Skip to main content

Ik worstel met een gek probleem.  De kpn installatie thuis lijkt naar behoren te werken behalve voor de telefoon van mijn vrouw.  Daar blijft de wifi de connectie verliezen.

Ik heb een v10 box met 3 superwifi punten.

Voldoende sterk signaal dus.

De telefoon is zelfs al ge-factory reset... zonder oplossing... EN op haar werk doet de wifi op de telefoon het prima... dus het moet toch iets zijn met het netwerk thuis lijkt me dan.

Enig idee?

Hoi @Geertvk1! Wat gek dat dit gebeurt. Wat als de gastwifi aanzet op de V10? Lukt het haar dan wel om daar mee te verbinden? Hoe je dit instelt vind je op gastwifi instellen V10. Laat je weten hoe dit gaat? Ook ben ik benieuwd welk toestel je vrouw gebruikt, en of de wifi overal wegvalt of op bepaalde locaties. Ik hoor het graag! 


We hebben het gastennetwerk geprobeerd... en gisteravond werkte dat prima... en vandaag wordt de telefoon er weer geregeld afgegooid.  Zeer vreemd.


Hallo @Sanne_M de wifi op de V10 behoort (automatisch) uit te zijn als er KPN wifipunten op aangesloten worden en moet er dus dus van de gasttoegang van de wifipunten gebruik gemaakt worden.

Als de wifi op de V10 uit is, zoals dat in dit geval ook hoort, kan er dus ook geen gebruik gemaakt worden van de gasttoegang op de V10.

CC @Geertvk1 

 


Het is het gastnetwerk van de wifipunten dat we geprobeerd hebben inderdaad.  De v10 wifi is uitgeschakeld.


Is ook zo @JanD, even over het hoofd gezien dat er versterkers waren. Scherp! 

@Geertvk1 Welk toestel gebruikt je vrouw? Alle andere apparaten blijven wel gewoon verbonden met de wifi?


Het is een nokia 4.2.  De rest heeft geen probleem (samsung, canon printer, een hombli home device, 2 hp laptops, 2 chromecasts).

Alle 3 superwifis hangen met ethernet aan het v10 modem... er zit aluminium tussen de parketvloeren en het signaal per verdieping wordt sterk geblokkeerd; vandaar de bekabeling... met 1 bekabelde superwifi per verdieping is het stabiel.

Het is ongetwijfeld iets in de mesh waar die nokia moeite mee heeft.  Heb jet modem nog een keer factory reset gedaan gisteren... verder weet ik het niet meer... 


Dat ding ondersteund alleen 2,4 Ghz WiFi. Geen 5 Ghz. Kunt u inloggen op de SuperWiFi's? Dan zou u het Extra WiFi netwerk aan kunnen zetten. Dat kunt u instellen dat het alleen 2,4 Ghz is. Daar dan het toestel mee verbinden.


Dus ik kan nog een extra wifi aanzetten bovenop het standaard en het gastennetwerk?

Wat mij dan verbaast is dat mijn oude chromecast gen1... die dus ook alleen 2.4ghz ondersteund, het dus wel doet.  Er waren eerst wat problemen, maar ondertussen is dat stabiel.

 


Gastennetwerk is voor gasten. Niet voor eigen apparaten. Casten vanaf een apparaat wat verbonden is met het gastennetwerk naar de Chromecast is bijvoorbeeld niet mogelijk. Hetzelfde geldt voor printen naar de WiFi printer. Dus vergeet gastennetwerk. Dat is geen oplossing. 


Ik heb een poging gedaan in te loggen op de superwifi... maar dat werkt niet dus... heb wfl het juiste ip adres van de primaire... er knippert een blauw lichtje... ik voor het admin pwd in dat op de achterzijde staat... en blijkbaar is dat foutief.  Zeer vreemd.

Ook het admin pwd dat ik ingesteld heb op de experiabox werkt niet…

Dus het lijkt erop dat ik die hele superwifi moet gaan resetten?  Niet dat ik daar erg veel zin in heb eigenlijk...


Heeft u de thuis app gebruikt? 

Beheerderswachtwoord. 


Gelukt... nu even kijken of de telefoon stabiel werkt vanavond...


Op dit moment lijkt de verbinding stabieler... maar niet door het extra 2.4g netwerk, maar door het verbreden van de bandbreedte in de 2.4g instellingen.  Ik kijk het even aan...


In elk geval goed nieuws voor nu! Dan markeer ik hier een beste antwoord zodat toekomstige meelezers ook geholpen zijn met de tip van Nick. Mocht de verbinding toch weer achteruit gaan, laat het hier dan gerust weten!