dat je reageert.
Het zal voor een KPN monteur ook geen dagelijks gebeuren zijn, maar bij fritzbox wel lijkt mij zo.
Maar allemaal (te) tijdverslindend voor een luxeprobleem als dit. :-)

Heb je de venstertjes zoals ik die liet zien wel gevonden ?
Dat stukje kan ik met zekerheid goed krijgen, het andere kastje ken ik niet maar dat moet ook te doen zijn.
Maar, best lastig als je dit niet dagelijks doet, ik ook niet maar met een beetje vogelen kom ik er toch wel uit (meestal).

De fritzbox 4060 heeft geen telefoon poort het is een hele kale fritzbox

Daarom was in dit geval voor ts beter geweest voor een 7590 (ax) ik zal dan als ik ts was voor de 7590 gaan 

Was dit allemaal niet nodig geweest en had het gewerkt 

Maar dit is achteraf gelul en de 4060 zal nu niet meer retour kunnen