Skip to main content
Ik heb al een geruime tijd een bepaald IP adres. Gisteren heeft mijn NT het begeven. Nadat de monteur deze vervangen had werkte het internet weer. Echter mijn webserver was niet meer te bereiken en ook de mailserver werkte niet meer. Ik heb vervolgens via https://whatismyipaddress.com/ mijn IP adres opgevraagd. Dit was een heel ander adres dan dat wat ik tot nog toe heb gehad. Volgens de KPN monteur die ook contact heft gehad met een collega zou dit niet moeten kunnen want zij zagen vanuit hun positie nog steeds het oude IP adres. Als ik het oude IP adres in mijn browser intik, dan kom ik op de inlogpagina van mijn server. Als ik dit doe met het opgevraagde, dus het nieuwe IP adres, dan lukt dit niet. Wat kan hier aan de hand zijn?

Probleem opgelost.

Afgelopen week kreeg ik een mailtje van KPN Abuse, dat er misbruik werd gemaakt van mijn internetverbinding. Mijn internetverbinding zou besmet zijn met het Caphaw-virus. Ik heb hier zelf niets van gemerkt. Het vreemde IP adres heb ik niet daarmee in verband gebracht. Ik ben een paar dagen bezig geweest met het opschonen en restoren van de PC's en de fileserver. De fileserver wacht nog op een actie, uit te voeren door QNAP.

En wat bleek, ik had ineens weer mijn oude IP adres terug. Ik kan er echter niet achter komen hoe e.e.a. heeft kunnen gebeuren en wat uiteindelijk de reden is dat alles weer is hersteld.

Het is nog even afwachten om te zien dat alles afdoende is geweest. Ik bedank in elk geval iedereen die mee gezocht hebben naar een oplossing.


Reageer